Toon posts:

Poll bestemd tegen anonymous proxy, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een poll beschermen tegen anonymous proxies?

Ik wil alle anonymous proxies gewoon blocken.

thx.

Verwijderd

kijken of je een verbinding op poort 8080 / 3128 kan maken op het ip adres

, koekje

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 19:19 schreef ugh het volgende:
Hoe kan ik een poll beschermen tegen anonymous proxies?

Ik wil alle anonymous proxies gewoon blocken.

thx.
gewoon ip based stemmen? dus elke ip maar een x? een anonymous proxy heeft toch ook een ip?

of zie ik nou iets over het hoofd?

Verwijderd

[b]Op maandag 20 mei 2002 21:35 schreef THIJZEL het
of zie ik nou iets over het hoofd?
Random proxy misschien

Verwijderd

Topicstarter
yep, een proxyserver heeft ook een ipadres.

Maar gebruikers die een proxyserver gebruiken, kunnen gemakkelijk een hele poll verkloten.

Weet iemand misschien een gratis poll service die bestand is tegen anonymous proxies?

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
denk niet dat het technisch mogelijk is, mits je een lijst hebt met _alle_ ip-adressen van anon proxies...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De beste manier om te zorgen dat iemand maar 1x stemt is gebruik te maken van geregistreerde gebruikers. Dit is eigenlijk alleen maar haalbaar als je site veel meer is dan alleen polls (iets als tweakers bv) en waneer er goed op kloontjes wordt gecontroleerd.

Ookal heb je alle proxies (daarmee schaad je trouwens ook best veel mensen) dan nog zouden mensen die via een modem inbellen veel vaker kunnen stemmen (dynamisch ip)..

Ik zou ook in een i-net cafe/school/werk telkens achter een andere computer gaan zitten.

Er zijn zelfs manieren om zonder gebruik te maken van anonymous proxies vanaf allerlei verschillende IP adressen te stemmen.

Wat ik maar wil zeggen is dat het beveiligen van een poll veel mensen schaad (die bv niet kunnen stemmen omdat ze dail in hebben of via een proxie gaan) terwijl het vals stemmen eigenlijk nooit echt tegen te gaan is...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Op maandag 20 mei 2002 22:05 schreef Janoz een aantal mogelijkheden om polls te verkloten
hoeveel mensen zijn er uberhaupt die planmatig een poll gaan verneuken? ik bedoel, zo belangrijk zijn ze meestal toch niet? is alleen om een indruk te krijgen...

en sowieso als je zoveel bezoekers (= stemmers) hebt, maakt het relatief toch niet zoveel uit of je nou wel of niet meerdere keren stemt?

Verwijderd

Topicstarter
Technisch is het checken of een IP een anonymous proxy is, wel mogelijk.
Daar zijn ook proggies voor.

Er zijn misschien wel veel mensen die een proxyserver van hun ISP gebruiken, maar een normale proxy is de client ip wel na van te tracen. Ik heb het over anonymous proxies, waarbij de client ip niet wordt geforward.

Er zijn weinig mensen die dat gebruiken denk ik. Alleen
mensen die persee anoniem willen blijven, of vanwege privacy zeggen ze. Waarbij proggie zoals Anonymity 4 Proxy etc gebruikt worden. Hierbij wordt een lijst van anonymous proxy servers gebruikt. Maar dan is het nog de vraag of die proxy server wel te vertrouwen is.

(Stel ik voeg mijn proxy in zon lijst, dan wordt het lekker passwords opvangen.)

Maar technisch is het iniedergeval mogelijk, tenzij de proxyserver een ander interface (een tweede) gebruikt voor zijn proxy uitgaande http data.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
* Dennis zegt HTTP_X_FORWARDED_FOR

Verwijderd

Topicstarter
[qoute]Public proxy servers are free and open for everybody on the Internet. There is quite a large number of public proxy servers in many countries but most of them are not anonymous. You can find proxys on the seach engines by typing in keywords like "public proxys" or "free proxys".

Anonymous - HTTP Proxy server does not send HTTP_X_FORWARDED_FOR variable to host, this improves privacy since your IP address cannot be logged.

High anonymity - HTTP Servers of this type dont send HTTP_X_FORWARDED_FOR, HTTP_VIA and HTTP_PROXY_CONNECTION variables. Host doesnt even know you are using proxy server an of course it doesnt know your IP address.[/quote]

HTTP_X_FORWARDED_FOR helpt dus niet

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
In dat geval toch maar proxylijstje maken :P

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:48
Wat ik zou doen als ik jou was is een maximum van 15 votes per ip (en bijv bij een proxy (als dus wel x-forwarded-for er in staat) wat meer) met een timelimit van bijv een half uur per vote, een koekje en referer check. Benadeel je (bijna) niemand meer.
Pagina: 1