SETI ontvangt al lang geen data maar van telescoop

Pagina: 1
Acties:

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 06:50

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
hallo

is het iemand van jullie ook al opgevallen dat SETI al een lange tijd van de radiotelescoop geen data meer ontvangt?

greetz

datraxz

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:28

TFHfony

Professional Weirdo

Op maandag 20 mei 2002 14:20 schreef DatraxZ het volgende:
hallo

is het iemand van jullie ook al opgevallen dat SETI al een lange tijd van de radiotelescoop geen data meer ontvangt?

greetz

datraxz
Klopt...

Ze zijn namelijk niet de enigen die die telescoop gebruiken. Er zijn ook andere bedrijven/projecten. Slechts een in de zoveel tijd staat dat ding voor hun aan, en dan kan er nog wel eens storing zijn.
Maar ze hebben nog genoeg data om ff door te gaan (We zijn nog bezig met banden van vorig jaar...)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 15:01 schreef tfh het volgende:
(We zijn nog bezig met banden van vorig jaar...)
Correctie, jullie zijn opnieuw (!) bezig met banden van vorig jaar.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Volgens dit grafiekje ontvangen ze best nog wel data. Maar daarentegen staat er ook dit tabelletje en daaruit blijkt idd dat ze al een hele tijd geen nieuwe data hebben opgenomen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op maandag 20 mei 2002 15:10 schreef ColdFusion het volgende:
Volgens dit grafiekje ontvangen ze best nog wel data. Maar daarentegen staat er ook dit tabelletje en daaruit blijkt idd dat ze al een hele tijd geen nieuwe data hebben opgenomen.
Hmmm, nog niet alle data is dus verstuurd, maar ze lijken gewoon niet echt op volgorde te werken :-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 15:09 schreef DukeBox het volgende:

[..]

Correctie, jullie zijn opnieuw (!) bezig met banden van vorig jaar.
Nee, hoor, er zitten erg veel nieuwe wu's tussen......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55
Het maakt op zich vrij weinig uit of je nieuwe of oude data doet omdat beschavingen die in het radiospectrum zenden zullen dat voorheen al gedaan hebben; M.a.w. de kans dat je op hetzelfde gebied aan de hemel ineens een signaal ontvangt (Dus dat een bepaalde beschaving begint te zenden) is redelijk 0.

De telescoop ontvang een enorme frequentieband aan data. Hierin zijn slechts signalen van zéér geringe bandbreedte en hoge amplitude interessant. (De zogenaamde 'spikes'.) Het opsplitsen in frequentiebandjes heet fourier-analyse. Dit kost redelijk veel rekenkracht en hoe meer bandjes hoe meer rekenkracht. Het is daarom vele male belangrijker om de berekening aan de data aan te passen. Te verfijnen. Uit te bereiden.

Daarom is het meermalen onderzoeken van dezelfde data niet nadelig, zolang dit maar op steeds nauwkeurigere wijze gebeurt. Je zou dus alleen data met veel spikes nog een keer kunnen analyseren.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op maandag 20 mei 2002 19:43 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Nee, hoor, er zitten erg veel nieuwe wu's tussen......
Klopt. Als je de lijsten bekijkt, zie je dat ze niet op volgorde afgewerkt worden en dat er dus nog heel veel data is die niet verwerkt is.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 15:01 schreef tfh het volgende:

[..]

Maar ze hebben nog genoeg data om ff door te gaan (We zijn nog bezig met banden van vorig jaar...)
dat niet alleen, ik heb nu units uit 1999 in mijn buffer staan, dus volgends mij zijn ze gewoon grote opruiming aan het houden zolang er geen nieuwe data van de telescoop komt.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op donderdag 23 mei 2002 12:06 schreef vussiewussie het volgende:

[..]

dat niet alleen, ik heb nu units uit 1999 in mijn buffer staan, dus volgends mij zijn ze gewoon grote opruiming aan het houden zolang er geen nieuwe data van de telescoop komt.
nee... Ze hebben met de introductie van de 3.x client de zoekmethodes aangepast en verfijnd. Dus die WU's worden nu op een uitgebreidere manier gescanned.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 12:45 schreef tfh het volgende:

[..]

nee... Ze hebben met de introductie van de 3.x client de zoekmethodes aangepast en verfijnd. Dus die WU's worden nu op een uitgebreidere manier gescanned.
daar zit natuurlik ook wat in |:(

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
ook las ik op de site dat de schotel geen internet verbinding heeft met de server van seti. er wordt 35 gig op 1 tape-je gezet, en die wordt dan via snail mail naar de universiteit gestuurd. en daar zal neem ik aan ook wel wat tijd over heen gaan

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 06:50

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
oude of nieuwe units , ik blijf ze kraken :)

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Op maandag 27 mei 2002 19:36 schreef DatraxZ het volgende:
oude of nieuwe units , ik blijf ze kraken :)
Idem. Lijkt me de enige juiste mentaliteit voor een DPC-er.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Pagina: 1