[PHP] Eenzijdig

Pagina: 1
Acties:

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anders dan C/C++/Delphi ... vindt ik programmeren in PHP eenzijdig worden, altijd dezelfde dingen die gemaakt (moeten) worden (content managing systemen, affiliate programs, user identificatie systemen enzevoort).
PHP is ontwikkeld met de bedoeling dit soort dingen ook te kunnen doen, maar het moet wel leuk blijven... bij elke klant die wij binnenkrijgen waar ik werk is het altijd 'standaard' wat er geprogrammeerd moet worden, kwestie van een paar oude sites die we gemaakt hebben aanpassen en klaar.
Makkelijk verdiend maar Oersaai dus...
Mijn vraag aan jullie: Wat programmeert de tweakert om zijn werk/leven leuk te houden?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Verwijderd

Ik programeer niks om men leven leuk te houden, dan ben je wel erg diep gezonken als je iets code om je leven over-eind te houden. (just my 2 cents)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Eigenlijk in alles wat ik tegenkom en wat bruikbaar lijkt. Nergens voor terugdeinzen :)
Net weer begonnen met ASM altijd leuk :)

Maar ff over je probleem: Waarom zet je geen libary op waar alle functies inzitten encodeer je het met ZEND en dan gebruik je het bij alle projecten?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
* Rense Klinkenberg gaat straks beginnen aan een mp3 daemon die geschreven gaat worden in php :)

• oogapp0ltje
  • Niet online
Ik programeer niks om men leven leuk te houden, dan ben je wel erg diep gezonken als je iets code om je leven over-eind te houden. (just my 2 cents)
Ik denk dat er hier veel mensen zijn die hier anders over denken, of ga jij liever voetballen buiten met de vriendjes?
Op maandag 20 mei 2002 14:00 schreef Skinkie het volgende:
Maar ff over je probleem: Waarom zet je geen libary op waar alle functies inzitten encodeer je het met ZEND en dan gebruik je het bij alle projecten?
Hee best goed idee!

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 14:03 schreef Ravenof het volgende:
Ik denk dat er hier veel mensen zijn die hier anders over denken, of ga jij liever voetballen buiten met de vriendjes?
Ik ga met dit weer niet binnen zitten, dadelijk komt men maat en gaan we lekker in de tuin van een koud pilske genieten en het mooie leven

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 20 mei 2002 14:00 schreef Skinkie het volgende:
Eigenlijk in alles wat ik tegenkom en wat bruikbaar lijkt. Nergens voor terugdeinzen :)
Net weer begonnen met ASM altijd leuk :)

moet je wel Zend encoder hebben, en das best prijzig! :(

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op maandag 20 mei 2002 14:05 schreef TimD het volgende:

[..]

Ik ga met dit weer niet binnen zitten, dadelijk komt men maat en gaan we lekker in de tuin van een koud pilske genieten en het mooie leven
ieder z'n pleziertje :) ik gaat strax ff surfen (op de surfplank natuurlijk)
edit:
hoor net dat er te weinig wind staat :'(

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op maandag 20 mei 2002 14:09 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

moet je wel Zend encoder hebben, en das best prijzig!
maar je kan er een heleboel werk door besparen en beveiligen :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 20 mei 2002 14:10 schreef Skinkie het volgende:

[..]

maar je kan er een heleboel werk door besparen en beveiligen :)
heb jij t dan?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op maandag 20 mei 2002 14:11 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

heb jij t dan?
nope
maar je kunt wel tryen: http://www.zend.com/store/products/encoder-test-drive.php

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 20 mei 2002 14:12 schreef Skinkie het volgende:

[..]

nope
maar je kunt wel tryen: http://www.zend.com/store/products/encoder-test-drive.php
heb ik niks aan:
Important: The evaluation version of the Zend Encoder has the following limitations:

Does not work with scripts that use the SetCookie() or Header() functions, or if it uses HTML frames. The full version has no such restriction.
Performs at roughly half the speed as regular PHP files. The full version performs as fast as and sometimes faster than PHP.
Includes a water-mark banner at the top of each of your encoded pages. The full version will not include this banner.
Is incompatible with the Zend Accelerator. The full version is 100% compatible with the Zend Accelerator.

