[Divx] Geruis dempen ?

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tijdens het afspelen van bepaalde Divx series krijg ik last van geruis, bij hoge tonen vooral.

Bijvoorbeeld een aflevering van Star-trek Voyager, iedere keer als iemand praat hoor ik storend veel geruis. Het heeft waarschijnlijk met de kwaliteit van de Divx zelf te maken, maar ik wil weten of er een manier is om het geruis te dempen, of helemaal uitschakelen.

:)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Probeer eens een andere pc... ik had ook bij 1 pc veel ruis met divx (vooral als iemand praat)... op andere pc's niet.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

je zou ook de treble een heel klein beetje terug kunnen draaien, scheelt enorm veel in ruis. Niet te ver natuurlijk want dan klinkt het voor geen meter :P

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb vaker gemerkt met series (op TV) dat zodra men praat het ruisnivo hoger wordt. Dus zou ook gewoon aan de manier van opnemen kunnen liggen. Vooral soaps enzo hebben er last van.

• FMS
  • Niet online
Het heeft niets met de PC te maken, het zijn alleen bepaalde afleveringen die geruis geven.

treble omlaag zetten helpt niet, het geluid wordt alleen dof maar het geruis heerst.

zijn er misschien speciale filters die het geruis kunnen dempen?

• FMS
  • Niet online
hup, schop. :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:25

Sorcerer8472

Mens sana?

Er zijn geen fatsoenlijke ruisfilters voor dit doel nee...

Maar ik heb gemerkt dat er een paar codecs zijn die op de ene computer bij mij veel ruis geven, terwijl op de andere computer alles normaal is... Misschien ook bij jou het geval?

Ik installeer zodalijk de nieuwe versie van DivX. Kijken wat er dan gebeurt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1