Toon posts:

Trillian en Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als chat-client vind ik Trillian (www.trillian.cc) heel aardig. Helaas is er nog geen Linux-versie. Ook een poging om Trillian onder Win4lin 3.0 aan de praat te krijgen leverde niks op omdat Trillian Winsock 2.0 nodig heeft en dit wordt voor zover ik weet niet door Win4lin 3.0 ondersteunt.

Heeft iemand misschien success gehad om het programma met Wine aan de praat te krijgen ??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij heeft Wine op hun website een hele database met programma's die wel en niet schijnen te werken onder Linux, misschien dat je daar even kan kijken?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

dmv Vmware kan het wel
met Wine wil het iid niet :(

met papier mache kun je alles maken!!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/mandrakewine.png

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Brazza

Byte me!

Wat is dit dan ^ was ff te laat

uit de post je desktop [topic=448299/17/30]

m4rtin hoe heb je dat gedaan? WINEx?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:47
Gewoon met wine, als je wine laat managen door je window manager, integreert die wine-tray die je daarboven ziet zich gewoon met de KDE tray.
Nadeel van Trillian onder Linux(wine):
- Contact list wil wel eens weglopen als de afmetingen weer eens op een speciale waarde staan ingesteld
- Message windows willen wel eens verdwijnen, heeft ook met bovenstaande te maken
- Copy & paste werkt niet helemaal lekker
- linkjes openen met je standaardbrowser is er niet bij :( (moet via copy link en dan met KDE openenen bijvoorbeeld.

Verwijderd

cooooool!!! werkt inderdeed! Mét geluid.

Chatwindows zien er wel een beetje raar uit en het 'hangt' af en toe nogal. Of eigenlijk is het gewoon verschrikkelijk traag of zo. Maar crashen doettie (nog) niet.
Trillian is écht mooier dan everybuddy! Trouwens everybuddy stopt er bij mij om de haverklap mee.

Verwijderd

hmmm en nou doettie het niet meer. Na afsluiten van trillian wildie niet meer starten.

Verwijderd

Toch best leuk!
Trillian doet het bij mij redelijk (suse8, winex), maar dan alleen met de compact skin. Die is kennelijk het eenvoudigst weer te geven. Bij andere skins loopt de boel in het 100 en moet ik zelfs alles (op config na) uit de .wine dir weggooien.

Het ziet er een beetje raar uit, en het hapert wat, maar het werkt! Ik vind me daarmee nog niet slechter af dan met dat nogal gammele everybuddy. Voorlopig tenminste.

Ahh :-) Agent en trillian tegelijk gaat ook goed! Sjonge ik hoop dat die gasten van het wineproject opschieten. Wine is cool!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11-2025

Valium

- rustig maar -

Al eens gekeken naar Gaim?
Dat is een native linux-app. Rotsstabiel en kan allerlei protocollen aan:
ICQ, AIM (TOC en Oscar), MSN, Yahoo, IRC, Zephyr, gadugadu en napster.
Verder kun je leuke plugins downloaden ervoor zoals Spellchecker (NL!)
Autoreconnect.
IRC-autojoin
en nog veel meer.

Ik zou zeggen, ga eens kijken ernaar. Ik gebruik het zelf ook al een tijdje en ben zeer tevreden. Ik gebruik zelf Trillian met compact-skin onder windows en vind ze eigenlijk best op elkaar lijken qua mogelijkheden.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

• M4RTiN
maarre is Kopete nix dan???

dat is Native (dus stabiel) mischien nu nog niet zo mooi als trillian maar lijkt me wel functioneel, heb het zelf nog niet getest enzow

Afbeeldingslocatie: http://www.kdedevelopers.net/kopete/screens/0_3/main-tree-1.png

Verwijderd

trillian werkt aardig, maar als ik hem ook maar 1cm over het scherm beweeg hangt heel KDE vast!

• _JGC_
Bekend probleem. Oplossing is in de INI files je contact list op de juiste plaats zetten en er dan voortaan altijd vanaf blijven.
Afsluiten van trillian moet je ook niet doen, schrijft ie een waarde in de ini files voor de grootte van de contactlist waardoor ie op de loop slaat als je em laat verschijnen.

