Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats
Check de serverloads die het geweldige topix teweeg brengt...
Check de serverloads die het geweldige topix teweeg brengt...
Euh daar heeft Topix verder weinig mee te maken hoor, Femme liet z'n karma-script weer eens draaien.. vandaar.
Vanwaar die afkeer toch, twwt?
Vanwaar die afkeer toch, twwt?
Serverload boeit weinig zolang de proc maar niet 100% wordt gebruikt. Als dat niet het geval is wordt het traag (wat bij UBB natuurlijk het geval was..). De load is vrijwel altijd boven de 1.00 en dan klaagt niemand. Aphrodite is gemiddeld zo'n 60% idle, Athena iets minder. Vooral nu omdat alle Tweakers als een gek lopen te zoeken voor de prijsvraag (zoeken op T.n gaat dmv een full table scan, dat is traag. Vandaar ook dat er op het forum niet in de berichten gezocht kan worden. De server zou het simpelweg niet aankunnen. Gelukkig zit er in mysql3.23 een feature die dit gigantisch gaat verbeteren. Daar zijn we (ik) momenteel mee aan 't testen.). Volgens mij loopt versatel/vuurwerk oid ook weer te kutten, kheb behoorlijk veel packetloss hier.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:04 schreef Jorma het volgende:
Euh daar heeft Topix verder weinig mee te maken hoor, Femme liet z'n karma-script weer eens draaien.. vandaar.
Vanwaar die afkeer toch, twwt?[/quote]Feiten:
Load met UBB: tijdens piek rond de 2, hooguit 3. Op rustige tijden rond de 1.
Load met topix: 4/5, op rustige tijden zo rond de 3.
En ga niet zeggen dat het komt doordat tweakers.net zo hard gegroeid is, want dat is bullshit. Het is wel gegroeid, maar dat staat totaal niet in verhouding tot de toename in serverbelasting.
Topix is goed, maar wel zwaarder op de server dan UBB.
Vanwaar die afkeer toch, twwt?[/quote]Feiten:
Load met UBB: tijdens piek rond de 2, hooguit 3. Op rustige tijden rond de 1.
Load met topix: 4/5, op rustige tijden zo rond de 3.
En ga niet zeggen dat het komt doordat tweakers.net zo hard gegroeid is, want dat is bullshit. Het is wel gegroeid, maar dat staat totaal niet in verhouding tot de toename in serverbelasting.
Topix is goed, maar wel zwaarder op de server dan UBB.
Behoorlijk stevige load averages...
4:18pm up 24 days, 15:20, 3 users, load average: 6.21, 4.02, 3.44
4:18pm up 24 days, 15:20, 3 users, load average: 6.21, 4.02, 3.44
Straks stond de load op : 3:20pm up 20 days, 2:27, 4 users, load average: 23.24, 15.46, 7.26
Virussen? Scan ze hier!
Denk dat het verschil tussen UBB en het huidige forum ook niet echt te zoeken valt in de server belasting. UBB snackt veel geheugen en proc. tijd door Perl, Topix snackt veel geheugen door MySQL en z'n table cache..
Het verschil zit hem denk meer in de handelbaarheid.
Het verschil zit hem denk meer in de handelbaarheid.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:22 schreef wildhagen het volgende:
Straks stond de load op : 3:20pm up 20 days, 2:27, 4 users, load average: 23.24, 15.46, 7.26[/quote]Klopt, dit komt door het tweakotine script van Femme (dat tevens zo'n slordige 200mb geheugen vreet met als gevolg dat je hier op het forum db errors krijgt..)
Straks stond de load op : 3:20pm up 20 days, 2:27, 4 users, load average: 23.24, 15.46, 7.26[/quote]Klopt, dit komt door het tweakotine script van Femme (dat tevens zo'n slordige 200mb geheugen vreet met als gevolg dat je hier op het forum db errors krijgt..)
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:24 schreef Arjen het volgende:
Klopt, dit komt door het tweakotine script van Femme (dat tevens zo'n slordige 200mb geheugen vreet met als gevolg dat je hier op het forum db errors krijgt..)[/quote]Waarom worden dat soort dingen dan niet 's nachts gedaan?
PLANNEN MENSEN!
Begrijp me niet verkeerd, tweakers.net heeft een goed concept en ook goed ontwikkeld, maar de professionaliteit is ver te zoeken.
Klopt, dit komt door het tweakotine script van Femme (dat tevens zo'n slordige 200mb geheugen vreet met als gevolg dat je hier op het forum db errors krijgt..)[/quote]Waarom worden dat soort dingen dan niet 's nachts gedaan?
PLANNEN MENSEN!
Begrijp me niet verkeerd, tweakers.net heeft een goed concept en ook goed ontwikkeld, maar de professionaliteit is ver te zoeken.
Dus jij wilt je gespaarde Tweakotine-punten pas na een dag kunnen gebruiken?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:26 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Waarom worden dat soort dingen dan niet 's nachts gedaan?[/quote]Dat zou een oplossing zijn, het script beter schrijven is er ook één.
Waarom worden dat soort dingen dan niet 's nachts gedaan?[/quote]Dat zou een oplossing zijn, het script beter schrijven is er ook één.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:35 schreef AntonTieleman het volgende:
Dus jij wilt je gespaarde Tweakotine-punten pas na een dag kunnen gebruiken?[/quote]Ik zou er geen problemen mee hebben.
Dus jij wilt je gespaarde Tweakotine-punten pas na een dag kunnen gebruiken?[/quote]Ik zou er geen problemen mee hebben.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:35 schreef AntonTieleman het volgende:
Dus jij wilt je gespaarde Tweakotine-punten pas na een dag kunnen gebruiken?[/quote]Ik snap van dat hele tweakotine verhaal niks dus ik zal ze niet missen ofzo...
Dus jij wilt je gespaarde Tweakotine-punten pas na een dag kunnen gebruiken?[/quote]Ik snap van dat hele tweakotine verhaal niks dus ik zal ze niet missen ofzo...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus jij wilt je gespaarde tweakotine-punten pas na een dag kunnen gebruiken?[/quote]Als tweakers.net dan beter bereikbaar zou zijn, waarom niet ?
Virussen? Scan ze hier!
Dat tweakotinescript zorgde voor 5 minuten probs, das allang weer voorbij dus. Controleer eerst eens je verbinding naar vuurwerk dmv een ping en een tracert. Traagheid van de sites ligt meestal aan de verbinding en NIET aan de servers.
Maargoed... dat neemt niet weg dat het tweakotine script gewoon bout is, dat moet beter geregeld worden.
Maargoed... dat neemt niet weg dat het tweakotine script gewoon bout is, dat moet beter geregeld worden.
Pagina: 1