Toon posts:

Autoradio automatisch muten op telefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn autoradio. Het betreft hier een VDO Dayton type CD 2001. Ik heb vandaag een carkit ingebouwd (originele nokia voor 3330), maar ik ben het schema van de bedrading van die radio dus kwijt |:(

Weet iemand van jullie misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn radio automatisch op "mute" gaat als ik een oproep krijg? Of als je dezelfde radio hebt, zou je dan dat schemaatje ajb even willen mailen naar superbas_van_hulst@hotmail.com?

Mijn eeuwige dank!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 13:53

Jag

Een lamp dim je, een versterker mute je :). Voor de duidelijkheid, ik heb je topic titel gewijzigd.

Verwijderd

Ja wil ik ook wel eens weten. Volgens mij is er gewoon een pinnetje op de ISO stekker voor gereserveerd.

Maar zou er dan gewoon 12V op moeten komen om de radio te laten muten?

Verwijderd

meestal is het een wit draadje

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Of wit met blauw..

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
of er staat ATT op de draad

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• Leut
  • Laatst online: 15:06
Als het goed is komt er uit de radio een kabeltje zetten met daarop een labeltje met 'mute' of 'telephone' of iets in die strekking. Bij Kenwood is dat kabeltje oranje; welke kleur dat is bij andere radio's, zou ik echt niet weten :)

In ieder dat kabeltje dus verbinden met je carkit en je bent helemaal klaar. Meer komt er niet bij kijken, behalve natuurlijk het verder goed aansluiten van je carkit op de electra en het netjes wegwerken v/d diverse kabels :P

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Kan het ook een draadje zijn met een labeltje ATT?

Ik heb 2 carkits ingebouwd van siemens,,, 1 in combinatie met een pioneer deh 1300 radio en 1 in combinatie met een sony cdx m 670 radio. Bij de pioneer was er een blauw draadje met het labeltje MUTE en bij mijn sony was er een blauw draadje met het labeltje ATT ,,, Bij mijn sony heb ik deze voor de zekerheid eerst nog maar niet aangesloten omdat ik niet zeker wist dat dit de mute draad was...

Is de ATT van Sony de MUTE draad ??

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

att zal wel voor attenuation staan en dat betekend nog altijd "verminderen/verzachten".
gevonden dus...

Wise enough to play the fool

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
OK bedankt ik zal ff die draad proberen

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Bij sommige telefoons moet je deze radio 'Auto-mute' functie blijkbaar nog wel even apart aanzetten bij de carkit & handsfree instellingen. Dat was althans bij mijn oude telefoon het geval.. :)

#

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-07 21:19
je kunt ook even belleb met VDO (amsterdam)

Verwijderd

geloof dat het bij mijn jvc radio een blauwe draad was en daar stond bij dat die voor 'carkit' was... waar je ook ff op moet letten, is dat je die mute-functie wel aan zet in de radio! soms hoeft dat niet, maar bij mijn jvc heb ik 2 of 3 verschillende mute functies... eerst dacht ik dat het niet werkte, maar toen ik hem van mute-1 naar mute-2 had gezet, ging het geluid uit als m'n gsm over ging :)

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Alleen als je het eigenlijk al weet kun je 100% zekerheid krijgen door die draad te testen door um ff aan de massa van de auto te hangen. Normaal staat er 12 volt op en als die wegvalt omdat je tegen de massa aanhoudt zal de radio op mute gaan.

In carkits zit in wezen een relais die hetzelfde doet (kortsluiten naar massa).

• Raymond
  • Laatst online: 08:55
Ik denk dat de topicstarter er na 3 maand wel uit is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.