[chello] verbinding valt erg vaak weg

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Sinds ongeveer 6 juli (hm, zou pims dood er iets mee te maken hebben :P) valt mijn internetverbinding redelijk vaak weg.

"Okee, bel dan opnieuw in" hoor ik jullie reeds zeggen, maar nee, ik heb kabel. (Chello) Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en het ligt ook niet aan mijn computer oid, maar zijn er meer mensen die hier last van hebben, en die weten waar het aan ligt?

Eigenlijk de hele dag door valt het rond het uur (of korter) een paar minuten of tellen uit. Da's opzich niet zo vervelend, één keer per uur kan ik wel hebben. Het wordt irritant als je met iemand aan het chatten bent, of of irc, en om de tien minuten valt je verbinding weg...

Dus : meer mensen die hier last van hebben ?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Das volgens mij een reset van je modem. Kun je weinig aan doen :{

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 15:51

GekkeR

key = key

Ik had er last van totdat ik erachter kwam dat t door me modem kwam (ik had ~9 meter coax + ~50cm utp).
Nu heb ik dat zelf maar ff omgegooit naar 30cm coax en 7 meter utp , nergens meer last van.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 17:22 schreef GekkeR het volgende:
Ik had er last van totdat ik erachter kwam dat t door me modem kwam (ik had ~9 meter coax + ~50cm utp).
Nu heb ik dat zelf maar ff omgegooit naar 30cm coax en 7 meter utp , nergens meer last van.
Maar ik heb het pas sinds 6 juli oid, terwijl ik al een halfjaar goed werk ? Modem staat naast computer, ongeveer 2 meter kabel oid. Verder is vanaf beneden een dikke kabel (niet zo'n buigbare tvkabel, maar echt een dikke moeilijk buigbare) getrokken... maar het heeft gewoon gewerkt...

Ik hoorde iets dat chello routers oid had vervangen ?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Rammel eens aan de UTP-kabel die van je pjoeter naar 't modem loopt en rammel ook eens aan de coax-kabel die van 't modem naar je wcd loopt. Misschien zit er ergens een breukje of zit er iets los.

Wat voor modem heb je?

Oh en die kabel die van je modem naar de wcd loopt, die dikke, is ook gewoon tv-kabel. Ook coax dus. Het verschil met de buigzamere versie is waarschijnlijk gewoon dat deze beter is afgeschermd door een extra laagje rommel, waardoor ie dus waarschijnlijk stugger wordt.