HD probleem

Pagina: 1
Acties:

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een FastTrak100 stripe setje met twee 30 GB harddisks.
Sinds vanmorgen start mijn pc echter niet meer op,maar blijft ie halverwege hangen.
Vervolgens heb ik er een andere HD bijgezet om zo te kijken wat er aan de hand was. Maar, die gaf de schijven als ongeformateerd aan.
Daarna de PC opnieuw opgestart vanaf een bootflop, en scandisk DOS er overheen laten gaan. Die had het over een verkeerde FAT tabel, en no wat kapotte bestandjes, maar na 33% gedaan te hebben stopte die er gewoon mee.
Ook formateren wilde niet werken. Na 6% gaf ie aan dat de schijf niet gereed was.

Iemand een idee wat er nu precies kapot is, en wat ik er aan kan doen ?

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

heb je al geprobeerd om fff nieuwe partities aan te maken?

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
hmm, zou misschien een optie zijn. Maar, wat doet ie dan met de evt beschadigde clusters, want als je scandisk zo hoort heb ik er daar nu een paar van

Verwijderd

Harde schijf naar de fuck? had ik laatst ook scandisk deroverheen bad sectors blablabla kan ie nie verder gewoon oppervlak van je schijf naar de klote? en wat betreft die schijf die je erbij ingezet hebt..komt van andere comp waarschijnlijk dus andere IDE controller, kan wel eens problemen veroorzaken :) (tenminste dit denk dat het probleem is)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Ja, maar hoe check ik of die HD stuk is en niet de raid kaart, of dat er misschien gewoon iets anders mis is

Enne, die andere schijf is er later even bijgezet op de IDE poort.
Daarmee is alleen geprobeerd de boel terug aan gang te krijgen.

dus, heeft iemand nog meer ideeën

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Testprogramma (downen van website) van fabrikant HD's gebruiken en de schijven testen. Waarschijnlijk is één van de twee overleden. Suc6

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Ondertussen heb ik ook de leverancier gesproken.
Die heeft het over een kappote HD, en hij zou mijn data proberen te recoveren en een nieuwe HD leveren.
Pagina: 1