Toon posts:

Newbie forum OC&CM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb om te beginnen mezelf "rotgesearcht" voor ik dit topic opende.

Maar mijn vraag is: Waar vindt ik een forum om als newbie m'n meest elementaire vragen kwijt te kunnen. (Zonder 3 weken op een reply te moeten wachten.. :Z

Aan het niveau van dit forum heb ik idd niets. Ik kom echter nergens in wat voor search dan ook iets tegen waar ik terecht zou kunnen.
Ik wil ook als tweaker dit forum niet misbruiken voor mijn vragen. Ik heb als tweaker best m'n kwaliteiten op andere niveau's.

Dus als iemand mij een goed betrouwbaar linkje kan geven, ben ik blij, en kan de thread op slot..

Want ik heb aan OC geproefd, en het smaakt naar meer!! :D

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op verschillende sites zijn wel o/c guides,

www.tweak3d.net bijvoorbeeld...

Verwijderd

Met het gebruik van de search hier op GoT krijg je ook wel antwoord op de meeste vragen, als deze dan niet voorkomen kan je het meestal wel hier vragen, iedereen is eens een n0ob oftewel een newbie geweest... }:O

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 19:24 schreef DigitalFX het volgende:
Met het gebruik van de search hier op GoT krijg je ook wel antwoord op de meeste vragen, als deze dan niet voorkomen kan je het meestal wel hier vragen, iedereen is eens een n0ob oftewel een newbie geweest... }:O
idd, IEDEREEN die hier p GOT rondloopt, is ooit een n00b geweest, (sommige zijn het nog :+ hihi), maar op het moment dat je hier een thread opent, en hij word hard afgezeken, voer dan altijd it aan als tegenargument dan zijn ze wel stil...

Verwijderd

Sterker nog, ik ben het nog steeds ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

als je het niet vind in de search just ask it. en vermeld desnoods dat je de search hebt gebruikt en nix hebt gevonden.. heb je meteen al een deel van de monden gesloten..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 19:24 schreef DigitalFX het volgende:
Bedankt, is ook zo, maar ik de meeste site's bezocht, maar moet dan ook weer bekennen dat ik ook weer niet zo'n enorme newbie ben, en de response laat vaak erg lang op zich wachten...

En als ik lekker bezig ben wordt ik mischien wel een beetje te ongeduldig, omdat je er "dan net lekker inzit"

En zeker, aan de search van GoT heb ik enorm veel, maar om dan weer een nieuw probleempje te omschrijven en weer eerst nauwkeurig "af-te-searchen" voor je hem post, werkt soms vrij demotiverend,
Anyway
[overtredingmode] bedankt voor de snelle reply's[/end overtredingmode], en hoop snel inhoudelijk veel hier te kunnen meeblaten!!!

Want idd als electronicaman, snap ik niet dat ik niet eerder 'hooked' aan OC/CM begonnen ben!

Verwijderd

Ik vind dat je beter je vraag kunt stellen dan dit topic openen, daar hebben meer mensen wat aan :z

Verwijderd

voor alle vragen (dus ook newbie) over OC&CM en vooal waterkoeling kan je ook op waterkoeling.nl terecht.

http://forum.waterkoeling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 19:51 schreef MasterOverdrive het volgende:
Ik vind dat je beter je vraag kunt stellen dan dit topic openen, daar hebben meer mensen wat aan :z
Zou ik ook best willen/kunnen, maar om een hoop ge*** op voorhand te voorkomen leek het me beter om dit eerst even voor te leggen.

(Kan ik altijd later nog naar dit topic verwijzen :9~)

Maar ik heb er dadelijk al gelijk een (als m'n benchmark is afgelopen, dus maak je borst maar nat!! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier is ie dan:

MoBo BH6, Celereron 333@500 FSB 100 MHz (je moet ergens beginnen)

Draait nu al 24 uur prima met daar een paar zware applicatie's op. Heb niks anders gedaan dan de FSB verhoogd, maar zag op GoT dat dat nogal eens problematisch is.

Nu verbaast het mij dat de temp. nagenoeg geen enkele verandering ondergaat. Volgens mij kan dit ook niet, want ik kan nergens een sensor o.i.d. ontdekken die dat meet.

Volgens mij moet je toch echt op de CPU zelf meten, en krijg ik fijn de Case temp door.

*vraag 1: Is het niet zo dat je de CPU zelf moet meten en daar je evt. grenzen naar moet bepalen?

*vraag 2: Moet je dan de core meten (lijkt me moeilijk) of op je koeling?

Dit bedoel ik nou met newbie vragen..! *D

Verwijderd

Je zou een temperatuurmetertje van de halforts kunnen halen, dat kost denk ik 2 tientjes, misschien een geeltje (in guldens) die stop je tussen je core en je koelblok, en je kan de temperatuur op het LCD displaytje van je temp meter aflezen :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat voor temperaturen geeft je mobo dan? Daar valt wel van af te leiden of het case of cpu temps zijn lijkt me...

Verwijderd

Meestal zit een tempmetertje onder de cpu in de gat midden in de socket...

