Toon posts:

[CM] My first casemod.. Simpel hoor....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ZO! Mijn casemod. Stelt weinig voor maar toch een dag mee bezig geweest zowat.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00001.JPG
Die voorste fan heb ik moeten "maken" omdat er eerst 1 in de zijkant links zat maar die is nu afgeschermd.. Heb eerst dat aluminium aan de binnenkant (dat roostertje) weg moeten knippen (grof geweld), want door die paar gaatjes is de airflow nou niet echt best. De voorkant heb ik met een soldeerbout gewoon weggesmolten :) en die fanguard ook met soldeerbout vastgeschroeid. Ging alleszins goed!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00005.JPG

Zelfde zijwaarts. Die kast WAS een ladenkast die bij het bureau hoorde, maar is nu dus een computerkast geworden :) Ik was die kast aan het opmeten en het pastte precies! Dus ja.. Dan moet je wel! Alleen is die kast wel "gemod" want de laden zijn eruit en er was geen onderkant dus de achterkant is nu de onderkant en dat domme voorste stukje zat eerst onderaan. Snappie?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00002.JPG

Overzichtsfoto. Niet bepaald mooi maar wel ruimte besparend en wat er eerst in die laden van het kastje zaten, daarvan is het merendeel in de vuilnisbak beland. Dus heb meteen opruiming gehouden :)

Verwijderd

uuh ja.. leuk :P

die linker kast hebben ze bij ons op school ook :P

Verwijderd

Leuk gedaan :P

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Grappig :)

Die overzichtsfoto ziet er mooi uit. Die kleurenvlakken dan. En wat is dat ding tussen de monitoren? Een lamp?

Maar kan je misschien wat close-up's maken van de suckhole?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Nice gedaan, op naar de volgende stap!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Ziet er netjes uit :)

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-07 11:49
Op maandag 20 mei 2002 16:58 schreef Bredend het volgende:
En wat is dat ding tussen de monitoren? Een lamp?
Ik herken een stuk amatyst

Verwijderd

mooie achtergrond ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 16:58 schreef Bredend het volgende:
Grappig :)

Die overzichtsfoto ziet er mooi uit. Die kleurenvlakken dan. En wat is dat ding tussen de monitoren? Een lamp?

Maar kan je misschien wat close-up's maken van de suckhole?
Die suckhole in closeup is niet echt tja... maar goed. Heb geen dremel ofzo dus gedaan met tang en geweld en ik ben niet van plan omer voor te gaan liggen en te bekijken dus hij is goed voor zijn doel :) Jammer van die Asus sticker :( Komen ze:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00009.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00006.JPG

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 17:08 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

Die suckhole in closeup is niet echt tja... maar goed. Heb geen dremel ofzo dus gedaan met tang en geweld en ik ben niet van plan omer voor te gaan liggen en te bekijken dus hij is goed voor zijn doel :) Jammer van die Aus sticker :( Komen ze:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dag casebadge :(

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik vind het juist leuk dat je ook die 'casebadge' heb laten zitten gewoon >:)

Je hoeft ook geen dremel te hebben hoor, met een vijl en schuurpapier kom je ook wel een end. (maar met een soldeerbout weggehaald... Hopenlijk had je een goed geventileerde ruimte ;))

Verwijderd

Mooi buro, die heb ik ook *D
Alleen kan ik het niet zo oplossen, daar krijg ik m'n nieuwe chieftec met AMD 2000+ niet in denk ik :z

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
Vin et wel een mooie oplossing alleen zitten er in de achterkant gaten ofzo voor de koeling :?