Overigens hangt KDE niet, maar crasht wine die vervolgens ervoor zorgt dat niemand anders naar de X-server mag schrijven. Enige oplossing: CTRL+ALT+F1, ff inloggen en "killall -1 wine.bin"

• Ronald
  • Laatst online: 00:47
wine --managed /path/to/trillian.exe

draaid al 2 dagen lang :)

(ik gebruik winex van een tijdje terug CVS)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 09:42 schreef _JGC_ het volgende:
Bekend probleem. Oplossing is in de INI files je contact list op de juiste plaats zetten en er dan voortaan altijd vanaf blijven.
Afsluiten van trillian moet je ook niet doen, schrijft ie een waarde in de ini files voor de grootte van de contactlist waardoor ie op de loop slaat als je em laat verschijnen.

Overigens hangt KDE niet, maar crasht wine die vervolgens ervoor zorgt dat niemand anders naar de X-server mag schrijven. Enige oplossing: CTRL+ALT+F1, ff inloggen en "killall -1 wine.bin"
klopt, maar het moet wel killall -1 wine zijn en niet wine.bin.
Maar verder werkt dit wel ja!

Verwijderd

www.jabber.org
staan ook een heel aantal clients met zowel msn als icq.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 23:49 schreef M4RTiN het volgende:

dat is Native (dus stabiel) mischien nu nog niet zo mooi als trillian maar lijkt me wel functioneel, heb het zelf nog niet getest enzow
Dat is toch ook wat met linux :-(
Kopete eens proberen. Zit niet in de distro dus gedownload. uitgepakt en ./configure
Ja daar gaat natuurlijk wat mis. dat is bijna altijd zo.Eerst Qt niet in orde, maar ik heb al wat geleerd, dat moet natuurlijk Qt-devel zijn! ook al zegtie dat niet. Dan is KDE niet goed... wazige foutmelding. Letterlijk in google over genomen. Ok kdelib-devel ofzo. ook in orde. Maken dus!
Moooooi dat duurt lang, maar het looks good! make install... fijn klaar!....... en nu? Waar is kopete??? console: kopete... noppes. Nog eens make install en zoeken in de output waar de boel staatr.... ah usr/lokal/kde. daar staan 3 dirretjes. bin, lib en share, met alleen kopete spul erin. Binary in bin. starten... ok klein windowtje, maar niks werkt. Niks geen modules niks in te stellen :-( Er staat een link in share applink, maar die doet't niet. Kan programma niet vinden
Wat nu?
Ok, ik heb SuSE 8. Ik denk dat de files verkeerd staan ofzo.

Verwijderd

Hey M4RTiN, welke theme + icons gebruik jij? Desktop ziet er zw44r 1337 uit

Verwijderd

hmm... gebruik nu GAIM, werkt op zich aardig, maar trekt zich nix aan van mijn skin, dat is erg kut, want dan zie ik mijn tekst niet wat ik tiep (wel wat andere tiepen).
Dit is kut, en ik wil geen andere skin, dus zijn er nog andere proggies?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 07:12
Als je in KDE zit, hebben KDE themes geen effect op GTK programma's (zoals oa Gaim), simpelweg omdat deze gebruik maken van een andere toolkit. Wil je deze themen dan zul je gtk themes moeten downloaden en installeren met gnomecc.

• _JGC_
Kopete ondersteunt ICQ niet goed :(

GAIM maar es proberen.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:11 schreef Solarsparc het volgende:
Als je in KDE zit, hebben KDE themes geen effect op GTK programma's (zoals oa Gaim), simpelweg omdat deze gebruik maken van een andere toolkit. Wil je deze themen dan zul je gtk themes moeten downloaden en installeren met gnomecc.
deels skint ie wel, deels niet. Moet ik dat maar eens proberen.

• M4RTiN
Op dinsdag 21 mei 2002 22:33 schreef CybErik het volgende:
Hey M4RTiN, welke theme + icons gebruik jij? Desktop ziet er zw44r 1337 uit
heb een beetje bijelkaar gevonden (connectiva icons en sommige custom, en dat rode ikoon heb ik zelf gemaakt)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb vandaag ook trillian in WineX getest, het lijkt prima te werken. Zelfs het icoontje in de taskbar werkt (zie screenshot)!
Alleen bij het verschuiven van het venster loopt de boel wel eens vast en IRC lukt bij mij niet. Bovendien verschijnen de menutjes achter het trillian-venster, heel irritant omdat je zo de helf niet leest.