Als je mobo de casetemp meet zit er zeker weten ook een cpu meter op :)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 21:39 schreef Lomu het volgende:
Je zou een temperatuurmetertje van de halforts kunnen halen, dat kost denk ik 2 tientjes, misschien een geeltje (in guldens) die stop je tussen je core en je koelblok, en je kan de temperatuur op het LCD displaytje van je temp meter aflezen :)
hijs een newbie, denk je dat ie het waagt om het koelblok van de proc af te halen? :?

edit:

je mobo meet 2-3 temperaturen
- het moederbord (25-35 graden)
- de processor (35-60 graden)
- de omgeving (20-25graden)

(bij normale omstandigheden)

edit2:

als je een paar FSB overclockt, merk je ook idd niks aan de temp, het gaat bij FSB overclock eerst over de stabieliteit, loopt ie vast, dan moet alles wat koeler of je geheugen (of iets anders) kan het niet aan.
(de temp loopt langzaam op, niet in één keer)

je kan in kleine stapjes verder gaan, tot ie vast loopt, veel kan er dan niet gebeuren, pas bij multiplier overclock, verhoog je de snelheid behoorlijk en kan de temp ook behoorlijk oplopen

Verwijderd

Mjah newbie in oc'en en modden ;) koeler is niet zo'n trick ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 21:48 schreef floduR het volgende:

[..]

hijs een newbie, denk je dat ie het waagt om het koelblok van de proc af te halen? :?

edit:

je mobo meet 2-3 temperaturen
- het moederbord (25-35 graden)
- de processor (35-60 graden)
- de omgeving (20-25graden)

(bij normale omstandigheden)
Moet idd het moederboard temp zijn (plm 33 graden)
En ja deze newbie durft wel z'n koelblok eraf te halen.
(Heb beroepsmatig wel gekkere fratsen uit moeten halen in zeer zware industriele PLC configuratie's :7)

Maar die tip om dat Halfordssensortje ertussen te zetten lijkt me wel wat.
By the way het systeem kan wat hebben, want is puur voor de hobby..

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
De BIOS geeft toch gewoon je CPU temperatuur aan of zit ik nou mis :?

Daar heb je dan toch genoeg aan?

Verwijderd

Installeer eens motherboardmonitor ofzo :) dan kan je softwarematig je metertjes aflezen en kijken welke meterjes er zijn... voordat je naar de Halfords rent...!

• floduR
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 22:06 schreef hoolie_v het volgende:
Maar die tip om dat Halfordssensortje ertussen te zetten lijkt me wel wat.
By the way het systeem kan wat hebben, want is puur voor de hobby..
is niet zo verstandig denk ik, iedereen doet het met de sensor op het moederbord en die moet je onder de 75 graden houden, dan kan er niks gebeuren

of heb je een defecte sensor? dan heb je recht op garantie

je kan toch geen rechten verlenen aan een temp sensor die je er zelf tussen hebt gezet, de core kan beschadigen, hij kan verkeerde metingen geven enz.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

veel van de antwoorden die jij zoekt staan waarschijnlijk in de faq, dus daar hoef je niet meer naar te vragen...

Gregor van Egdom Krekr

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 21:39 schreef Lomu het volgende:
Je zou een temperatuurmetertje van de halforts kunnen halen, dat kost denk ik 2 tientjes, misschien een geeltje (in guldens) die stop je tussen je core en je koelblok steek je in je koelblok, en je kan de temperatuur op het LCD displaytje van je temp meter aflezen :)
Als je die sensor tussen core en koelblok zet dan is de kans groot dat je core oververhit raakt, aangezien hij dan niet meer goed gekoeld wordt!

• floduR
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 22:19 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Als je die sensor tussen core en koelblok zet dan is de kans groot dat je core oververhit raakt, aangezien hij dan niet meer goed gekoeld wordt!
inderdaad en dan heb je geen betrouwbare gegevens meer :)
beter van niet dus, die sensor op je moederbord is veruit het nauwkeurigst

Verwijderd

n00b's kan ik missen als kiespijn, newbies mogen blijven.

Veel vragen kunnen via de Search beantwoord worden; er word van je verwacht dat je ook zelf moeite stopt in het oplossen van je problemen. Kom je er dan echt niet meer uit, dan mag je een topic openen :)

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 23:35 schreef DaBit het volgende:

Veel vragen kunnen via de Search beantwoord worden; er word van je verwacht dat je ook zelf moeite stopt in het oplossen van je problemen. Kom je er dan echt niet meer uit, dan mag je een topic openen :)
AMEN >:)

Verwijderd

......
AMEN O-)

maar ik snap het ff niet helemaal, de search heeft iedereen wel eens problemen mee, vooral als je niet weet wat je zoekt(dus de naam).

Verwijderd

Topicstarter

Dat was ook de insteek van de opening van dit topic!!!!

Ben ik ook helemaal met je eens !!!
Ik opende het topic ook op een hele andere grond..

Echter er werd gevraagd naar mijn "Newbie vragen" welke ik ook stelde, en vervolgens ontspon zich een discussie.

En dan kan je me niet kwalijk nemen dat ik daar op respond...

Dus een slotje zou ook niet misstaan, maar ik moet mijn medetweakers toch een pluim in hun reet steken dat ze ondanks alles me toch een schop in de goede richting hebben gegeven!!!

Verwijderd

Op je BH6 zit volgens mij maar 1 temp meter, en dies voor je kast temp. Ik heb hem zelf ook, met een cellie366. Die heeft een hele tijd op 458 gedraaid, met passieve (!) koeling. Per ongeluk was het stekkertje van mn fan losgeschoten. Er zat een koelblokje van een centimeter hoog ofzo op.

Moraal van het verhaal: cellies i.c.m. een BH6 zijn onverwoestbaar :7

(en om ff op je topic te reageren: ja, je bent een newbie, en dat is niet erg. Daar is GoT voor bedoeld, om mekaar te helpen. n00b zijn is wel erg :+ )

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 23:52 schreef hoolie_v het volgende:
maar ik moet mijn medetweakers toch een pluim in hun reet steken dat ze ondanks alles me toch een schop in de goede richting hebben gegeven!!!
Geen probleem ;)

Neuh, ik heb niet gereplied, maar ik ben het wel met je eens.. Het is niet leuk als je keihatrd word afgezeken omdat je iets niet (goed) weet :)
Pagina: 1