Bah, banners enzo op je pagina en de halve snelheid nog maar :( :(

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Ach jah, als je in je werk geen uitdaging meer ziet, ga dan thuis leuke of nuttige dingen maken, ik ben begonnen aan een systeem om via wap mijn mail te checken, leuk nutteloos en duur maar het houd me van straat.

Of leer er iets bij, XML, JSP zoek je eigen uitdaging, dat houd het leven leuk, of ga easter eggs inbouwen in de systemen die je af moet leveren. :D

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ja het gaat er ook om:
Als je een libary met functies maakt... dat je het lekker kan verkopen, zonder dat de klant de sources krijgt. Door die libary hoef jij alleen de basis van de site aan te geven, en kun je dus gewoon functies uit die lib aanroepen.

Maar Zend moet je pas gaan gebruiken als je daadwerkelijk wat gaat verkopen, als het dus 100% werkt.

• oogapp0ltje
  • Niet online
heb er ook naar gekeken... die evaluatie is niet echt boejend idd en om nou $2400/$2880/$480 dollar daarvoor uit te geven vindt ik ook niet echt bemoedigend... kan het wel mijn baas vragen maar hem kennende denk ik dat hij het niet echt ziet zitten.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

De luitjes van android dynamic sites... die onderaan de pagina worden genoemd... zullen ook wel zo'n licentie hebben moet betalen. En ik vermoed dat ze dat er toch wel snel hebben uitgehaald.

• oogapp0ltje
  • Niet online
maar vraag is waarom zou je al die functies gaan schrijven, een enigzins 'ervaren' programmeur die programmeert datwel, de 'noknows' gebruiken de scripts van de programmeurs en passen het vervolgens een beetje aan.
Maar om nou complete libaries te schrijven met voorgepoepte functies voor databases, sockets, user systems enz. vindt ik niet echt leuk om te doen, op die manier neem je andere programmeurs alleen maar werk uit de handen, en ik ben niet zo sociaal :o

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ravenof: op die manier neem je andere programmeurs alleen maar werk uit de handen, en ik ben niet zo sociaal :o
Het enige doel in het leven van het programmeur is om jezelf en anderen werk uit handen te nemen... Das niet sociaal, maar een must om complexiteit te kunnen beheersen...

Over je probleem: als je nu ontdekt hebt dat het wel eens handig kan zijn om veel gebruikte functies te hergebruiken, denk ik dat er zelfs in de PHP wereld nog een heleboel fun te beleven is voor je ;) . Ook in PHP kan je trouwens leuke technieken toepassen als XML, XSLT enz.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ravenof:
heb er ook naar gekeken... die evaluatie is niet echt boejend idd en om nou $2400/$2880/$480 dollar daarvoor uit te geven vindt ik ook niet echt bemoedigend... kan het wel mijn baas vragen maar hem kennende denk ik dat hij het niet echt ziet zitten.
Als jij me vertelt hoe ik aan Zend encoder kan komen voor $ 480,- dan koop ik hem meteen. Maakt me niet uit of het voor 1 jaar is.

Maar volgens de site is het precies 2x zo duur.. ?

Verwijderd

even terug naar het begin van de topic:
ik schrijf af en toe een eigen projectje, net zoiets als phpwizard enz. ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een webmail applicatie, houdt in: pop3/imap e-mail checken via internet. Ik probeer dan een zo volledig mogelijk applicatie te bouwen, die toch snel is ed. Dit zijn hele leuke (niet standaard) projecten wat het php'en leuk houdt. Projectjes zet ik dan op internet en (al of niet tegen betaling) kunnen deze gedownload worden. Hierna zal ik vast wel met iets anders beginnen...

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op maandag 20 mei 2002 17:48 schreef ddc het volgende:

[..]

Als jij me vertelt hoe ik aan Zend encoder kan komen voor $ 480,- dan koop ik hem meteen. Maakt me niet uit of het voor 1 jaar is.