Verwijderd

:X

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:24 schreef djgero het volgende:
Vin et wel een mooie oplossing alleen zitten er in de achterkant gaten ofzo voor de koeling :?
Ja de achterkant is open. Daar zitten enkel 4 schroeven die de kast achter tegenhouden. Alleen is mijn kast NOG te warm! Maar ja aan een Dragon Orb III begin ik NOOIT meer! Die heb ik eruit gehaald.. Die orb was eigenlijk de reden waarom ik mijn comp in een kast wilde stoppen (herrie..) maar helaas. Zo'n Orb laat zich niet makkelijk schrikken :( Nu dus "gewoon" Coolermaster en achter extra fan zoals die voorin.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 19:03

Garrett

Watercooler

Ziet er aardig gehavend uit, maar ja het doel heiligt de middelen zal ik maar zeggen he? ;)

Ik heb bij m'n eigen kast ook de soldeerbout gehanteerd maar dan de bramen we ff weggehaald met een scherp mes :)

En nu ik toch reageer, wat is overigens je 3dmark2001 score, aangezien je ong. dezelfde specs hebt als ik? (ik zit op 6917)

I love watercooling

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Ik ken die kasten. De voeding is echt zwaar ruk. Gaan supersnel stuk. Vooral als ze niet goed hun warmte af kunnen staan. We hebben ze op de zaak ook gehad. Nog nooit zoveel pc's met rotte voeding gehad.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:33 schreef Garrett het volgende:
En nu ik toch reageer, wat is overigens je 3dmark2001 score, aangezien je ong. dezelfde specs hebt als ik? (ik zit op 6917)
Mijn 3Dmark Score is BELABBERD! :) +- 5400 Dus die score van jou is goed! Wat zijn je specs dan?
Op maandag 20 mei 2002 17:35 schreef DaRoot het volgende:
Ik ken die kasten. De voeding is echt zwaar ruk. Gaan supersnel stuk. Vooral als ze niet goed hun warmte af kunnen staan. We hebben ze op de zaak ook gehad. Nog nooit zoveel pc's met rotte voeding gehad.
Van die linkse is idd laatst de voeding stuk gegaan :) Maar ja ook van die andere al een keer door blikseminslag. Zit nu 300Watt voeding in.

Verwijderd

ik vind hem lelijk :)

niet dat ik het beter kan ofzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:42 schreef Digitalis het volgende:
ik vind hem lelijk :)

niet dat ik het beter kan ofzo ;)
Hij is ook niet mooi....

Verwijderd

wel cool dat je het gaat heb hoor trouwens....
was een beetje flauw van me zo'n opmerking ;)

Verwijderd

Dude, geef je plant eens water! :+

Verwijderd

Volgens mij ben je de rest v/d week ziek van de giftige dampen.. :P

Een gat maken met een soldeerbout.. |:( Je moet er maar op komen... :D

Verwijderd

ik vind het niet mooi afgewerkt .... check die blowhole :r

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:46 schreef Scout het volgende:
Dude, geef je plant eens water! :+
LOL! Ja die plant die komt er nooit meer boven op

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:47 schreef Metal-Kool4 het volgende:
ik vind het niet mooi afgewerkt .... check die blowhole :r
Leuk dat je voor je mening uitkomt maar dat zei ik zelf ook al in mijn post. :)

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
das schikken van dicht bij.

het plastic iz wel netjes gezaag, maar dat metaal........ :r. zouw ik toch nog een beetje bij weken als ik jouwn was

Verwijderd

Whehehe leuk gefixt, nnyway buy a dremel of een afgezant ervan :) daar heb je leuk speelplezier mee :)

Zo heb ik de fangaten ook gemaakt, met een m0oi wolfraamfreesje krijg je alles mooi glad. Ook met lage toeren in plastic gaat dit geweldig, smelt niet en gaat als boter :D

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

nice, met een hamer past alles, en met een soldeerbout kan je ook een hoop :P gewoon keep moddin' :P zoals ik altijd zeg :)

get rich or die try'in

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
Op maandag 20 mei 2002 16:56 schreef _Robzilla_ het volgende:
uuh ja.. leuk :P

die linker kast hebben ze bij ons op school ook :P
dat zijn target bakkies :)
zat mijn ouwe duron700 ook in :7
opzich wel flexe kastjes

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 16:55 schreef SittingDuck het volgende:

Die voorste fan heb ik moeten "maken" omdat er eerst 1 in de zijkant links zat maar die is nu afgeschermd.. Heb eerst dat aluminium aan de binnenkant (dat roostertje) weg moeten knippen (grof geweld), want door die paar gaatjes is de airflow nou niet echt best. De voorkant heb ik met een soldeerbout gewoon weggesmolten :) en die fanguard ook met soldeerbout vastgeschroeid. Ging alleszins goed!
Who needs a dremel?

