Ik heb een kabel in het huis liggen vanuit de grond naar de eerste TV beneden. Daar zit een splitter waar ook een lange kabel naar boven gaat naar de video en vanuit de video naar de 2e Tv. Nu gaat er natuurlijk over die kabel gewoon videosingaal van de kabelmaatschappij. Maar ik wil dat als je de video aanzet dat je ook video kan kijken beneden. Nu kan dat wel als ik stekkertjes eropzet zodat de kabel andersom gaat werken. Maar ik wil niet elke keer die stekkertjes erop en eraf halen maar gewoon de kabel zo houden. Kan ik m zo maken dat ie toch 2 kanten tegelijk op werkt of krijg ik dan kortsluiting ofzo?
kan volgens mij niet,
als je boven de video recorder hebt moet daar zegmaar een INPut in. de uitgang kan je dan splitsen naar je tv boven, en je tv beneden. en je kan dat signaal niet door je bestaande coax gooien.
hmmm... misschien niet echt duidelijk maar dat hoor ik wel
als je boven de video recorder hebt moet daar zegmaar een INPut in. de uitgang kan je dan splitsen naar je tv boven, en je tv beneden. en je kan dat signaal niet door je bestaande coax gooien.
hmmm... misschien niet echt duidelijk maar dat hoor ik wel
Je kan de video verplaatsen naar beneden. Dan kan je op beide tv's video kijken (en dan nog zo'n ir doorgever als je wil.
Je kan een extra kabel kopen om het signaal weer naar beneden te geven.
Je kan ook een schakel maken dat je kan kiezen uit male/female en dat aan beide kanten. Dan hoef je alleen een schakelaartje om te zetten...
Dat zijn de makkelijkste oplossingen maar die wist je zelf ook wel...
Je kan een extra kabel kopen om het signaal weer naar beneden te geven.
Je kan ook een schakel maken dat je kan kiezen uit male/female en dat aan beide kanten. Dan hoef je alleen een schakelaartje om te zetten...
Dat zijn de makkelijkste oplossingen maar die wist je zelf ook wel...
Vandaag is het feest en morgen ook.
Het is zo dat ik de AV van me video gebruik om de tv-out van me pc in te stoppen. De vcr kan er nl videosignaal van maken die het naar beneden stuurt. Extra kabel lukt niet want hijs erg lang, dan maar ik toch maar een schakelaar
de video heeft een coax ingang en uitgang. In deze uitgang zit ook een video-signaal verwerkt. Je moet het signaal dus splitten vanuit de uitgang van de video.
Dus zet een splitter op de RF-out en laat één kabel naar boven lopen en één naar je tv. Dan heb je bij beide tv's videobeeld (geloof kanaal 34 of 36) en je kunt de tv beneden nog appart aansluiten op de video via scart
Let er wel op dat als je het signaal pas bij de video split, dat er geen radiosignaal meer bij zit, dus je kun op deze manier boven geen kabel-radio luisteren, beneden wel natuurlijk
Dus zet een splitter op de RF-out en laat één kabel naar boven lopen en één naar je tv. Dan heb je bij beide tv's videobeeld (geloof kanaal 34 of 36) en je kunt de tv beneden nog appart aansluiten op de video via scart
Let er wel op dat als je het signaal pas bij de video split, dat er geen radiosignaal meer bij zit, dus je kun op deze manier boven geen kabel-radio luisteren, beneden wel natuurlijk