Maar volgens de site is het precies 2x zo duur.. ?
Dat is er ook niet :o
Ik meen dat er 'vroeger' nog soort van lease optie mogelijk was, maar dat is blijkbaar ook niet meer het geval.

Misschien is dit iets voor je? Zend encoder zwerft natuurlijk ook wel in het warez circuit rond.

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Probeer een nieuwe taal of techniek,
heeft als bijkomend voordeel dat je ook nog een veel bredere kijk krijgt op verschillende zaken.

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op maandag 20 mei 2002 18:30 schreef jurriebur het volgende:
even terug naar het begin van de topic:
ik schrijf af en toe een eigen projectje, net zoiets als phpwizard enz. ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een webmail applicatie, houdt in: pop3/imap e-mail checken via internet. Ik probeer dan een zo volledig mogelijk applicatie te bouwen, die toch snel is ed. Dit zijn hele leuke (niet standaard) projecten wat het php'en leuk houdt. Projectjes zet ik dan op internet en (al of niet tegen betaling) kunnen deze gedownload worden. Hierna zal ik vast wel met iets anders beginnen...
Dat doe ik ook ja, maar net iets anders. Ik ben bezig met een admin-systeem waarmee je erg simpel nieuwe modules kan toevoegen.
Je kunt hiermee gewoon 'module.tar.gz' kunt uploaden, en dan wordt alles geuntard (oid), de benodigde mysql-tabellen worden aangemaakt, config-file aangepast ed.
Met modules als webmail, image-database (ong. zoals endoria), enz. enz. Met standaard natuurlijk een CMS :)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op maandag 20 mei 2002 13:57 schreef Ravenof het volgende:
Mijn vraag aan jullie: Wat programmeert de tweakert om zijn werk/leven leuk te houden?
Uhmm.. heel simpel... wat de klant nodig heeft. Kun je lang of kort over lullen, zo zit het nou eenmaal. Ook met libraries heb je uitzonderingen op de (library)regels zit je vaak hetzelfde soort werk te doen. Ik ben dan ook niet van plan om nog 10, 20 jaar codeklopper te blijven, want op een gegeven moment heb je het wel gehad.
Ik ben iig blij dat ik binnenkort aan ASP kan beginne, heb je tenminste wat afwisseling. Aan de andere kant ben ik hier nu de PHP'er dus veel van wat er op PHP-gebied gedaan moet worden komt op mijn bord. Als daar klussen tussen zitten zoals formulieren met 160 velden (ja ik verzin het niet) wordt je daar niet vrolijk van - maar ja dat wordt je met ASP ook niet. Ben benieuwd of je er met C+= wel vrolijk van wordt overigens :)

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 21 mei 2002 16:59 schreef Anders het volgende:
Als daar klussen tussen zitten zoals formulieren met 160 velden (ja ik verzin het niet) wordt je daar niet vrolijk van - maar ja dat wordt je met ASP ook niet. Ben benieuwd of je er met C+= wel vrolijk van wordt overigens :)
:D van 160 invoervelden op 1 form wordt ik nooit vrolijk :P
Maar hmm misschien kun je wat uitdaging zoeken in een form-handler zodat je niet zelf 160 invoervelden hoeft aan te maken en te controlleren ;)

Exact expert nodig?

• whoami
  • Laatst online: 14:34
Op maandag 20 mei 2002 14:03 schreef Ravenof het volgende:

