Toon posts:

[XP] Kan niet (meer) installeren !?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren draai ik weer op Win98SE. Waarom? Om het simpele feit dat XP niet meer lekker wil lopen. Het het gedraaid vanaf het moment dat ie uit was, en nu.... :? Misschien dat iemand hier iets weet, maar dan eerst wat info.

Mijn systeem:

ECS K7VZA 3.0 met laatste BIOS
AMD Athlon 900@900
384MB Dane-Elec PC133 Cas3 memory
1x Maxtor 20Gb U100 & 1x Maxtor 8.4Gb U66 (M/S IDE1)
Abit Siluro GF2MX400 64Mb
2x 3Com 3C905C-TX NIC's
CDROM en LiteOn 24x CDRW met nieuwste firmware (S/M IDE2)
Dit alles op een 300W Pro voeding van ???

Mijn probleem:

Ik kan XP Pro nog wel installeren, maar dan....
VIA's gaan, Detonators ook, Office XP wil niet, geeft CRC op CD, terwijl ie in een ander XP systeem wel loopt, geprobeerd in beide stations. Ook eerst naar HDD geprobeerd te zetten, dan geeft ie "corrupt install media" melding, ALS ie al geen BAD_POOL_CALLER geeft. Installatie van Norton Internet Security 2002 staat garant voor BAD_POOL_CALLER óf IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Heb inmiddels van alles geprobeerd, wél VIA, geen VIA, wél Detonators, geen Detonators, wél Windows update, geen Windows update, etc, etc. Zelfs nog geprobeerd om UK óf NL en Home óf Pro nog uitmaakte, niks! :? :? :?

Er is geen nieuwe hardware toegevoegd, BIOS staat nog steeds optimaal, dwz, geen caching of shadowing, geen PnP OS. ACPI aan of uit maakt ook niet uit.

Hardware getest, memtest ging prima, HDD's zijn gezond, CPU is prima (36 idle/42 stressed). Het enige wat ik wel raar vond is dat mijn Vcore op 1.68 hangt, terwijl dat ergens rond de 1.8V zou moeten zijn, maar die kan ik niet omhoog gooien, tenzij ik de L6 bruggen inkleur met een potloodje.

Als iemand iets weet, graag, ik ben het HELEMAAL spuugzat, het heeft me al 3 dagen klooien bezorgd. |:( |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, mijn idee gaat nu toch echt uit naar de voeding, al dan niet in combinatie met het mobo. Probeerde net een ISO te fikken en kreeg een spontane reset (in 98SE dus). Dat riekt naar voedingsproblemen. Wat betreft mijn vermoedens richting mobo, CRC errors die spontaan ontstaan bij het proberen te installeren van iets, IDE kabels zijn allebei al meerdere keren vervangen, kan aan de IDE kanalen van het mobo liggen denk ik dan ?!?!?

Ik w8 nog ff geduldig af op jullie reacties :)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Wat jezelf al aangeeft:

Het zou je voeding kunnen zijn, maar ook je moederbord.
Wellicht als dit topic gemoved wordt naar [PMG] dat je een wat beter antwoord hierop zou krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Da's een goeie, DR of ander modje? Please deze naar [PMG]??

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 17:30 schreef NiGHTCReaTuRe het volgende:
Da's een goeie, DR of ander modje? Please deze naar [PMG]??
De volgende keer mag je een move aanvragen in [forum=26], maar ik heb de move nu even voor je aangevraagd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:33 schreef Garfield het volgende:

[..]

De volgende keer mag je een move aanvragen in [forum=26], maar ik heb de move nu even voor je aangevraagd. :)
:o Wist ik niet helemaal meer... :o maar dank daarvoor *D

