[CM] Dremel probleem: accu snel leeg

Pagina: 1
Acties:

• Myrddraal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04-2022
'k ben nu al een tijdje bezig met mijn derde mod, maar nu heb ik toch een probleempje: in maart heb ik een dremel gekregen, en niet zo maar een, maar een met een accu. :9

Allemaal mooi en aardig, maar nu ik dus aan het proberen ben om mijn logo uit mijn case te krijgen, gaat er iets mis. Ik kan ongeveer 5 cm snijden (dus zo'n tien minuten dremelen) en dan is de accu alweer leeg.. En nee, ik heb de accu altijd netjes behandeld, is nooit overladen geweest, en altijd pas opgeladen als hij helemaaaaaal leeg was.. :(

Heeft iemand een idee of dat normaal is? Zo nee, wat ik eraan kan doen? 't schiet zo namelijk niet echt op met dat logo.. en ik kan niet wachten om eindelijk ook eens wat pics te planten hier op GOT.. :)

dremel-n00b

Verwijderd

Een dremel met snoer kopen! Want volgens mij zijn die dingen altijd snel leeg :(

• Myrddraal
hmmjah.. Ik zat eraan te denken om hem in te ruilen idd, maar, ik heb 'm gekregen voor mijn verjaardag in maart, denk niet dat ze hem nu nog terug willen bij de gamma.. :)

dremel-n00b

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 14:03 schreef MasterOverdrive het volgende:
Een dremel met snoer kopen! Want volgens mij zijn die dingen altijd snel leeg :(
|:(

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Als jij 10 minuten doet over 5 cm denk ik dat je eens moet leren dremelen. waarschijnlijk heb je hem in een te lage stand staan en duw je te hard zodat de motor veel te veel energie verbruikt.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op maandag 20 mei 2002 14:08 schreef Bredend het volgende:
Als jij 10 minuten doet over 5 cm denk ik dat je eens moet leren dremelen. waarschijnlijk heb je hem in een te lage stand staan en duw je te hard zodat de motor veel te veel energie verbruikt.
Zou idd kunnen, als je metaal aan het doorslijpen bent, moet je de dremel altijd op maximaal aantal toeren zetten...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Myrddraal
Dacht ik in eerste instantie ook.. hij draait nu op 25.000 toeren (harder kan die niet) en hard duwen valt wel mee volgens mij. Maar idd, ik ben een dremelnoob.. accu is nu weer aan het laden, ik zal zo eens heeeeeeeel zacht duwen dan..

dremel-n00b

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:00
Op maandag 20 mei 2002 14:08 schreef Bredend het volgende:
Je hebt denk ik wel gelijk wat dit betreft. Maar op je eigen site vertel je dat het je 6 uur heeft gekost om 16 gaatjes in je kast te boren voor wieltjes. Is ook niet echt snel te noemen ... >:)

-

Verwijderd

Ik heb ook een dremel met een accu en die is na hoogstens een kwartier ook leeg. Volgens mij is dat normaal omdat metaal veel weerstand biedt als je er een stuk uit slijpt.

• sjares
  • Laatst online: 16-07 12:04
Op maandag 20 mei 2002 14:06 schreef Myrddraal het volgende:
hmmjah.. Ik zat eraan te denken om hem in te ruilen idd, maar, ik heb 'm gekregen voor mijn verjaardag in maart, denk niet dat ze hem nu nog terug willen bij de gamma.. :)
Waar woon je?

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

z'n profiel zegt eindhoven

Verwijderd

:X :X :X gewoon bonnetje ff fotosoepen :X :X :X

• FragFrog
  • Laatst online: 06-08 09:35
Oach, 't is tenslotte tweakers.net hier he :)

Oftewel, zelf ff transformator en kabeltje fixen en gaan met die banaan >:)

ikkie stelt zich niet aansprakelijk voor *auw*'s :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Mjah of de dremel trekt gewoon teveel vermogen en is dus dat accu ding alleen bedoelt voor klein huishoud dingetjes zoals stukkie sguuren ofzo ?

25.000 toeren op een accu en dan 10minz lang is tog wel ff 250.000 toeren dat dat accuutje m0et geven :P + extra drukkracht = het n0g meer... ;)

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

inruilen voor eentje met snoer, geweldig apparaat :9~

get rich or die try'in

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 22:21 schreef ModmaN het volgende:
inruilen voor eentje met snoer, geweldig apparaat :9~
Éla, ik ben volledig ondergekwijld door u! :P

Verwijderd

Ik heb trouwens geen *echte* dremel...

