computertijd zusje "beperken" >:)

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
ej,

m'n zusje heeft sinds kort een "eigen" pc op d'r kamer staan, maar ze mag er niet langer dan 1 uur per dag achter.
Nu is't probleem dat ze zich niet echt aan dat uurtje houd :P

Nu zocht ik een prog dat kijkt wat de TOTALE uptime van die dag is (dus als er een reboot is geweest, moet die tijd wel meetellen...) en dan na een uur de boel uitzet...
En dan mag die dag die user eigenlijk ooknietmeer inloggen...

Een aantal dingetjes die wel handig zouden zijn:
+ Als service, moeilijk te "stoppen" dus
+ Per user, dus dat een andere user nogwel gewoon kan inloggen op die pc
+ berichtje een minuut voordat de boel uitgaat, zodat het een en ander gesaved kan worden

iemand een idee of zoiets bestaat? :D

thnx already

ps. 'k heb al zo'n slotje uit een oude 486 gesloopt, en dan kan de pc dus alleen aan als dat slotje in de goede stand staat. probleem is dat ze daar ookal wat op gevonden heeft; stekker uit de pc, er weer in, en hij boot |:(

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

nee hoor. Effe in je bios instellen. Imo kan je daar instelle wat je wil dat je pc doet als de stroom op komt te staan. Iets als boot on power failure. Selftest on power failure....

Voor dat proggie weet ik verder niks.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

stekker uit de pc, er weer in, en hij boot
Das een bios setting, iets van power state if power down gloof ik.. zet dat lekker uit :)
Of lijm de stekker vast.

Verder zou je een tijdschakelaar op de stroom kunnen zetten :+
Of als je met windows 2000 werkt kijken of er met profielen niet wat te doen is.. je kan instellen dat gebruikers tussen dan en dan mogen inloggen enzo.. maar hoe dat verder zit. :) Gl!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Interstice
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Enne als je dat slotje nou is tussen der floppy dirve hangt? Dat die de stroom verkeerd omschakelt. Volgens mij krijg je dan rare effecten :)

Ik eindigde met een eindeloze piep uit een speakertje dat ik niet kon vinden :P (Bleek dat de stroom van de floppy verkeerdom zat.

Of anders tussen de voeding van de HD. Zonder hd doet ie niks :)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Welk OS?
Als je de computer op een domein laat aanmelden kan je vanop de domain server dit soort zaken wel instellen, dnek ik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Xandrios
Op maandag 20 mei 2002 15:38 schreef Interstice het volgende:
nee hoor. Effe in je bios instellen. Imo kan je daar instelle wat je wil dat je pc doet als de stroom op komt te staan. Iets als boot on power failure. Selftest on power failure....

Voor dat proggie weet ik verder niks.
Ja oke, ik heb wel ff lopen kijken al in't bios, maar zo handig werkt het niet met een slotje...moet ie telkens door iemand aan en uit gezet worden enzo :P
Op maandag 20 mei 2002 15:40 schreef nigelator het volgende:

[..]

Das een bios setting, iets van power state if power down gloof ik.. zet dat lekker uit :)
Of lijm de stekker vast.

Verder zou je een tijdschakelaar op de stroom kunnen zetten :+
Of als je met windows 2000 werkt kijken of er met profielen niet wat te doen is.. je kan instellen dat gebruikers tussen dan en dan mogen inloggen enzo.. maar hoe dat verder zit. :) Gl!
winXP...'k zal eens checken :)
Alhoewel ik niet verwacht dat wat ik wil helemaal gaat lukken :'(

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 15:41 schreef Interstice het volgende:
Enne als je dat slotje nou is tussen der floppy dirve hangt? Dat die de stroom verkeerd omschakelt. Volgens mij krijg je dan rare effecten :)

Ik eindigde met een eindeloze piep uit een speakertje dat ik niet kon vinden :P (Bleek dat de stroom van de floppy verkeerdom zat.

Of anders tussen de voeding van de HD. Zonder hd doet ie niks :)
Stroom verkeerd om sloopt je floppy drive (als je lange tijd het geheel zo laat staan) of je hele computer als er geen beveiliging opzit.....

Voor de rest zijn er een aantal beveiligings-proggies die computer axx restricten, ik denk dat je ook wel de tijd in kan stellen daarmee.

• TweakerNummer
  • Niet online
Gevonden:
http://www.mybestsoft.com/

1st security officer:
The powerful feature "User Working Time" allows you to limit working time for your children , office colleagues , students and so on. You can define several time intervals and time durations to manage users working time very easy.

• Xandrios
Op maandag 20 mei 2002 15:46 schreef TweakerNummer het volgende:
Gevonden:

1st security officer:
The powerful feature "User Working Time" allows you to limit working time for your children , office colleagues , students and so on. You can define several time intervals and time durations to manage users working time very easy.
eens even checken, ziet er goed uit, thnx :)

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02

2xit

Q+M by P+E

Kijk ook even op download.com

Mischien staat daar ook bij wat je zoekt!!!

