Toon posts:

Multiple browser programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af, is er een programma waarmee je met een druk op een knop kan zien hoe de page eruit ziet in bijv. Mozilla, NN4, NN6, IE4, IE5, IE5.5, IE6??
Dit zou erg handig zijn, aangezien ik geen zin heb om al die browsers te downloaden en allemaal apart moet openen.

Bovendien staat er nooit ergens een directe download-link van bijvoorbeeld ie4... alleen nog maar ie6...

Verwijderd

Naar mijn weten niet, zou idd wel handig zijn jah.

Verwijderd

dreamweaver, maar dan moet je de browsers wel geinstalleerd hebben. Je kan ze dan zetten onder een shortcut-preview knop

Verwijderd

Topicstarter
hmm dreamweaver heb ik wel, maar heeft er iemand nog een goeie download site behalve microsoft.com want van al die patches wordt ik niet vrolijk :|

Verwijderd

Dreamweaver is een commercieel proggie die je moet kopen.. Dus je zult em niet zomaar legaal ergens weg kunnen trekken :D

Maar dan moet je nog alle browsers geinstalleerd hebben, dus helpt weinig he :P

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg:
hmm dreamweaver heb ik wel

die download sites zijn voor de browsers :\

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 14:23 schreef Tizzwat het volgende:
Dreamweaver is een commercieel proggie die je moet kopen.. Dus je zult em niet zomaar legaal ergens weg kunnen trekken :D

Maar dan moet je nog alle browsers geinstalleerd hebben, dus helpt weinig he :P
maar dan heb ik het iig onder 1 dak en hoef ik niet alles apart op te starten

edit:
ik heb net wel een download list gevonden van oude browsers: http://www.bikindex.com/prd/browsers/

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Deze is eerder langsgekomen... Natuurlijk is dat er niet, IE wil z'n code toch niet vrijgeven :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

crisp

Devver

Pixelated

Je zou met een beetje kennis van wat wel en niet ondersteund wordt door verschillende browsers een parser kunnen schrijven die vervolgens bijvoorbeeld de HTML 'herschrijft' zodat je hem in 1 referentie browser kunt bekijken (bijvoorbeeld IE6 of Mozilla 1.0), maar dan geparsed volgens een op te geven browser. Javascript die het DOM model gebruiken zou je dan bijvoorbeeld een foutmelding moeten laten genereren als je IE4 of NS4 opgeeft als browser. CSS2 dingen zou je dan weg moeten laten etc.
Echter lijkt me dit veel werk, en erg lastig te realiseren. Veel meer dan een globaal overzicht zal je nooit kunnen bereiken...

Intentionally left blank

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 17:07
moet dit trouwens niet naar

--> [forum=10]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

2xit

Q+M by P+E

Op maandag 20 mei 2002 16:56 schreef SWINX het volgende:
moet dit trouwens niet naar

--> [forum=10]
Kan maar dit topic is wel belangrijk voor de webdesigners onder ons. Dus liever hier houden!!

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

Verwijderd

Een dergelijk programma bestaat, maar is oud en emuleert dus oude browsers. Nieuwe versies worden niet meer gemaakt; wel is nog de oude versie beschikbaar.
Het heet Browserola.

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op maandag 20 mei 2002 14:26 schreef Junt het volgende:
die download sites zijn voor de browsers :\
www.netscape.com klik

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ik ben wel eens een progje tegengekomen dat browsers emuleerde, maar dat werkte voor geen meter en is absoluut niet betrouwbaar genoeg om mee te testen (je zult toch echt de echte browsers moeten hebben).

Probleem zijn niet de Netscape versies, die zijn wel te vinden, maar de Explorer versies. Naast eht feit dat je ze bjina niet meer kan vinden zijn ze gewoon niet naast elkaar te installeren.

De enige keer dat dat kon was met IE4 > 5 upgrade. Je kon dan kiezen om IE4 in zogenaamde "compatibility-modus" te behouden.

Daar heb ik zelf dan ook gebruik van gemaakt. Draai onder Win98 IE4 en 5.5. Onder mn normale werk-OS Win2K draai ik IE6 en alle Netscape versies. Multi-boot is de key ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook zo'n emulator gedownd, werkt idd voor geen meter, ik heb nu netscape 4, netscape 6 en ie 6 installed en ik kan alleen dan nog met ie5 testen op het pc'tje van mijn moeder...