[afbeelding]

Mooie plant :+

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00002.JPG

2computers naast elkaar in een brakke krappe kast maakt dat geen extra warmte ? :'(

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 16:04

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Op dinsdag 21 mei 2002 03:10 schreef Bootsy het volgende:

2computers naast elkaar in een brakke krappe kast maakt dat geen extra warmte ? :'(
Lijkt mij ook, maar misschien heeft hij wel een goede airflow zodat het niet uitmaakt.
Anyway ziet er grappig uit...

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Als ik jou was zou ik toch nog een beetje beter gaan afwerken. Ziet er op dit moment van close niet echt fantastisch uit.

Is die achterkant van die bureau kast eigenlijk open? Dan maakt het kwa koeling namelijk bijna niks uit. Noemen ze zo'n kast trouwens bij de IKEA niet een CPU houder?

Verwijderd

lol :) je bureau zakt net zo netjes door als die van mij :) (die van mij ietsjes erger nog ;) )

• Dagobert
  • Laatst online: 22:15
cijfer voor afwerking: -1 ;(

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 20:44

Atmoz

Techno!!

Ik uhmmmm vind het ...

:X

Verwijderd

Die blowhole had wel wat meer in het midden gemogen, en de afwerking had wel wat mooier gekund.

Maar ja verder wel lache

Verwijderd

die linker kast die heb ik ook. Echt een K*t kast om te modden. Blowhole heb ik ook aan de voorkant maar dan iets meer naar rechts.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 12:20 schreef mr.noname het volgende:
die linker kast die heb ik ook. Echt een K*t kast om te modden. Blowhole heb ik ook aan de voorkant maar dan iets meer naar rechts.
Heb blowhole niet meer naar rechts gedaan omdat nu PRECIES erachter de blowhole van het aluminium zit. Leek me qua airflow misschien net iets beter.

PS: De achterkant is gewoon open dus 2 kasten naast elkaar boeit zo niet zo ook al wordt ie wel erg warm met dit weer 55/30 idle maar ja zoals ik eerder al zei die DRAGON ORB III komt er NOOIT meer in! Dan maar meer hitte! PS:tempwas ook zo toen ie als "standalone stond"

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 10:14 schreef HAL-9000 het volgende:
lol :) je bureau zakt net zo netjes door als die van mij :) (die van mij ietsjes erger nog ;) )
Waardeloos bureau idd.. Al 10 jaar oud ofzo :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

alleen de voor en achterkant zijn dus open, wordt dat niet veel te warm??

bij mijn pc zit het grootste gedeelte van de luchtgaten aan de zijkant.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-07 13:42
Op maandag 20 mei 2002 17:40 schreef SittingDuck het volgende:

Van die linkse is idd laatst de voeding stuk gegaan :) Maar ja ook van die andere al een keer door blikseminslag. Zit nu 300Watt voeding in.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 20 mei 2002 17:35 schreef DaRoot het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf zo'n kast( de linkse) dus en ben er helemaal tevreden mee. Heb nog geen problemen gehad met de voeding( ff afkloppen :Y) ) Ben wel van plan om een xtra fan aan de zijkant te plaatsen.

Verder handige mod trouwens.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Het leek op het eerste gezicht een best aardige mod, maar als je
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thegge/Tweakers/RIM00009.JPG
ziet, dan is het toch echt jammer dat het niet afgewerkt is.
Gelukkig heb je het niet zo ver verpest dat er nix meer van te maken valt, maar dit kastje ziet er op deze manier, sorry dat ik het moet zeggen, echt niet uit.

Ga verder modden en maak er gewoon een 8-) kastje van!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

En het had allemaal voorkomen kunnen worden als je de GOT casemod walktrough had gelezen ;)

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er het materiaal niet voor om af te werken. heb enkel schroevendraaiers, tangen en een soldeerbout. :'(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 17:38 schreef SittingDuck het volgende:
Heb er het materiaal niet voor om af te werken. heb enkel schroevendraaiers, tangen en een soldeerbout. :'(
stukje schuurpapier heeft iedereen, je moet het zelf weten maar het ziet er echt niet uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 18:38 schreef veldmuis het volgende:

[..]

stukje schuurpapier heeft iedereen, je moet het zelf weten maar het ziet er echt niet uit :)
Dat plastic kan ik idd nog wel bijwerken maar dat metaal ...