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=7]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De genoemde BSOD meldingen duiden op softwarematige problemen, zoals slechte drivers en een brakke CDROM schijf. Maar dat het in Win98SE spontaan reset als je aan het bakken bent, zegt toch ook wel wat over de CDROM/CDRW devices en/of de IDE kanalen. Misschien kun je proberen de IDE busmastering drivers te updaten. Ook kun je kijken of het in- of uitschakelen van DMA het een en ander helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 19:03 schreef BalusC het volgende:
De genoemde BSOD meldingen duiden op softwarematige problemen, zoals slechte drivers en een brakke CDROM schijf. Maar dat het in Win98SE spontaan reset als je aan het bakken bent, zegt toch ook wel wat over de CDROM/CDRW devices en/of de IDE kanalen. Misschien kun je proberen de IDE busmastering drivers te updaten. Ook kun je kijken of het in- of uitschakelen van DMA het een en ander helpt :)
De genoemde BSOD's komen voor bij een verse, kale install van XP, terwijl er nog NIKS geïnstalleerd is. Zoals vermeld, heb ik VIA's (alles, ook IDE) en dergelijke geïnstalleerd. Ook onder 98SE overigens. Brakken IDE bekabeling zou kunnen, alleen zijn allebei vervangen door nieuw. CDROM/CDRW's zijn vervangen geweest door andere, die echt wel goed zijn. De genoemde CRC's treden namelijk niet op in andere machine en trad ook niet op bij installatie van 98SE. 98SE is inmiddels ook zover vastgelopen dat ik alleen nog maar in veilige modus kan werken. Dus, helaas, je suggesties zijn prima, ik heb ze alleen allen al gehad/geprobeerd. :) Nog meer ideeën???

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

GVD man, wat een gekloot, daar wordt je ziek van...

Maar als we het op de hardware gaan gooien dan zet ik in op geheugen (maar dat kan het niet zijn want dat heb je getest) of de voeding evt i.c.m. mobo.... zoveel bijzondere hardware heb je er niet inzitten maar toch..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
* LollieStick moet leren lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 09:28 schreef MRic3 het volgende:
GVD man, wat een gekloot, daar wordt je ziek van...

Maar als we het op de hardware gaan gooien dan zet ik in op geheugen (maar dat kan het niet zijn want dat heb je getest) of de voeding evt i.c.m. mobo.... zoveel bijzondere hardware heb je er niet inzitten maar toch..
Geheugen is met memtest door een 80 cycles gekomen (per module uiteraard), dus dat lijkt mij inderdaad goed. Die voeding was ook mijn idee, temeer daar er een spontane reset optrad tijdens een poging tot fikken in 98SE. Mobo zou het kunnen zijn, maar dat hoop ik vandaag te kunnen testen. *D En wat het ziek ervan zijn.... Inderdaad, ik heb van vrijdagavond tot gisteravond ongeveer een 2 uur in 98SE met mijn PC kunnen werken, de rest van de tijd ben ik aan het installen en testen geweest. :Z

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eerst je mobo terug te sturen naar de winkel/fabriek. Als ze bevestigen dat het aan de mobo ligt, dan krijg je wel een nieuwe. Indien de mobo volgens hun nog tiptop in orde is, dan zou ik uitkijken naar een nieuwe voeding. Enermax is dé merk bij Tweakers :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo ECS even bellen denk ik zo... Ik laat wel even de uitslag weten. *D *D

Verwijderd

Ziet je bord je ATLON niet als een DURON aan ? :)
Wat ook wel eens help is je bord even 3 dagen zonder stroom leggen dus de batterij er uit en dan weer proberen :) tis raar maar t werkt wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Inmiddels werk ik weer met de PC, nu voorzien van een Enhance Ultra Stil 300W voeding en een EPoX 8KTA3L+ *D *D
Nu maar afwachten...... Eerder genoemde problemen zijn helemaal weg nu in ieder geval!!

[Stiekum-modus]
Mag wel niet volgens FAQ geloof ik maar allen bedankt voor de inbreng!
[/Stiekum-modus]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 mei 2002 21:28 schreef NiGHTCReaTuRe het volgende:
Mag wel niet volgens FAQ geloof ik maar allen bedankt voor de inbreng!
Waar staat dat dan :?

Ik waardeer zulke bedankjes altijd wel ten zeerste! :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Bedankjes zijn altijd kewl en goed en dar mag wel...
De groeten doen dat "mag" niet...

Maar in feite werk je nou met een compleet nieuwe basis, dus de problemen zullen wel weg zijn....

Veel plezier durmee....

De groeten.... ;) (Oh shit)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1