Toon posts:

Welke digitale canon camera is dit???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo lui, omdat ik een 2e hands canon digitale camera wil kopen ben ik benaderd door een gozer die er 1 in verpakking heeft. Op de verpakking staat volgens hem alleen niet welke!? |:( Vaag maarja, ik had hem een fotootje van de a10 gestuurd maar die is het niet. Verder zei die man dat de hoogte en breedte van het ding ongeveer gelijk zijn.

Hier volgen de specificaties:
- 1.3 Mio Pixels
- 1280 x 960
- MGI Photosuite SE
- TWAIN
- 4/8 MB SSFDC
- Alcaline batterijen
- PC kaartlezer
- PC kabel
- Adapter
- 1/3 CCD
- Focus met ingebouwde flitser
- Automatische scherpstelling
- Automatische belichting
- JPEG formaat

Hebben jullie een idee?

ps: canon site bracht geen uitkomst... :'(

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:06

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> GT

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:08

MI5

Eén tip: niet doen, ik vertrouw het niet

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

volgens mij levert canon geen MGI Photosuite SE mee...

.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 14:38 schreef MI5 het volgende:
Eén tip: niet doen, ik vertrouw het niet
Ik ben het in zoverre met je eens dat het een beetje vreemd is dat je niet eens weet welk model camera je verkoopt.
Verder heb ik wat gemeeld en gebeld met die gozer en kwam hij daarbij goed over. Dat wil natuurlijk niets zeggen, maar ik kon ook rustig lanskomen om de canon te bekijken. Hij deed daarbij zelfs wat van de prijs af omdat ik benzine kosten zou hebben :)

• MI5

MI5

Wat is de prijs eigenlijk van die camera?

4/8 MB SSFDC, dit is toch SmartMedia, en zover
ik weet levert canon alleen camera's met compactflash.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op maandag 20 mei 2002 14:24 schreef Neutron het volgende:
Yo lui, omdat ik een 2e hands canon digitale camera wil kopen ben ik benaderd door een gozer die er 1 in verpakking heeft. Op de verpakking staat volgens hem alleen niet welke!? |:( Vaag maarja, ik had hem een fotootje van de a10 gestuurd maar die is het niet. Verder zei die man dat de hoogte en breedte van het ding ongeveer gelijk zijn.

Hier volgen de specificaties:
- 1.3 Mio Pixels
- 1280 x 960
- MGI Photosuite SE
- TWAIN
- 4/8 MB SSFDC
- Alcaline batterijen
- PC kaartlezer
- PC kabel
- Adapter
- 1/3 CCD
- Focus met ingebouwde flitser
- Automatische scherpstelling
- Automatische belichting
- JPEG formaat

Hebben jullie een idee?

ps: canon site bracht geen uitkomst... :'(
4/8 MB SSFDC :? wasda?
1/3 CCD :?
PC kaartlezer ... krijg je nooit standaard erbij.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 20:49
a10 valt dus af :(

misschien een a100 of een a30 ?

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Verwijderd

Topicstarter
4/8 MB SSFDC wasda?
1/3 CCD
-Geen idee of dat smartmedia is. Wie het weet mag het zeggen.

PC kaartlezer ... krijg je nooit standaard erbij.
-Dat wist ik dus niet.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 20 mei 2002 14:56 schreef MI5 het volgende:

Nee. dat zal SM moeten zijn. Eventueel SMC.
En wat betekent 4/8 MB nou?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 14:56 schreef MI5 het volgende:

Prijs is EUR 175,- en canon heeft bij mijn weten idd alleen maar compactflash camera's, maar ik weet dus niet of ssfdc smartmedia betekent.

edit:

4/8 mb = goh, wat denk je, dat lijkt mij toch het aantal mb geheugen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Het zal deze kunnen zijn. http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_a100&method=sidebyside

Ik vind het wel HEEL raar dat ie de sensorsize weet en nie thet model. Ik weet niet eens de sensorsize van m'n ixus....

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 20 mei 2002 15:05 schreef Neutron het volgende:

[..]