Nog een screenshotje: http://www.maasonline.nl/screens/trillian.png

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 10:18 schreef The_Surfer het volgende:
Ik heb vandaag ook trillian in WineX getest, het lijkt prima te werken. Zelfs het icoontje in de taskbar werkt (zie screenshot)!
Alleen bij het verschuiven van het venster loopt de boel wel eens vast en IRC lukt bij mij niet. Bovendien verschijnen de menutjes achter het trillian-venster, heel irritant omdat je zo de helf niet leest.
Ja inderdaad, viel mij ook op. dat van die menu's achter het window.
Ik gebruik nu Gaim. die werkt heel behoorlijk. Helaas krijg ik nu elke keer bij aanmelden een foutmelding pop-up van MSN (unknown error code). Dat staat wel wat slordig. Is dat een bugje? Het kan misschgien komen doordat ik geen hotmail adres gebruik bij aanmelden.

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:06
Op donderdag 23 mei 2002 10:57 schreef Kheperi het volgende:

[..]

Ja inderdaad, viel mij ook op. dat van die menu's achter het window.
Ik gebruik nu Gaim. die werkt heel behoorlijk. Helaas krijg ik nu elke keer bij aanmelden een foutmelding pop-up van MSN (unknown error code). Dat staat wel wat slordig. Is dat een bugje? Het kan misschgien komen doordat ik geen hotmail adres gebruik bij aanmelden.
Same problem here, ik gebruik ook geen hotmail, en bij mij krijg ik als error: Invalid user.
Tis sinds dat MSN plat is geweest, vorige week. Erg irritant.
Verder werkt mijn ICQ niet echt lekker onder Gaim, iemand ervaring mee?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op donderdag 23 mei 2002 19:29 schreef EWS99 het volgende:

[..]

Same problem here, ik gebruik ook geen hotmail, en bij mij krijg ik als error: Invalid user.
Tis sinds dat MSN plat is geweest, vorige week. Erg irritant.
Verder werkt mijn ICQ niet echt lekker onder Gaim, iemand ervaring mee?
Connecten via het protocol van AIM (dus als username je ICQ# en wachtwoord.)
Dan zou het moeten werken. :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Icq doet het wel goed hier. Ik kan zelfs 2 accounts tegelijk open hebben staan. Da's wel leuk :- )

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:06
Op donderdag 23 mei 2002 19:39 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Connecten via het protocol van AIM (dus als username je ICQ# en wachtwoord.)
Dan zou het moeten werken. :)
Tnx! kzal ut eens proberen

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01 13:38

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Iemand een idee hoe ik Fontjes moet instellen in wine, krijg namelijk deze foutmelding :(

err:module:BUILTIN32_LoadLibraryExA loaded .so but dll crypto.dll still not found
err:module:BUILTIN32_LoadLibraryExA loaded .so but dll crypto.dll still not found
err:msvcrt:MSVCRT_Init TLS free failed! error = 0
fixme:font:AddFontResourceA ("C:\\PROGRAM FILES\\TRILLIAN\\skins\\TP2\\\\tahoma.ttf"): stub! Read the Wine User Guide on how to install this font manually.
fixme:font:AddFontResourceA ("C:\\PROGRAM FILES\\TRILLIAN\\skins\\TP2\\\\arial.ttf"): stub! Read the Wine User Guide on how to install this font manually.
fixme:keyboard:RegisterHotKey (0x00030021,1,0x00000006,73): stub
fixme:keyboard:RegisterHotKey (0x00030021,2,0x00000006,65): stub
fixme:keyboard:RegisterHotKey (0x00030021,3,0x00000003,67): stub
wine: Unhandled exception, starting debugger...
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("debugger/winedbg 134660448 260") (2)
Read the Wine Developers Guide on how to set up winedbg or another debugger
fixme:keyboard:UnregisterHotKey (0x00030021,3): stub
fixme:keyboard:UnregisterHotKey (0x00030021,2): stub
fixme:keyboard:UnregisterHotKey (0x00030021,1): stub
martijn@martijn:~/.wine>

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• M4RTiN
probeer die font eens te kopieren naar C:\PROGRAM FILES\TRILLIAN\skins\TP2\

of naar je c:\windows\fonts

of stel arial.ttf in kde goed in

probeer es wat :)

• kaasszje

kaasszje

Geen flauw idee wat ik precies heb gedaan nu.
Maar wine opnieuw geinstalled
En nu start trillian netjes op,
Icoontje komt ook netjes in tray, kan alleen nergens mijn
Trillian zelf omhoog krijgen, enig idee ?