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
over dat slotje: hang de 2 contacten gewoon op de keyboard lock aansluiting als die er op zit (is dat tegenwoordig nog standaard?)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• 2xit
  • Laatst online: 07-08 15:02

2xit

Q+M by P+E

Op maandag 20 mei 2002 15:49 schreef 2xit het volgende:
Kijk ook even op download.com

Mischien staat daar ook bij wat je zoekt!!!
Daar staat in ieder geval Windows Security Officer 6.0
You can even set an access timer for each user (when and how long access will be allowed) and allow access only to programs on your personal computer that you place on an accessibility list

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

emh wat dacht je van win NT daar kun je de tijden instellen waarop een gebruiker mag inloggen en wanneer niet.
ik weet niet of die functie ook onder xp zit maar nt heeft dit in ieder geval.
Er word dus ook als een bepaalde periode is verstreken gewoon uitgelogd.
Enige wat je nu nog kunt doen is de pc dan uitzetten

Meneer 1000 has spoken......

• Sine
  • Laatst online: 15-08 22:57
Op maandag 20 mei 2002 15:49 schreef P5ycho het volgende:
over dat slotje: hang de 2 contacten gewoon op de keyboard lock aansluiting als die er op zit (is dat tegenwoordig nog standaard?)
Nope niet echt meer ....

maar gewoon parallel over de reset knop dan >:)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

laat ze toch gewoon doen joh die arme meid slechts 1 uurtje online per dag :)

Verwijderd

Wat ben jij streng zeg...zeker vergeten hoe het is om jong te zijn :P
We zullen jou eens "beperken" :P

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

je ook msn eraf gooien ik denk dat ze dan niet langer dan 1 uur erachter zit :P

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Op dinsdag 21 mei 2002 04:15 schreef Nasty het volgende:
Inderdaad, is het een beetje een vreemde gedachte om iemand zo te laten beperken.... Vooral op de manier waarop je het omschrijft. Jij laat je toch ook niet beperkten als het op computers aan gaat, waarom moet je zusje dat dan wel.

Kun je iig de omstandigheden wat duidelijk schetsen... om een wat beter totaalbeeld te geven waarom zij dan maar een uurtje mag surfen?

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op maandag 20 mei 2002 15:35 schreef Cutebritney het volgende:
ps. 'k heb al zo'n slotje uit een oude 486 gesloopt, en dan kan de pc dus alleen aan als dat slotje in de goede stand staat. probleem is dat ze daar ookal wat op gevonden heeft; stekker uit de pc, er weer in, en hij boot |:(
slim zusje heb je , je moet mensen niet blokkeren in iets waar ze goed in zijn.
je zusje weet nu al wat ze later gaat worden :D

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Als jouw pc de server is, kun je er MS proxyserver op zetten om het internet mee te sharen. Daar zitten gewoon tijdstabelletjes en bandbreedte limieten in.

Zo voorkom je ook abuse, want zij kan die nooit veranderen, omdat ze niet lokaal staan.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 21 mei 2002 08:53 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

slim zusje heb je , je moet mensen niet blokkeren in iets waar ze goed in zijn.
je zusje weet nu al wat ze later gaat worden :D
jah een BreEzaH-SlEtJe >:)

nofi

/offtopic

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Heel simpel. je plakt alle stopcontacten af. En geeft d'r een UPS die 1 uur aan stroom bevat! Done!

Verwijderd

Mijn zusje heeft tegenwoordig ook een PC op de kamer en eerder zat ze altijd op me ouders kamer, maar ze rotzooit maar een end in de ruimte dat is mijn ouders probleem niet het mijne. Je kan sowieso wel om internetten te verkomen een firewall installeren. Bij @guard kun je rules op bepaalde tijden laten werken enz.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Als je Windows 2000 hebt kun je alles instellen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Lijkt wel of ze in een gevangenis woont....

Zou jij nu ook niet deze vraag moet stellen op GOT en achter die PC vandaan komen want je zit er al 2 uur achter

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Wacht maar tot ze je een keer kan terugpakken >:)

(lees: 't is belachelijk wat je doet, je bent d'r vader/moder niet, d'r broer)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• M@NIC
  • Laatst online: 10-07 20:45
Als lock kun je ook een HD Rack gebruiken, als je er echt neit uitkomt dan :o

• Xandrios
Op maandag 20 mei 2002 15:46 schreef TweakerNummer het volgende:
Gevonden:

1st security officer:
Deze werkt niet onder winXP :(
Op maandag 20 mei 2002 15:52 schreef 2xit het volgende:

[..]

