Toon posts:

Doorbuigen mobo met Pentium IV koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuw Pent IV systeem aanschaffen, en nu heb ik in de C't gelezen dat de koelers van de Pentium IV ervoor zorgen dat het moederbord wat doorbuigt.

Bestaat dit probleem nog steeds? En zo ja, doen jullie daar wat aan?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sommige P4 mobo's hebben een backplate achter de processor socket om doobuigen te voorkomen.
Zelf kun je er niet zo veel aan doen. Gewoon voorzichtig de koeler erop doen :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op maandag 20 mei 2002 18:04 schreef BartRoos het volgende:
Ik ga binnenkort een nieuw Pent IV systeem aanschaffen, en nu heb ik in de C't gelezen dat de koelers van de Pentium IV ervoor zorgen dat het moederbord wat doorbuigt.

Bestaat dit probleem nog steeds? En zo ja, doen jullie daar wat aan?
Als je het blad goed had gelezen, wordt dit niet als een probleem aangegeven. Dus wat is jouw probleem?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 18:25 schreef marco899 het volgende:

[..]

Als je het blad goed had gelezen, wordt dit niet als een probleem aangegeven. Dus wat is jouw probleem?
De topicstarter ziet het ook als een probleem.
Soms wordt het mobo in een erg rare bocht getrokken, die toch best angstig groot is. Hij lijkt me logisch dat je zo'n situatie probeerd te vermijden.

Verwijderd

het hindert niks dat je moederbord door buigt met de boxed koeler van intel. Intel raadt het zelf dat het moederbord iets doorbuigt zodat de koeler goed de proccesor raakt en er niet kan afgaan als je de computer vervoert. Wat betreft dat bepaalde fabrikanten ( aopen ) onder de socket voet een plaatje monteren om het doorbuigen tegen te gaan is eigenlijk wel een goed idee maar uit de C`T blijkt dat er dan zoveel spanning op de plastic clips komt te staan dat ze afbreken. Dit is trouwens alleen het geval dat je een intel koeler er op zet, dus het is dan aan te raden een andere koeler te gebruiken of de "backplate" weg tehalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 18:25 schreef marco899 het volgende:

[..]

Er stond zoiets als: De koelers hebben de eigenschap een doorbuiging van het moederbord te veroorzaken, iets waardoor de rillingen over je rug gaan lopen.

Dat had ik dus ook :)

Verwijderd

je ziet tegenwoordig steeds meer mainboards zoals die van soltek en gigabyte die zo'n backplate hebben om het buigen tegen te gaan. echter gaat de cooler dr wel super strak op
Pagina: 1