Ik zit met een steeds groter probleem. Wij hebben een lekker vlot (100mbit) netwerk, waarin een xp professional machine staat als fileserver en we ME en 98SE clients hebben. Op de XP machine zijn shares, die zijn zichtbaar en benaderbaar. Maar, nu komt het.
Het werkt allemaal best goed en snel maar met grote regelmaat hangen de clients zichzelf helemaal op bij het benaderen van de XP machine. Hoe kan dit, en hoe is het te voorkomen? Andersom is alles wel goed te benaderen, dus van de XP machine naar ME/98se.
Alle clients & de server hebben alle laatste patches en andere muk gehad, de NICs zijn van realtek of intel.
Kent iemand dit probleem, of ben ik de enige? (kan ik me niet voorstellen
) Heeft iemand het al opgelost? Of is dit een typisch geval van: installeer dan ook een bak met samba en je probleem is opgelost, verdorie!
Het werkt allemaal best goed en snel maar met grote regelmaat hangen de clients zichzelf helemaal op bij het benaderen van de XP machine. Hoe kan dit, en hoe is het te voorkomen? Andersom is alles wel goed te benaderen, dus van de XP machine naar ME/98se.
Alle clients & de server hebben alle laatste patches en andere muk gehad, de NICs zijn van realtek of intel.
Kent iemand dit probleem, of ben ik de enige? (kan ik me niet voorstellen
I have usernames older than you.