GlobalWin FKP32 gedraagt zich als een vibrator

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een asus A7V met een duron600@900
enzo, maar dat is niet het probleem.
het probleem is nl. dat mijn cooler heel erg vibreert in de kast.
heeft iemand dit misschien ook?
en waar kan het aan liggen?
(aan de bevestigingsclips van de fan? aan de clip van het koelblok? aan de fan?)

zelfs los uit de kast trilt hij redelijk erg. (op een testboard)

• randje
  • Niet online
Nou ik d8 dat jullie tweakers waren, dus niet

• RvV
  • Laatst online: 04-09 09:00

RvV

waarom dan niet?

Y'24

Verwijderd

Kan aan je fannetjes liggen of een ervan schroef ze er eens af en kijk welke alle kanten opspringt als je em laat draaien.

PS: op wat voor corevoltage heb je em nu staan, ik ben nu ook bezig 600@800 en heb je em op jemperless staan of niet. blablabla txs :)

• randje
  • Niet online
ik heb hem nu op 1.75V staan en in jumpermode. in jumperless mode wilde de voltage af en toe niet luisteren naar de jumpers en soms wel.

BTW ik heb het vibrator probleem al opgelost.
tussen het moederbord en de plaat (waar die m/b op zit) heb ik een groot stuk prit-Buddie gezet, nu is ie direct een stuk stiller

en die fan heeft geen schroeven die heeft van die clipjes

• randje
  • Niet online
hee dvd als het goed is gaat ie van jou ook wel op 900 minimaal,
950 doet het ook wel, maar wat die 50Mhz winst nou>?
1000 geeft bij mij wel beeld.

je moet gewoon overclocken en dan eerst de temp in de gaten houden, daarna pas gaan torturen enzo

Verwijderd

als hij gaat vibben dan kan het zijn dat ie uit balans is 1 vinnetje(niet goed of eraf)
en dan is het feestje over

-------------------
shit.....happens.

• randje
  • Niet online
euh geen enkele vin is kapot
hoewel ik heb wel 2 sneetjes in mijn vinger die hevig bloedde toen ik mijn vinger in de fan stak, (terwijl hij aan was)

Verwijderd

mja dat deed mijnus dus ook.. Maar ik weet waardoor

[waargebeurd verhaal modus]
Toen ik mijn T-bird 700 eindelijk helemaal in mekaar had zitten zette ik hem aan..
Toen horde ik tiktiktiktiktik.. En vloog er een stuk van mijn fan af en maakt herrie opeens. Wat bleek nou: er lag een IDE kabel tegen me fan aan :(
[/waargeurd verhaal modus]

• randje
  • Niet online
haha dat is het ook niet bij mij.

maar hij trilt nu niet meer zo erg want ik heb pritbuddy gezet tussen moederboard en de kast

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 20:49
Ik heb ook zo'n Globalwin apparaat op m'n Duron, met het vibratieprobleem. Ik heb m'n bigtower maar op rubber gezet, scheelde ook 'n hoop. Maar 'what the heck' is pritbuddy?? Klinkt alsof ik dat ook maar moet proberen....

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Klinkt naar van die roze plakprut.. soort van kauwgom die pretendeert verwijderbaar te zijn. Hoewel ik dacht dat dat spul uit de handel was.

Maarre, de vibraties kunnen ook een puur ongelukje zijn. Kijk, zo'n fan gaat een beetje op een neer, dat doen ze allemaal. Maar als hij nou precies zo heen en weer beweegt dat hij op een eigenfrequentie trilt, gaat hij _heel_ hard trillen.. resoneren dus. Als tweaker zou je kunnen kijken of een stuk lood aan je heatsink (dat die eigenfrequenties behoorlijk verandert) helpt :P

Maar gewoon een rubbertje ergens eronder ter support werkt waarschijnlijk beter.

• randje
  • Niet online
gewoon pritbuddy, ik weet niet of het nog te krijgen is, maar het is idd dat kauwgomachtige spul om posters enzo mee op te hangen. het werkt dus ook als anti-resonantie-spul

of gewoon schuimrubber tussen je moederboard en de plaat plaatsen, het isoleert alleen dat wel de warmte
Pagina: 1