IBM RMA vraagje

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb een kopotte IBM schijf en deze wilde ik opsturen, als ik hem met DFT doe checken dan zegt DFT dat ze de schijf kenne fixxen maar dan moet t DFT een 'format' uitvoeren, en dan is ie weer compleet en doet ie het weer een paar dagen. maar als ik nu op de IBM een RMA wil gaan aanmaken en het DTF result moet bijvoegen, krijgt IBM te zien dat de schijf in orde is, (is ie ook maar naar een paar dagen gaat ie weer ratelen en is ie WEER dood, heb dit al een paar keer meegamaakt) moet ik nou een die DTF file bijvoegen of is dat niet slim. btw gaat om een (beruchte) IBM 75GXP 307030

thnx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem anders contact op met IBM en let het probleem uit.
heb ik bij Seagate ook gedaan, en dat was geen enkel probleem.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hoeft dat rapport ook niet in te sturen, ze zeggen dat daarmee je RMA misschien sneller wordt afgehandeld ofzo. Ik heb destijds ook mijn schijf ingestuurd voor een nieuwe, maar nooit zo'n rapport bijgevoegd, alleen een probleemomschrijving erbij gevoegd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• OGangstah
dus ken beste 'have neither' option kiezen, en dan die vragen lijst invullen? uhhh, uitleggen aan de telefoon, heb een keer met IBM gebeld maar toen kreeg ik een of ander russisch wijf aan de telefoon die er nikz van snapte :? dus dat nooit meer

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan inderdaad gewoon zonder al die troep, zo heb ik 't ook gedaan, en nu heb ik een lieve 40 gb ipv een herriemakende-bijnakapotte-trage 40gb ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• OGangstah
[offtopic]hey dit was me nog niet opgevallen:

er zit op die HD een stickertje met

"Servieable Used Part"

wat is dit
[offtopic]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 15:11 schreef OGangstah het volgende:
[offtopic]hey dit was me nog niet opgevallen:

er zit op die HD een stickertje met

"Servieable Used Part"

wat is dit
[offtopic]
Dat je een 2e hands schijf terug hebt gekregen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• OGangstah
heb hem in july 2001 NIEUW gekocht bij hardwarezone.nl

Verwijderd

Als je IBM Support opbelt met die vraag over het herformatteren, zeggen ze: stuur maar op. ze weten inmiddels wel dat die dingen alsnog rot gaan. Zelf heb ik wel geprobeerd een format met DFT te doen, toen heeft hij nog 3 maanden gedraaid en toen was ik alsnog een hoop data kwijt.
Opsturen, onder vermelding van je RMA-nr en evt een probleemomschrijving. Die DFT-file staat overigens op je harddisk, dus als IBM 'm wilt zien hebben ze 'm zo gevonden :)
Anyway, dat staat overduidelijk uitgelegd in de bevestigingsmail van je RMA-aanvraag.

• OGangstah
tsja, heb m nu opgestuurd met de 'neither option' en zie wel wat er gebeurt, de schijf is iig ROT en wil een nieuwe, iig een andere.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 15:35 schreef OGangstah het volgende:
tsja, heb m nu opgestuurd met de 'neither option' en zie wel wat er gebeurt, de schijf is iig ROT en wil een nieuwe, iig een andere.
Wat bedoel je eigenlijk met die neither option? Zegt me ff nix meer...

Anyway, ik kreeg voor mijn DTLA307060 wel gewoon een nieuwe 60GXP :D

• OGangstah
bij opsturen ken je uit 3 opties kiezen: of DFT result file bijvoegen of een technical code of neithet option-->moet je paar vraagjes invullen.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op maandag 20 mei 2002 15:15 schreef OGangstah het volgende:
heb hem in july 2001 NIEUW gekocht bij hardwarezone.nl
Dan ben je Flink genaaid!

Dat "Servicable Used Part" betekend indirect dat je een 2e hands schijf hebt, dit betekend namelijk dat je een gerepareerde schijf hebt.
Is toch wat anders.

• OGangstah
tsja, idd nou als ik nu een nieuwe terug krijg vind ik t best,was me eigenlijk niet eerder opgevallen, ding is half jaar terug meteen mn computer ingegaan en er sins gister niet uitgeweest...

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 16:04 schreef OGangstah het volgende:
bij opsturen ken je uit 3 opties kiezen: of DFT result file bijvoegen of een technical code of neithet option-->moet je paar vraagjes invullen.
Oke. begrepen. Ik heb toen gewoon die technical code meegegeven.
Pagina: 1