Ik programmeer graag, maar ik heb het - net als TimD - niet nodig om m'n leven overeind te houden. Het leven is wel wat meer dan enkel programmeren en computeren. Beleef eens het echte leven ipv altijd in cyberspace te zitten.
Tot zover de les moraal.
RavenOf:
maar vraag is waarom zou je al die functies gaan schrijven, een enigzins 'ervaren' programmeur die programmeert datwel, de 'noknows' gebruiken de scripts van de programmeurs en passen het vervolgens een beetje aan.
Maar om nou complete libaries te schrijven met voorgepoepte functies voor databases, sockets, user systems enz. vindt ik niet echt leuk om te doen, op die manier neem je andere programmeurs alleen maar werk uit de handen, en ik ben niet zo sociaal
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Waarom zou je telkens opnieuw het wiel gaan uitvinden?
De meeste bedrijven waar ik gewerkt heb, hebben een 'standaard'. Die standaard omvat alle standaardfunctionaliteiten die ieder programma die het bedrijf aflevert minimaal moet bezitten. Je gaat toch geen tijd en geld verspelen door iedere keer je te moeten bezig houden met dezelfde basisfunctionaliteiten in uw projecten te implementeren, dat zou pas saai zijn.
Crazy_D:
van 160 invoervelden op 1 form wordt ik nooit vrolijk
Maar hmm misschien kun je wat uitdaging zoeken in een form-handler zodat je niet zelf 160 invoervelden hoeft aan te maken en te controlleren
160 invoervelden op één form is gewoon te veel. Da's nu eens een slechte UI. Om een goeie (Windows) interface te hebben, zouden er slechts max. 9 controls op een form mogen staan. (Bij een Web Interface mogen het er misschien wat meer zijn).

Als ik thuis kom van m'n werk heb ik niet echt veel zin om nog eens te gaan programmeren. Ik heb wel een paar projecten in m'n koelkast zitten, maar de zin (en de tijd) om er aan te beginnen ontbreekt mij soms. Ik heb ook nog een sociaal leven weet je wel.
Wat ik soms wel doe 's avonds is een nieuwe taal (onlangs C#) leren, maar echt die-hard programmeren 's avonds na een dag van >8 uur ontwikkelen zit er echt niet in...

Dus, voor de topicstarter: om uw leven overeind te houden zorg je best voor nog een andere hobby. Ga eens naar buiten, ontmoet mensen (IRL), bezoek vrienden enz...

https://fgheysels.github.io/

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 10:31 schreef whoami het volgende:

[..]

160 invoervelden op één form is gewoon te veel. Da's nu eens een slechte UI. Om een goeie (Windows) interface te hebben, zouden er slechts max. 9 controls op een form mogen staan. (Bij een Web Interface mogen het er misschien wat meer zijn).
Dat betekend dat je je pagina op moet delen in 18 pagina's.
Daar wordt je ook niet blij van.

• whoami
Op woensdag 22 mei 2002 10:46 schreef Nielsz het volgende:

Dat betekend dat je je pagina op moet delen in 18 pagina's.
Daar wordt je ook niet blij van.
Jij, als programmeur niet neen, maar voor uw klant is het wel duidelijker, dus wordt hij er wel blij van.
Je moet, als goeie programmeur/ontwikkelaar, trouwens denken vanuit het standpunt van de klant/gebruiker wil je een goede applicatie bouwen. En niet uit het standpunt van jezelf, want dan ga je allerhande dingen die voor de gebruiker handig zijn niet inbouwen gewoon omdat je te lui bent.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 11:01 schreef whoami het volgende:

[..]

Jij, als programmeur niet neen, maar voor uw klant is het wel duidelijker, dus wordt hij er wel blij van.
Je moet, als goeie programmeur/ontwikkelaar, trouwens denken vanuit het standpunt van de klant/gebruiker wil je een goede applicatie bouwen. En niet uit het standpunt van jezelf, want dan ga je allerhande dingen die voor de gebruiker handig zijn niet inbouwen gewoon omdat je te lui bent.
Ik heb het over de klant. Die heeft echt geen zin om 18 keer een pagina in te gaan vullen. (hij heeft gewoon helemaal geen zin in 160 velden)

Overigens besteed ik liever 3 uur aan een programma wat het automatisch doet, dan 2 uur c/p'n.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeld waar je inderdaad 160 invoervelden voor nodig hebt :D
</offtopic>

Ik ben het met mbravenboer eens dat je juist de uitdaging moet zoeken in het jezelf en anderen eenvoudiger te maken in PHP (zoals in alle andere talen).

Er is niets leuker dan een goeie module bouwen die door andere programmeurs eenvoudig geimplementeerd kunnen worden. After all, wat is een betere waardering dan waardering van mede-programmeurs? ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• whoami
Op woensdag 22 mei 2002 11:10 schreef drm het volgende:
Ik ben het met mbravenboer eens dat je juist de uitdaging moet zoeken in het jezelf en anderen eenvoudiger te maken in PHP (zoals in alle andere talen).

