Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
URL is fout......Op maandag 20 mei 2002 17:26 schreef Aaargh! het volgende:
ik heb php4 geinstalleerd en de domxml module, volgens phpinfo() is de module ook geladen, zie hier: https://deepthought.student.utwente.nl/phpinfo.php
maar als ik vervolgens een file probeer te openen krijg ik deze foutmelding:
code:
1 Fatal error: Call to undefined function: domxml_open_file() in /var/www-ssl/index.php on line 2
Iemand een idee wat er mis gaat ?
Mijn gok is! dat je geen php versie 4.2.1 gebruikt....
probeer xmldocfile() let op die is vanaf versie 4.2.1 niet meer aanwezig....
Programmer - an organism that turns coffee into software.
URL werkt hier primaOp maandag 20 mei 2002 17:34 schreef LuCarD het volgende:
[..]
URL is fout......
Thanks, dat wassum. waarom staat er dan domxml_open_file() op de php siteMijn gok is! dat je geen php versie 4.2.1 gebruikt....
probeer xmldocfile() let op die is vanaf versie 4.2.1 niet meer aanwezig....
Omdat die ervanuit gaan dat je de nieuwste versie gebruikt.Aaargh!:
Thanks, dat wassum. waarom staat er dan domxml_open_file() op de php site
De niet SSL verbinding kan ik wel de server vinden maar niet het bestand.Op maandag 20 mei 2002 17:36 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
URL werkt hier prima
[..]
Met SSL verbinding krijg ik een Server error dat hij niet gevonden kan worden...
Bij versie 4.2.1 is dat dus veranderd naar domxml_open_file !Thanks, dat wassum. waarom staat er dan domxml_open_file() op de php site
Jouw scripts zullen dus niet werken met de nieuwe versie van PHP. Hou hier rekening mee!
Het waarom:
Helaas....Deze module is EXPERIMENTEEL. Dat betekent, dat het gedrag van deze functies, deze functienamen, in concreto ALLES dat hier gedocumenteerd is in een toekomstige uitgave van PHP ZONDER WAARSCHUWING kan veranderen. Wees gewaarschuwd, en gebruik deze module op eigen risico.
De niet SSL apache wijst naar een andere dir.Op maandag 20 mei 2002 17:45 schreef LuCarD het volgende:
[..]
De niet SSL verbinding kan ik wel de server vinden maar niet het bestand.
ff m'n errorlog doorkijkenMet SSL verbinding krijg ik een Server error dat hij niet gevonden kan worden...
Handig ... not[..]
Bij versie 4.2.1 is dat dus veranderd naar domxml_open_file !
Jouw scripts zullen dus niet werken met de nieuwe versie van PHP. Hou hier rekening mee!
Het waarom:
[..]
Helaas....
Je kan het geheel ook abstracten zodat je de php functies verbergd in eigen functies en ook onderscheid kan maken tussen de verschillen in php versies. Gooi deze dan meteen in een of andere class, dan heb je alles netjes bij mekaar staan en kan je deze zo in een keer updaten als er een neiuwe versie is.
The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...
Het hoeft niet echt onderhoudbaar te zijn, het is voor een school projectje.Op maandag 20 mei 2002 18:17 schreef TheMrH het volgende:
Je kan het geheel ook abstracten zodat je de php functies verbergd in eigen functies en ook onderscheid kan maken tussen de verschillen in php versies. Gooi deze dan meteen in een of andere class, dan heb je alles netjes bij mekaar staan en kan je deze zo in een keer updaten als er een neiuwe versie is.
Zo is het nu jah, maar wat nou als je een soortgelijk iets wilt maken, of bepaalde onderdelen wilt gebruiken van dit projectje? Ik werk zelf als Software Engineer en daar kom je toch wel redelijk van dat soort mensen als jij nu tegen die veranderen redelijk snel van menign na een tijdje. Maar ook daar moet je in groeien.
Normaliter programmeer ik wel zo dat onderdelen herbruikbaar zijn, maar de aard van dit projectje is zo dat de kans dat ik ooit iets vergelijkbaars nodig zou hebben null is.Op maandag 20 mei 2002 20:51 schreef TheMrH het volgende:
Zo is het nu jah, maar wat nou als je een soortgelijk iets wilt maken, of bepaalde onderdelen wilt gebruiken van dit projectje? Ik werk zelf als Software Engineer en daar kom je toch wel redelijk van dat soort mensen als jij nu tegen die veranderen redelijk snel van menign na een tijdje. Maar ook daar moet je in groeien.
Dus jij denkt dat jij of andere leden van de projectgroep nooit meer wat met PHP en DomXML gaan doen?
XML is de toekomst.TheMrH:
Dus jij denkt dat jij of andere leden van de projectgroep nooit meer wat met PHP en DomXML gaan doen?
Natuurlijk gaan ze daar mee verder
Je kijkt te veel naar BUZZ words....Op dinsdag 21 mei 2002 18:08 schreef ddc het volgende:
[..]
XML is de toekomst.
Natuurlijk gaan ze daar mee verder
no offence...
Als je een nwe technologie niet nodig hebt moet je het ook niet gebruiken...
Vooral als je er niet eerst goed op de hoogte van bent. No offence, maar kijk eens hoe vaak mensen met een xsl:for-each vast lopen en nog nooit van templates gehoord hebben.Op woensdag 22 mei 2002 00:33 schreef LuCarD het volgende:
Je kijkt te veel naar BUZZ words....
no offence...
Ik kom zo af en toe wel eens dingen tegen, waarbij het gebruik van xml eigenlijk alleen maar als voordeel heeft dat het wel leuk staat.
Als iemand zegt dat ie zelf niet snel verder zl gaan met xml, hoeft dat niet te betekenen dat ie een misstap begaat. Juist het geforceerd gebruiken van xml zou een grote misstap zijn.
Waarbij het natuurlijk ook weer zo is dat voor educatieve doeleinden veel geoorloofd isfreak007: Juist het geforceerd gebruiken van xml zou een grote misstap zijn.
Een echte goede toepassing zoeken waarin je met XML/XSLT kennis kan maken is dan echter natuurlijk nog beter (en ook niet zo moeilijk
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ik gebruik ergens XML output waar ik ook html zou kunnen gebruiken. Is dat in jouw ogen foutLuCarD:
Voor jou is xml waarschijnlijk niet nieuw meer en werk je er net zo makkelijk mee als html (misschien wel makkelijker). Voor hem is xml echter wel nieuw en dan heeft ie wel een goed punt natuurlijkOp woensdag 22 mei 2002 07:44 schreef ddc het volgende:
Ik gebruik ergens XML output waar ik ook html zou kunnen gebruiken. Is dat in jouw ogen fout
Pagina: 1