Prijs is EUR 175,- en canon heeft bij mijn weten idd alleen maar compactflash camera's, maar ik weet dus niet of ssfdc smartmedia betekent.

edit:

4/8 mb = goh, wat denk je, dat lijkt mij toch het aantal mb geheugen.
4/8 MB? is dat niet gewoon 1/2MB=512KB dan?
Kan je net 2 foto's mee maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 15:05 schreef athlonkmf het volgende:
Het zal deze kunnen zijn. http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_a100&method=sidebyside

Ik vind het wel HEEL raar dat ie de sensorsize weet en nie thet model. Ik weet niet eens de sensorsize van m'n ixus....
Dat zou 'm idd kunnen zijn, alleen hij had het erover dat hoogte/breedte vrij aardig overeenkwamen. Maar volgens mij heb niet zulke canons met deze specs. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 15:08 schreef athlonkmf

4/8 MB? is dat niet gewoon 1/2MB=512KB dan?
Kan je net 2 foto's mee maken.
Sorry, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat het gewoon betekent dat er 4 of 8 mb geheugen in kan.

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 20:49

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 20 mei 2002 15:10 schreef Neutron het volgende:

[..]

Sorry, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat het gewoon betekent dat er 4 of 8 mb geheugen in kan.
Er is geen limiet van hoeveel MB geheugen er in een CF-kaartcamera kan. En als er maar max 8 MB geheugen in kan, dan zal ik het niet eens aannemen als het gratis is.

Ik denk dat je het beste eerst om betere specs moet vragen. Hij heeft een digicam. laat ie een foto van z'n eigen camera maken met een spiegel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 15:12 schreef athlonkmf het volgende:

Laat ie een foto van z'n eigen camera maken met een spiegel.
Kijk dat vind ik nou een leep idee. Thx voor de tip. Als ik er dan nog nie uitkom kan ik 'm altijd nog hier posten.

Thx voor alle moeite folks! Misschien komt er nog een vervolg... :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb hierover een paar theorieen:

- Het is geen canon camera maar een ander merk.
- Die kerel heeft de verkeerde verpakking
- Die kerel wil je oplichten
- Het is een aziatische versie
- Die kerel is dom
- Het is een expirimentele canon camera die nooit is uitgebracht

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 20 mei 2002 19:58 schreef Johnny64 het volgende:
Ik heb hierover een paar theorieen:

- Het is geen canon camera maar een ander merk.
- Die kerel heeft de verkeerde verpakking
- Die kerel wil je oplichten
- Het is een aziatische versie
- Die kerel is dom
- Het is een expirimentele canon camer adie nooit is uitgebracht
Andere mogelijkheden:

- hij is "van de vrachtwagen gevallen"
- hij is kaputt

Virussen? Scan ze hier!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ik cind het ook wel een goeie om hem een fot van de spiegel (camera dus) te laten maken zodat jij kunt zien welke camera hij heeft en dan kun je meteen zien of hij het doet.

(zou dat ding teveel hotpix of dooie pix kunnen hebben?

• MI5

MI5

Ik heb dit op een site gevonden:

SmartMedia (SSFDC = Solid State Floppy Disk Card) kaartjes zijn kompakt (45x37x0.75 mm) en relatief simpel, betrouwbaar en goedkoop.

Dus het is sowieso (zowiezo?) geen canon, die werken alleen
met compactflash.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 20 mei 2002 21:54 schreef MI5 het volgende:
Ik heb dit op een site gevonden:

SmartMedia (SSFDC = Solid State Floppy Disk Card) kaartjes zijn kompakt (45x37x0.75 mm) en relatief simpel, betrouwbaar en goedkoop.

Dus het is sowieso (zowiezo?) geen canon, die werken alleen
met compactflash.
Weer wat geleerd :P

maar canon kan het niet zijn, of het moet een prehistorisch model zijn. :P

Verwijderd

Eén tip: vooral doen, ik ken toevallig die gozer heb vorig jaar nog een doos vol met zand bij hem gekocht voor maar F650,- een koopje want het bleek echte senegalse sahara zand te zijn een must in elke zand-verzameling !

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 14:28

mayhem

lekker wazig, ik zou eerst een merk uitzoeken en dan es kijken naar de specs...