Ik heb een Kinzo (ofzo) en die heeft 3 standen :D 10.000 20.000 en 30.000 als ik het goed heb...

Prachtig ding... werkt perfect en kunnen alle dremel hulpstukkies op :D

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 14:14 schreef Juicy het volgende:

[..]

Je hebt denk ik wel gelijk wat dit betreft. Maar op je eigen site vertel je dat het je 6 uur heeft gekost om 16 gaatjes in je kast te boren voor wieltjes. Is ook niet echt snel te noemen ... >:)
hmmz tipje ga ook niet boren met je dremel maar met een boormachine die zijn ervoor gemaakt en daarmee gaat het veel makkelijker. zeker met iets als staal/alu en dergelijken. de dremel is er niet echt voor gemaakt op te boren.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 00:33 schreef ThamACE het volgende:

[..]

hmmz tipje ga ook niet boren met je dremel maar met een boormachine die zijn ervoor gemaakt en daarmee gaat het veel makkelijker. zeker met iets als staal/alu en dergelijken. de dremel is er niet echt voor gemaakt op te boren.
En grote rechte stukken gw00n met een ijzerzaag o.i.d. gaat namelijk veel sneller :)

Verwijderd

Stap 1: Decoupeerzaag voor het grote werk
Stap 2: Dremel slijpen voor de fijne hoekjes
Stap 3: Dremel afschuurding (hoe heet dat) om de randjes netjes te maken
Stap 4 (optioneel): Met handvijl de fijne details

Misschien moet er ook een keer een Dremel FAQ komen ofzo?

• ModmaN
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Stap 1: Decoupeerzaag voor het grote werk
Stap 2: Dremel slijpen voor de fijne hoekjes
Stap 3: Dremel afschuurding (hoe heet dat) om de randjes netjes te maken
Stap 4 (optioneel): Met handvijl de fijne details

kijk zo moet het nou :P

get rich or die try'in

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bijna alle apparaten die op accu werken (zoals al gezegt) kan je zo aanpassen dat ze rechtstreeks o pde trafo lopen. Ik weet niet exact hoe dat zit maar je moet er dan wel rekening mee houden dan de accu 12v ofzo is en dat die trafo dan ongeveer 14v levert, er is hier ook iemand die 'Sine' heet en die weet dat wel :P.

Maar dat kan dus wel en als je dat een beetje verantwoord doet (geen plakband) dan kan je dat heel veilig doen.

En dan idd gaan met die banaan! :7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
maar ff over het slijpen, doe dt nooit op allerhoogste toeren, ikke heb 33000 toeren ding(echte dremel multi), en als ik die voluit zet, (ik heb een unreal logootje in me kast gemaakt, heel goed gelukt overigens), dan wil het schijfje nog wel eens in het metaal grijpen en met zo'n snelheid slaat die grnadioos kapot en om je oren(ik blij dat ik wel een veilighewidsbril drag, wie kent niet de GoTter die een oogoperatie ndig had na zijn gedremel), en zo'n doosje schijfjes is ook niet het goedkoopste, ik heb een half doosje gebruikt(10 schijfjes), dus dat valt nog beetje mee, heb 3 schijfjes kapot laten slaan...

en jah een dremel met snoer is altijd beter, heeft ook meer kracht, is niet echt op vermogen gelet namelijk, en als je geen geld ervoor hebt, vraag dan ff bij de karwei naar een showmodel uit de oude serie, ik heb 60 euro neergeteld, omdat ie een aar accewsoires miste(een schuurdingetje en zo'n viltje), verdr was dat ding nog niet eens aan geweest...)

• Myrddraal
Dan ga ik mijn dremel maar eens modden denk ik.. het schiet zo echt niet op. Inderdaad, het is natuurlijk beter om een decoupeerzaag te gebruiken voor het grote werk, maar die heb ik helaas niet iop mijn kamer liggen, en mijn pa is steeds al kwaad dat ik al zijn gereedschap meeneem naar eindhoven :( Maar met een trafo-achtig iets moet dat wel te doen zijn, ik knutsel wel wat in elkaar!

dremel-n00b

• The_Resetter
  • Laatst online: 30-07 18:36
ik heb ook zon goor draadloos ding gehad die heb ik ook meteen weer terug grbr8 voor 1 met een snoertje :) die met accu is ROMMEL en die accus zijn zo leeg
Pagina: 1