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
[afbeelding]

WAT EEN ONTZETTEND RUIGE BLOWHOLE !! :) en ook gewoon dwars door de casebadge, GE-NIE-AAL !

dit is toch wel een bepaalde nonchalance die mij zeer aanspreekt :)

GA ZO DOOR !

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op dinsdag 21 mei 2002 23:45 schreef droeftoeter het volgende:
[afbeelding]

WAT EEN ONTZETTEND RUIGE BLOWHOLE !! :) en ook gewoon dwars door de casebadge, GE-NIE-AAL !

dit is toch wel een bepaalde nonchalance die mij zeer aanspreekt :)

GA ZO DOOR !
ROFL
:z :+ VET!!! :+ :z

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 17:15 schreef veldmuis het volgende:
Het leek op het eerste gezicht een best aardige mod, maar als je
[afbeelding]
ziet, dan is het toch echt jammer dat het niet afgewerkt is.
Gelukkig heb je het niet zo ver verpest dat er nix meer van te maken valt, maar dit kastje ziet er op deze manier, sorry dat ik het moet zeggen, echt niet uit.

Ga verder modden en maak er gewoon een 8-) kastje van!
Zo hallo hoe heb je dat gat gemaakt zeg met een hamer n een schroevendraaier n dan stukkies er af bikken ofzo.... Ziet er wel RUIG uit :D

Verwijderd

Ik heb geen moeite met de afwerking, ziet er lekker ruig uit. Alhoewel ik er zelf wel een vijl overheen zou gooien want ik ben nu eenmaal een ziekelijke perfectionist, maar dat is mijn probleem.

Verwijderd

Ja mijn opa mod ook die maakt namelijk ook meubeltjes >:). Ach ja je moet ergens beginnen maar om dan gelijk met een hamer erop los te meppen nou nou ;)

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:58
Lastig als niet alles in 1 kast past hè, dan moet het maar zo!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb die linkse kast in het groot (Big tower model) Hij is niet van Target hoor, maar Targat heeft die kasten massaal in en verkocht. De voeding is indeed ruk. Mijn nieuwe pc (de inhoud dan) kon er niet eens op booten.
Nieuwe sillent erin en alles deed het weer perfect.
Die kast is wel lekker om te modden vind ik zelf.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Garrett
  • Laatst online: 20-07 19:03

Garrett

Watercooler

Op maandag 20 mei 2002 17:40 schreef SittingDuck het volgende:
Mijn 3Dmark Score is BELABBERD! :) +- 5400 Dus die score van jou is goed! Wat zijn je specs dan?
Sorry dat ik nu pas reageer, maar mijn specs zijn met die score van 6917 als volgt:
AMD TB 1200 @ 1332 (9x148) en LeadTek Geforce3 Ti200 @ 230/530, ik heb zelf wel een 6 cm fan op m'n LeadTek heatsink geknutseld, waardoor de core stabiel van 210 naar 230 kon :D :D
Geheugen gewoon op CAS 3 omdat het geheugen het anders niet trekt :+

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Hey! Vond dat mijn linkse comp maar herrie maakte (hoor je eigenlijk pas als je hem uitzet..) en nu mijn voorste fan uitgezet (die MOOIE mod :P ) en scheelt bijna niets in temp. Komt waarschijnlijk doordat er toch airflow doorkomt ook al is het ietsje minder...

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 22:01

ZiegoM

Yammie R1

Ik vind het niet echt mooi dat het gat niet in het midden zit...
:)

\_Specs_/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 16:18 schreef ZiegoM.tk het volgende:
Ik vind het niet echt mooi dat het gat niet in het midden zit...
:)
Heb blowhole niet meer naar rechts gedaan omdat nu PRECIES erachter de blowhole van het aluminium zit. Leek me qua airflow misschien net iets beter.
Pagina: 1