Ik probeer zelfde profile als windows te gebruiken zou daar aan kunnen liggen

*edit* ik heb net profile leeg gegooit, of te wel nieuw profile aangemaakt en krijg nog steeds geen basis scherms

*/edit*

• kaasszje

kaasszje

Ok nevermind

Mijn docking mode stond nog aan,
Nu ik deze uitzet werk het super :)

tnx anyways

[edit]

Ik krijg alleen de top van trillian niet.
Moet ik hiervoor nog iets speciaals instellen ?
Dus stukje met minimize knop etc

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Zeer binnenkort komt Kopete 0.4. Dat is een vrijwel volledige rewrite van het progje, die iig MSN, ICQ, Jabber, AIM en IRC ondersteunt. Kleuren in berichten wordt ondersteund, verzenden van ICQ via de server is verbeterd en waarschijnlijk ook chats met meerdere mensen in MSN.
De oude versie 0.3 was nogal brak wat betreft code basis. Ze hebben nu een volledige nieuwe API waardoor plugins veel simpeler te ontwikkelen zijn en allemaal gebruik maken van dezelfde chat vensters (was niet) en notificatie mogelijkheden (knipperend kpanel icon, pop-up-ballon en chatvenster wat naar de voorgrond komt bij binnenkomend bericht.

Ik verwacht dat hij binnen 2 weken wel gereleased zal worden (feature freeze is er al en nu fixen ze alleen nog bugs)

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Op maandag 20 mei 2002 23:49 schreef M4RTiN het volgende:

[afbeelding]
uhm vraagje.
als ik heb wil installeren dan moet ik libcrypto.so.2 en libssl.so.2 hebben. die zitten in het openssl pakketje.

maar ik heb hem geinstaleerd. versie openssl-0.9.6c-29
maar nu krijg ik nog steeds deze error. na wat zoek werk ben ik er achter dat er een nieuwere versie is en ik kan hem niet update omdat de site heb niet doet bij mij.

waar kan ik hem nu downloaden???

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• M4RTiN
heb je rpmfind of freshmeat al eens geprobeerd?

• bultoog

bultoog

dat deed pijn!!!

Op maandag 27 mei 2002 15:45 schreef M4RTiN het volgende:
heb je rpmfind of freshmeat al eens geprobeerd?
uhm ja, maar daar stond alleen de oudere versie en openssl.org doet het weer.

bedankt in ieder geval :)

wees je zelf!

• bultoog

bultoog

dat deed pijn!!!

uhm nu heb ik dus een nieuwere versie van openssl installeerd namelijk 0.9.6d. maar nu krijg ik nog steeds deze error

error: failed dependencies:
libcrypto.so.2 is needed by kopete-0.3-1
libssl.so.2 is needed by kopete-0.3-1

heeft iemand een oplossing voor sit nogal irritante probleem???

wees je zelf!

• kaasszje

kaasszje

Ik krijg momenteel deze foutmelding bij het opstarten van trillian, heeft iemand een idee wat dit kan zijn:

wine trillian.exe

Warning: wine requests its own values in windows registry.
Please use the script 'wine_set_default_reg' to set the values.
This warning is printed every time but the update of the registry
is needed only once after update of wine or windows.

fixme:midi:OSS_MidiInit Synthesizer support MIDI in. Not supported yet (please report)
err:msvcrt:MSVCRT_Init TLS free failed! error = 0
fixme:font:AddFontResourceA ("C:\\PROGRAM FILES\\TRILLIAN\\skins\\TP2\\\\tahoma.ttf"): stub! Read the Wine User Guide on how to install this font manually.
fixme:font:AddFontResourceA ("C:\\PROGRAM FILES\\TRILLIAN\\skins\\TP2\\\\arial.ttf"): stub! Read the Wine User Guide on how to install this font manually.
fixme:keyboard:RegisterHotKey (0x00010021,1,0x00000006,73): stub
fixme:keyboard:RegisterHotKey (0x00010021,2,0x00000006,65): stub
fixme:keyboard:RegisterHotKey (0x00010021,3,0x00000003,67): stub
wine: Unhandled exception, starting debugger...
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("debugger/winedbg 134660448 248") (2)
Read the Wine Developers Guide on how to set up winedbg or another debugger
fixme:keyboard:UnregisterHotKey (0x00010021,3): stub
fixme:keyboard:UnregisterHotKey (0x00010021,2): stub
fixme:keyboard:UnregisterHotKey (0x00010021,1): stub

Ik heb linux opnieuw moeten instaleren dus vandaar dat deze het nu niet meer doet :(

edit:

Ok heb nu net wine ge-uninstalled en winex geinstalleerd en nu draaid trillian ook goed, met de installatie van wine die winex doet :)

Pagina: 1