hoe het beste table/field informatie op te halen?

Pagina: 1
Acties:

• Bartholomew
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:56
Hallo!

ik wil graag informatie van een tabel met haar field ophalen en heb ontdekt dat dit op twee manieren kan. De ene is met de standaard php functies: mysql_field_len(), mysql_field_flags() etc etc. Of met een sql query: SHOW FIELDS FROM 'table_name'.

Op zich heb ik allemaal als werkende met die php functies maar nu ik ontdekte dat het ook met die qyery kan lijkt me dat wel handiger.

Heeft iemand hier ervaring mee welke methode ik het beste kan gebruiken?

• Bartholomew
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:56
niemand?

;-(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Beetje ongeduldig?

Alles kan met gewoon queries. Het ophalen van de last inserted ID, het aantal teruggegeven rows. Echter hebben ze bij het maken van PHP enkele van deze queries in een apparte functie gezet.

Waarschijnlijk zal het gebruik van de verschillende functies iets efficienter geimplementeerd zijn en maakt het je code een stuk leesbaarder (je kunt immers gewoon de functies uitvoeren ipv een complete resultset doorwerken)

Aan de andere kant maakt het je code mischien wat minder schaalbaar als er bijvoorbeeld een andere db gebruikt gaat worden.

Maak je keuze...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Ik zou altijd gaan voor de SQL-methode, ben je ook nog altijd schaalbaarder naar andere DBMS

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 20 mei 2002 22:38 schreef _DeWie_ het volgende:
Ik zou altijd gaan voor de SQL-methode, ben je ook nog altijd schaalbaarder naar andere DBMS
Och een groot deel van je SQL query's zullen niet werken op een andere RDBMS, dus die moeite neem ik vaak niet eens. Ik heb namelijk geen zin om bij elke verandering van RDBMS (hopelijk niet zoveel) al m'n query's aan te gaan passen.
Daar ontwikkel ik meestal per RDBMS een class voor.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 07:33 schreef Glimi het volgende:

[..]

Och een groot deel van je SQL query's zullen niet werken op een andere RDBMS, dus die moeite neem ik vaak niet eens. Ik heb namelijk geen zin om bij elke verandering van RDBMS (hopelijk niet zoveel) al m'n query's aan te gaan passen.
Daar ontwikkel ik meestal per RDBMS een class voor.
Om hier wat extra uitleg over te geven :

Een aantal RDMS vendors gebruiken over het algemeen de SQL ANSI standaard (SQL Server is hier één van), Oracle bijvoorbeeld doet dit niet. (In de lijst van V$PARAMATERS kan je zien dat de informatie bij SQL ANSI leeg is). Hiervoor hebben ze bijvoorbeeld bij Java de volgende oplossing voor gevonden.

Er is een Design Pattern genaamd DAO (Data Access Objects). Dit gebruik je om verschillende databases aan te kunnen spreken. Hier kan je meer over lezen op :

http://java.sun.com/blueprints/

Dan kies je voor Patterns en dan voor J2EE Design Patterns.

Moet je maar eens doorlezen, mischien word je er wijzer van.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Pagina: 1