Daar staat in ieder geval Windows Security Officer 6.0
[..]
Hiermee kun je wel een tijd instellen dat de pc aankan, maar niet bijvoorbeeld: tussen die en die tijd maximaal 1 uur :(
Op dinsdag 21 mei 2002 04:15 schreef Nasty het volgende:
Op dinsdag 21 mei 2002 04:26 schreef Hein het volgende:

[..]

Inderdaad, is het een beetje een vreemde gedachte om iemand zo te laten beperken.... Vooral op de manier waarop je het omschrijft. Jij laat je toch ook niet beperkten als het op computers aan gaat, waarom moet je zusje dat dan wel.

Kun je iig de omstandigheden wat duidelijk schetsen... om een wat beter totaalbeeld te geven waarom zij dan maar een uurtje mag surfen?
Op dinsdag 21 mei 2002 11:41 schreef Delete het volgende:
Lijkt wel of ze in een gevangenis woont....

Zou jij nu ook niet deze vraag moet stellen op GOT en achter die PC vandaan komen want je zit er al 2 uur achter
Jullie weten niet hoe oud mijn zusje is, ikzelf bepaal de tijden niet, daar heb ik niets over te zeggen.

Jullie hebben je overgins niet te bemoeien met waarom, en of ik dat leuk zou vinden, ik leef in een totaal andere situatie.
Op dinsdag 21 mei 2002 11:45 schreef Wallie het volgende:
Wacht maar tot ze je een keer kan terugpakken >:)

(lees: 't is belachelijk wat je doet, je bent d'r vader/moder niet, d'r broer)
Belachelijk ?!
Jou reply; die is pas belachelijk.
Zielig ventje ben je zeg, je bemoeid je met dingen die je totaal NIET aangaan. Bah :r

• Han
  • Niet online

Han

Om mensen van elkaar te laten houden, moet je van ze houden :)

Dus gaan we handjes geven, een kusje er op en dan weer op een vriendelijke manier verder...

Peace :Y)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 21 mei 2002 19:01 schreef Merely het volgende:
Om mensen van elkaar te laten houden, moet je van ze houden :)

Dus gaan we handjes geven, een kusje er op en dan weer op een vriendelijke manier verder...

Peace :Y)
:*

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
hmm, misschien elke keer als ze te lang heeft gecomputert 1 vingertje eraf hakken. Doet ze maar 10 keer >:)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik zit met een soortgelijk probleem, nouwja een groter probleem. Mijn zusje heeft verschillende relaties tegelijk lopen en veel daarvan komen door internet (msn enzo). Van mijn ouders moest ik ervoor zorgen dat het niet meer voor zou komen. Als dat niet zou lukken zou internet er helemaal afmoeten en daar zouden mijn broertjes dus de dupe van worden.
Ik had een keylogger geinstalleerd maar terwijl ze wist dat dat ding geinstalleerd was (ik had het gewoon verteld) bleef ze gewoon geile e-mailtjes aan verschillende jongens sturen en maakte ze afspraken.

Nu heb ik vandaag internet van de "familiecomputer" moeten verwijderen en kunnen dus mijn broertjes niet meer internetten.

Ergens vind ik het niet leuk, ik zit haar gewoon te verlinken natuurlijk. Maar van de andere kant: het is niet haar computer en zolang ze thuis woont heeft ze gewoon naar mijn ouders te luisteren. Dat doe ik ook.

• Xandrios
ik heb een werkelijk PERFECT programmaatje gevonden;

Too Much PC

Doet alles precies wta ik wil, totale tijd per gebruiker is in te stellen, tijd per sessie etc etc :)

na die tijd heeft ze 5 min om de boel te saven etc, of door een admin het passwordt te laten ingeven, kan ze nog een bepaalde tijd verder :)

Superhandig proggie :)

Verwijderd

als je nou gewoon zo'n "internet-cafe" programma installeerd......... dan kun je toch ook gewoon zeggen wanneer en hoelang ze internet heeft?!?!?

Of gewoon een trojan erop pleuren (of natuurlijk gewoon een remote-acces proggie) en dan kun je zelf d'r computer uitzetten als ze er te lang achter zit :P

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 19:05 schreef blissard het volgende:
hmm, misschien elke keer als ze te lang heeft gecomputert 1 vingertje eraf hakken. Doet ze maar 10 keer >:)
en anders kun je nog altijd verder gaan met haar tenen :)

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Watchdog, ff googlen. Werkt perfect, zeker in XP :D

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

en om te vorkomen dat ze verwijdert illusion 2000 erop

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:51

momania

iPhone 30! Bam!

anti-XP schreef op 10 februari 2004 @ 21:11:
en om te vorkomen dat ze verwijdert illusion 2000 erop
Namens de gehele crew van GoT:
"bedankt voor deze totaal nutteloze kick" :z

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.