Er is niets leuker dan een goeie module bouwen die door andere programmeurs eenvoudig geimplementeerd kunnen worden. After all, wat is een betere waardering dan waardering van mede-programmeurs? ;)
Volledig mee eens...

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Hoewel php voor mijn alleen een hobby is (en zijn altijd lange-termijn projecten), ben ik momenteel 'bezig' met een on-line game.
Het idee achter het spel is heel simpel, maar ik kan er heel veel features instoppen.
concept: gebruiker laat één regel uit een songtekst achter samen met de titel van de song en andere moeten raden welk song bedoeld wordt. Degene die het eerste is mag een volgende regel opsturen. enz, enz.

features die ik er instop:
* auto login
* time-out na verkeerd antwoord voor X minuten
* heel veel statistiek!
* en nog veel meer,...

43% of all statistics are worthless

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 11:16 schreef BobDay het volgende:
* heel veel statistiek!
En dat in combinatie met je sig :D

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
hehe, om het een extra 'diementie' te geven :9

43% of all statistics are worthless

• Rense Klinkenberg
Ik lees deze topic door en kom een beetje tot de schrikbarende conclusie dat mensen blijkbaar zelf graag werk willen doen wat andere ook al hebben gedaan.

Kijk voor de gein eens op de cvs server van php bij het PEAR project: http://cvs.php.net/cvs.php/pear. Daar zijn best al veel handige dingen te vinden, die je veel werk uit handen kunnen nemen.

Verder lijkt het mij eigenlijk zinvoller en eervoller als je zelf dingen gaat schrijven voor PEAR. Uiteindelijk moet dat nl. net zoiets worden als CPAN in perl, waarbij je dus handig bepaalde modules snel kan installeren. Er wordt bij PEAR nu al standaard een simpel installatie scriptje geleverd, dat extra PEAR modules van de php server haalt en ze op je computer installeert.

Dus waarom zou je function-libraries gaan maken als andere (proffessionlen) daar ook al mee bezig zijn geweest? Als je dan toch iets wil doen, help ze dan liever, zodat andere er ook nog iets aan hebben.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 22:28 schreef freak007 het volgende:
Ik lees deze topic door en kom een beetje tot de schrikbarende conclusie dat mensen blijkbaar zelf graag werk willen doen wat andere ook al hebben gedaan.
Vergeet niet dat een heel groot aandeel van deze mensen nog 'begint' met PHP, en dus zoveel mogelijk willen leren, en het dus niet perse om het eindresultaat gaat, maar om wat je leert. En dan leer je aardig wat van zelf doen ;)

• Rense Klinkenberg
Op woensdag 22 mei 2002 22:32 schreef Nielsz het volgende:
Vergeet niet dat een heel groot aandeel van deze mensen nog 'begint' met PHP, en dus zoveel mogelijk willen leren, en het dus niet perse om het eindresultaat gaat, maar om wat je leert. En dan leer je aardig wat van zelf doen ;)
Daar heb je idd. wel een goed punt ja. Kijk idd. maar eens hoeveel fora er ondertussen gemaakt zijn ;)

Het neemt alleen niet weg dat mensen er wel vast op geattendeerd mogen worden dat er ook al veel is gemaakt door vaak zeer ervaren php'ers (ook diegene die aan php mee-developen). Van die code is natuurlijk ook erg veel te leren.

Verder zijn er natuurlijk ook genoeg mensen hier die alle basiskennis van php al kennen en pear een handige hulp is, doordat het veel werk kan schelen. M'n vorige reactie was ook voornamelijk op die mensen gericht. Als je eens zou kijken naar het [url=http://www.horde.org]horde[/org] project, zie je dat daar ook veel pear in wordt gebruikt, omdat het gewoon veel werk kan schelen.