Verwijderd

Is die foto van de camera voor de spiegel er al? Ik ben wel nieuwsgierig wat zijn reactie op die vraag is. Wellicht komt dan de aap uit de mouw ;)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ja dan maakt hij hem met flits zodat je wel een foto krijgt maar niet kunt zien dat hij een andere camera heeft gebruikt :+

Verwijderd

Is het niet een Fuji ofzo, die gebruiken SM en hebben ook camera's zonder zoomlens.

• kmf
  • Niet online

kmf

Bij een verkoper die niet eens de merk camera correct kan aflezen zal ik dus niks kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat mijn reply een beetje lang op zich liet wachten. Keb nog ff met die gast gebeld. Hij zei dat hij geen foto in een spiegel kon maken, omdat hij niet wist hoe het ding werkte (de camera zit ook nog in verpakking)...

ff voor de duidelijkheid: hij heeft idd eerder gezegt dat de camera nooit gebruikt is. Heeft 'ie dus niet nu ineens bedacht, maar was ik ff vergeten |:(.

Ik ben van plan om er aankomende zondag ff heen te gaan. Dan hou ik natuurlijk wel mijn ogen open :).

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 22 mei 2002 18:49 schreef Neutron het volgende:
Sorry dat mijn reply een beetje lang op zich liet wachten. Keb nog ff met die gast gebeld. Hij zei dat hij geen foto in een spiegel kon maken, omdat hij niet wist hoe het ding werkte (de camera zit ook nog in verpakking)...

ff voor de duidelijkheid: hij heeft idd eerder gezegt dat de camera nooit gebruikt is. Heeft 'ie dus niet nu ineens bedacht, maar was ik ff vergeten |:(.

Ik ben van plan om er aankomende zondag ff heen te gaan. Dan hou ik natuurlijk wel mijn ogen open :).
hmm.. wel goed uitproberen dan. Ik zal allang afgekapt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ook sceptisch over, maar zoals ik zei: ik kijk gewoon ff, bevalt het me niet dan ben ik zo verdwenen >:).

Bij de specs van de camera (zie pag. 1) stond 4/8 mb.
Weet iemand of dit betekent dat er max. 8 mb in kan? Je kunt tegenwoordig nl. ook wel smartmedia -dat zit er nl. in- krijgen van 128 mb...

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 19:13 schreef Neutron het volgende:
Ik ben er ook sceptisch over, maar zoals ik zei: ik kijk gewoon ff, bevalt het me niet dan ben ik zo verdwenen >:).

Weet iemand of dit betekent dat er max. 8 mb in kan? Je kunt tegenwoordig nl. ook wel smartmedia -dat zit er nl. in- krijgen van 128 mb...
dat dat er 4 of 8 bijzit :P :+

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 22 mei 2002 19:13 schreef Neutron het volgende:

Bij smartmedia was de MINIMALE maximale upgrade 32 MB (ja, even bij nadenken :P ).
Even uitleg: smartmedia, secure digital, multimedia kaarten behoren tot de kleinste flashgeheugen. Dat komt mede doordat ze in tegenstelling tot de grotere compact flash, geen controller ingebouwd hebben. Deze zit namelijk in het apparaat zelf waar ze in moeten.

Dus het is mogelijk dat er een bepaald limiet op de max capaciteitupgrade is, simpelweg omdat de controller op de desbetreffende apparaat deze nog niet ondersteund. Dit is meestal met een firmware upgrade op te lossen.

Maar... ik ken geen apparaten die een maximale upgrade ondersteunen lager dan 32 MB, en dat waren toch een beetje pioneers.

Dus maak je geen zorgen. je kan er zeker nog wel een 32MB kaart in proppen. Of je daar blij mee moet zijn... :P

Verwijderd

Ik denk dat de 4 voor 4 MB intern staat (eerste x aantal foto's vrij snel achter elkaar) en de 8 voor de meegeleverde 8MB SmartMedia.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen, maar ik zou toch eens in de winkel gaan neuzen voor een nieuwe.

2e hands van een onbekend merk/type lijkt me nou niet die 175 (pl)Euro's waard.....

[edit] 1/3 zal wel 1/3" zijn...

• MI5

MI5

En? Hoe is het afgelopen?
Pagina: 1