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
*schop*

Ook ik vraag me het af.
Hoe ziet mijn site eruit op browsers die ik niet heb getest en niet kan testen?
OK hij ziet er goed uit met IE6 en FF1 maar betekent dit automatisch dat ze er ook goed uitzien op oudere versies?
M'n site wordt o.a. bezocht met: (van meeste hits naar minste )

MSIE 6.0
Mozilla/5.0
MSIE 5.5
MSIE 5.0
MSIE 5.2
Opera 7.2
Mozilla/3.0

En mag ik de link plaatsen?
Want mocht iemand zoiets hebben van hey, ik test dat wel ff voor je...

• Blaise
  • Niet online
http://www.browsercam.com maakt screenshots van je pagina, je kan kiezen uit zo ongeveer alle browsers. Onbeperkt gratis trials.

http://www.danvine.com/iecapture/ maakt ook screenshots maar heeft minder browser-keuzes. (werkt (tijdelijk?) niet)

[ Voor 7% gewijzigd door Blaise op 19-02-2005 18:25 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 21:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

I Am Weasel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:12:
*schop*

Ook ik vraag me het af.
Hoe ziet mijn site eruit op browsers die ik niet heb getest en niet kan testen?
OK hij ziet er goed uit met IE6 en FF1 maar betekent dit automatisch dat ze er ook goed uitzien op oudere versies?
M'n site wordt o.a. bezocht met: (van meeste hits naar minste )

MSIE 6.0
Mozilla/5.0
MSIE 5.5
MSIE 5.0
MSIE 5.2
Opera 7.2
Mozilla/3.0

En mag ik de link plaatsen?
Want mocht iemand zoiets hebben van hey, ik test dat wel ff voor je...
Mozilla/3.0 zijn waarschijnlijk enkel robots die alleen naar je HTML code kijken, dus die kan je testen door gewoon de broncode te bekijken.

Opera kun je voor alle besturingsystemen downloaden, maar vergeet niet te testen in de small-screen-rendering mode, dat is de manier waarop veel mobiele telefoons de pagina weergeven.

Voor oudere versies van MSIE is het belangrijk om te weten of het over Windows of MacOS gaat, aangezien daar nog wel grote verschillen in kunnen zitten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[rml][ HowTo] meerdere versies van IE draaien[/rml] is al een begin
Meerdere versies mozilla/netscape geeft doorgaans ook niet echt veel problemen.
MSIE 5.2 is IE/Mac - daar zal je dus echt een MAC voor moeten hebben. Die browser wijkt namelijk ook behoorlijk af van IE/Win. Desalniettemin is het een uitstervend ras (gelukkig).

Intentionally left blank

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Goede input guys,keep it coming!

Het makkelijkst lijkt me wat Blaise voordraagt, al werken beide sites ff niet.
Ik heb beide beheerders gemaild dus ben benieuwd.
Wellicht zijn er nog meer van die sites dus ik ga verder speuren.
Het installeren van een heel pakket browsers hou ik het liefst als laatste optie.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Een screenshot zegt meestal niet zo heel veel, zeker niet voor een dynamische site waar vaak ook nog eens een berg javascript achter hangt.
Dat met die meerdere versies IE is gewoon een kwestie van een paar zipfiles uitpakken en je kan het zo draaien.

Intentionally left blank

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Screenshots zijn redelijk handig, maar dat kan toch niet op tegen het bij de hand hebben van de echte browser. Dingen die bijv. foutgaan bij het hoveren zie je niet.
Als je geen mac hebt, kan je het wel emuleren, met bijvoorbeeld pearpc

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Aan d standaarden houden en goed controleren in IE (en verder een beetje kennis van wat er in verschillende versies van IE zo'n beetje fout gaat) is nog steeds het handigste

Het handigste is vooral te leren door wat sites af te snuffelen (ppk bijv) of door verschillende IE's gewoon te installeren

Verwijderd

misschien is dit wat? Alle IE versies naast elkaar te installeren...
http://skyzyx.com/downloads/#standalone
(hoop dat deze link mag, ik denk het wel)

• th3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07-2025

th3

http://www.cssirc.com/efnet/links.asp?search=multiple+ie

daar ook nog een linkje naar sites met uitleg en downloads over verschillende versies IE
Pagina: 1