Verwijderd

Ik denk overigens dat er bij sommigen, ik heb er zelf soms ook last van, ook nog iets van trots meespeelt. Zoiets van, het is 'beter en stoerder'om het zelf te maken.. Zeg maar, of is er nu geen enkele spraak van herkenning :P

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 22:45 schreef freak007 het volgende:
Ik ben met mijn laatste project ook maar eens externe php's gaan gebruiken. Het resultaat mag er zijn: http://nielsz.servicez.org/ dus tja. Dat is dan wel weer balen :+ Zou ik met mijn template engine niet gehad hebben ;)

Btw, wat een ongelovelijke zooi dat cvs.php.net zeg, niet te geloven. Een rijtje met links, en dan moeten wij maar uithalen wat het doet. Onee, we mogen een Alpha.xml doorgaan spitten.
Nee lekker duidelijk, zal ik ook zeker gaan installeren nu ja :{
Dit moedigt mij zeker niet aan.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 22:50 schreef YaZe het volgende:
Ik denk overigens dat er bij sommigen, ik heb er zelf soms ook last van, ook nog iets van trots meespeelt. Zoiets van, het is 'beter en stoerder'om het zelf te maken.. Zeg maar, of is er nu geen enkele spraak van herkenning :P
Natuurlijk!
Q: Wat heb je gedaan?
A: Nou ik heb wat gesleurd en pleurt en nou heb ik een forum
Q: Wat heb je gedaan?
A: Nou ik heb 6 1337 classes ontwikkeld die via een doorgestuurde doorshiftmethode binair gekoppeld zijn waardoor het mogelijk is om berichten te posten
:+

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Nielsz:
1337 classes die via een doorgestuurde doorshiftmethode binair gekoppeld zijn waardoor het mogelijk is om berichten te posten
ah, zo :? :D

* drm had een (redelijke) template engine geschreven
* drm is tot de conclusie gekomen dat PHP al een prima template engine is :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Rense Klinkenberg
Op woensdag 22 mei 2002 22:51 schreef Nielsz het volgende:
Ik ben met mijn laatste project ook maar eens externe php's gaan gebruiken. Het resultaat mag er zijn: http://nielsz.servicez.org/ dus tja. Dat is dan wel weer balen :+ Zou ik met mijn template engine niet gehad hebben ;)
Doelde je op het volgende?
Warning: MkDir failed (Permission denied) in /home/nielsz/html/includes/Smarty.class.php on line 1326

Warning: Smarty error: problem creating directory "./templates_c/117/1172603085" in /home/nielsz/html/includes/Smarty.class.php on line 466

Warning: Smarty error: problem writing './templates_c/117/1172603085/0.php.' in /home/nielsz/html/includes/Smarty.class.php on line 466

Warning: Unable to access ./templates_c/117/1172603085/0.php in /home/nielsz/html/includes/Smarty.class.php on line 554

Warning: Failed opening './templates_c/117/1172603085/0.php' for inclusion (include_path='.:/home/exkluziv/webo/shared') in /home/nielsz/html/includes/ Smarty.class.php on line 554
Lijkt mij meer te maken te hebben met een niet goed geconfigureerde Smarty template engine ;)
Btw, wat een ongelovelijke zooi dat cvs.php.net zeg, niet te geloven. Een rijtje met links, en dan moeten wij maar uithalen wat het doet. Onee, we mogen een Alpha.xml doorgaan spitten.
Nee lekker duidelijk, zal ik ook zeker gaan installeren nu ja :{
Dit moedigt mij zeker niet aan.
Dat klopt. Het wordt momenteel nog niet erg aanmoedegend gepresenteerd nee. Het voordeel van pear is echter wel dat alles goed gedocumenteerd is volgens een bepaalde standaard (phpdoc), waardoor je erg gemakkelijk API documentatie kan maken. Waarschijnlijk zwerft er ook al wel ergens wat rond, maar ik weet er ook niet het exacte van.

* Rense Klinkenberg zag net ook dat er dtd validator is geschreven :9

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 23:30 schreef freak007 het volgende:

[..]

Doelde je op het volgende?
[..]

Lijkt mij meer te maken te hebben met een niet goed geconfigureerde Smarty template engine ;)
[..]
Interesting :)
Ik nam aan dat de php/apache-user geen directories aan mag maken. Maar ik ga er eens achteraan :)
Pagina: 1