Ik heb van kennissen een jaartje geleden een ouwe 386 server gehad (de dualproc is uit '89
), waar een LCD'tje in zit.
Nu heb ik eindelijk deze machine eens uit zijn originele case gehaald (kapotte voeding + nog 20 dingen) om eens te proberen de machine aan de praat te krijgen met mijn eigen spullen. Echt goed ging het niet, er kwam niet eens rook vanaf, kort samengevat; die machine is d00d...
Nu wil ik eigenlijk de LCD zien te redden, maar ik begrijp geen bal van die aansluitingen(
), ik heb er geen kaart of informatie over dus ik hoop dat iemand van jullie hem herkend en mij uit kan leggen in n00b termen hoe ik het ding aan de praat krijg op een paralelle poort.
Hieronder heb ik wat Pencam (c) plaatjes van ut ding, vergeef mij dat ik niets beters heb
De kabel die eraan vast zit 1

De kabel die eraan vast zit 2

De volgende zijn de LCD unit zelf

Zoals al te zien is staat er op die ene chip tekst en zit er op die andere een stickertje...
Op de chip met alleen de tekst staat :
Oki Japan - M5259 - 0312
Op die chip met het stickertje staat :
HLM 1715RU
Het komt uit een Tulip 386 DX - 25 mgh dual proc server (met extra optie voor CO proc), het vreemde aan dat ding was wel dat er 3 kapotte voedingen in zaten...
Dus als iemand me kan helpen; graag
Bij voorbaat dank
Nu heb ik eindelijk deze machine eens uit zijn originele case gehaald (kapotte voeding + nog 20 dingen) om eens te proberen de machine aan de praat te krijgen met mijn eigen spullen. Echt goed ging het niet, er kwam niet eens rook vanaf, kort samengevat; die machine is d00d...
Nu wil ik eigenlijk de LCD zien te redden, maar ik begrijp geen bal van die aansluitingen(
Hieronder heb ik wat Pencam (c) plaatjes van ut ding, vergeef mij dat ik niets beters heb
De kabel die eraan vast zit 1
De kabel die eraan vast zit 2
De volgende zijn de LCD unit zelf
Zoals al te zien is staat er op die ene chip tekst en zit er op die andere een stickertje...
Op de chip met alleen de tekst staat :
Oki Japan - M5259 - 0312
Op die chip met het stickertje staat :
HLM 1715RU
Het komt uit een Tulip 386 DX - 25 mgh dual proc server (met extra optie voor CO proc), het vreemde aan dat ding was wel dat er 3 kapotte voedingen in zaten...
Dus als iemand me kan helpen; graag
Bij voorbaat dank