Ac97 sound naar versterker.... bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord met onboard AC97 sound. Dat heb ik op mijn vrij goede stereo aangesloten, en ik vind het allemaal vrij ok klinken. Nou vertelde een vriend van mij dat dat absoluut brak was en ik een veel betere geluidskaart moest kopen. Maar ik heb geen zin om een geluidskaart van 70 euro met allerlei fancy A3D te kopen, want ik speel NOOIT spelletjes.

Dus mijn vraag:
* Is dat AC97 geluid te slecht om muziek af te spelen (MP3)?
* Zo ja, welke cheape kaart zou ik daarvoor in de plaats kunnen kopen.

Ik heb al gezocht, maar geen bevredigend antwoord gevonden, want ik heb een vrij specifieke eis, namelijk, ik heb hem ALLEEN voor MP3 nodig, ik speel nooit spelletjes.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij wordt onboard sound tegenwoordig niet zo slecht meer gevonden hoor, het was ooit erger iig. Ik vraag me af of het zinnig is om een goedkope geluidskaart te kopen in plaats van je onboard-sound, zou dat veel verschil uitmaken? Ik zou 'm alleen vervangen als jij er echt problemen mee hebt. (Vergelijk het evt. met iemand anders / andere geluidskaart)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is onzin, als jij het geluid toch al goed vind :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54

Zoefff

❤ 

Tsja, als jij het goed vind klinken moet je daar niets aan veranderen!

Maar als je een goedkoop pci kaartje wil hebben, neem dan de creative pci 128 ofzow, hardstikke goed voor maar 20 pleuro!!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:50
Op maandag 20 mei 2002 15:00 schreef Rudy_V het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord met onboard AC97 sound. Dat heb ik op mijn vrij goede stereo aangesloten, en ik vind het allemaal vrij ok klinken. Nou vertelde een vriend van mij dat dat absoluut brak was en ik een veel betere geluidskaart moest kopen. Maar ik heb geen zin om een geluidskaart van 70 euro met allerlei fancy A3D te kopen, want ik speel NOOIT spelletjes.

Dus mijn vraag:
* Is dat AC97 geluid te slecht om muziek af te spelen (MP3)?
* Zo ja, welke cheape kaart zou ik daarvoor in de plaats kunnen kopen.

Ik heb al gezocht, maar geen bevredigend antwoord gevonden, want ik heb een vrij specifieke eis, namelijk, ik heb hem ALLEEN voor MP3 nodig, ik speel nooit spelletjes.
toevallig heb ik precies hetzelfde. ik heb ook een ac97 op een kwaliteits stereo aangesloten en vond het eerst wel prima, maar later ging me het toch tegenvallen (gekraak bij mp3 ed. ik heb me dus nu een philips seismic edge aangeschaft (slechts 25 euro @ informatique.nl). goede geluidkaart (kijk voor een review op hardware.info). wat ik vooral er leuk aan vond is dat als je >4 speakers hebt je stereo geluid kunt omzetten in surrouns sound (volgens HWI aardige feature). affijn, ik vind hem dus tegenvallen en ik zou een nieuwe kopen en wel de seismic.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb ooit zelf ook zoŽn ding onboard gehad dacht er LPŽs via de Line in op te gaan nemen er mee.

Ik op de PC af luisteren wat ie heeft opgenomen, Jakkes nog nooit zo slechte kwaliteit gehoord.

Maar gelukkig een SB Live Platinum heeft er wel iets veel beters mee gedaan :-)

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Mijn vorige computer had een SB Live Value (een ouwe dus), die zou ik eventueel over kunnen zetten. Dan zit ik weliswaar met 1 computer zonder geluid, maar zou dat veel schelen? Ik had juist bij die Live vaak dat het geluid kraakte enzo, daarom heb ik hem bewust neit overgezet.

Verwijderd

Gewoon zo laten, wat ik wel zou doen is ff op internet de nieuwste drivers downloaden dat wil nog wel eens voor een nog beter geluidje zorgen. Voor muziek afspelen doen CODECs nauwelijks meer onder voor een gewone soundcard. een SB128 is kwalitatief minder tot even goed als wat er onboard zit.
Pagina: 1