Nee, gewoon een normaal toetsenbord op de PS/2 poort. En het is dus echt alleen maar in pinball-games. Andere spellen hebben nergens last van.
Heb je ook nog andere spellen? En gebeurt het daar ook bij? Probeer eens een ander toetsenbord er op aan te sluiten.
Lezen is blijkbaar moeilijk. Alleen in die pinballgames, andere games op m'n PC hebben nergens last van...
Vaag
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Een heel vreemd probleem idd, misschien moet je toch een keer een ander toetsenbord proberen, kijken of het daaraan ligt...
Als het aan het toetsenbord lag, dan zou ik ook in Windows zelf en in andere games er last van hebben. Maar dat is dus niet zo...
Huh, je computer doet gewoon alles goed, alleen als hij ziet van: 'hey, dat is een pinball game' gaat ie raar doen.. 
Hoe weet je computer dan dat het een pinball game is?
Heb je het niet gewoon met alle 2D spellen?
En hoe werkt je muis eigenlijk als je pinball spellen doet, of gaat dat ding wel een beetje normaal?
Het kan natuurlijk ook zijn, dat gewoon je hele pc dan traag gaat, maar dat het lijkt alsof alleen je keybord het doet... toch?
Hoe weet je computer dan dat het een pinball game is?
Heb je het niet gewoon met alle 2D spellen?
En hoe werkt je muis eigenlijk als je pinball spellen doet, of gaat dat ding wel een beetje normaal?
Het kan natuurlijk ook zijn, dat gewoon je hele pc dan traag gaat, maar dat het lijkt alsof alleen je keybord het doet... toch?
🌞🍃
Verwijderd
IRQ adressen misschien veranderd, en misschien toevallig dat er dan in die pinbaal games lagere IRQ worden gebruikt zodat je keyboard "lagt"?
Of het nou de schuld is van het toetsenbord zelf of niet, feit is en blijft dat in die pinball-games laggy gereageerd wordt...
Zodoende is het dus onmogelijk te spelen...
En echt waar, in andere spellen heb ik nergens last van. Onlangs heb ik nog een mini LAN-party'tje gehad hier, er is de hele dag games gespeeld op die PC en geen problemen hoor...
<edit> Ik heb zojuist even zoveel mogelijk achtergrond-programma's uitgeschakeld, maar het probleem blijft...
</edit>
Zodoende is het dus onmogelijk te spelen...
En echt waar, in andere spellen heb ik nergens last van. Onlangs heb ik nog een mini LAN-party'tje gehad hier, er is de hele dag games gespeeld op die PC en geen problemen hoor...
<edit> Ik heb zojuist even zoveel mogelijk achtergrond-programma's uitgeschakeld, maar het probleem blijft...
Zojuist Pro Pinball: Timeshock geïnstalleerd, en ja hoor ook daar keyboard-lag!
<edit> Update: alle Pro Pinball spellen hebben last van dit probleem (behalve The Web, maar dat is een DOS-game die perfect werkt onder XP). Maar het beperkt zich dus niet tot de Pro Pinball reeks alleen! Ook Avery Cordoza's Slam Tilt Pinball heeft er last van... </edit>
Grrrrrr!!!!
Ik overweeg om op die PC (is toch maar van m'n vader
) Windows XP af te smijten en er maar Windows 98SE op te zetten...
<edit> Update: alle Pro Pinball spellen hebben last van dit probleem (behalve The Web, maar dat is een DOS-game die perfect werkt onder XP). Maar het beperkt zich dus niet tot de Pro Pinball reeks alleen! Ook Avery Cordoza's Slam Tilt Pinball heeft er last van... </edit>
Grrrrrr!!!!
Ik overweeg om op die PC (is toch maar van m'n vader
Ik heb 't ook.. Met de standaard pinball in Windows2000 
Heeeel vaag..
Is m'n sys. te sterk voor dat spel ofzo ?
Heeeel vaag..
Is m'n sys. te sterk voor dat spel ofzo ?
Even in Taakbeheer gekeken:

MHOTKEY Is een applicatie voor de hotkeys van het toetsenbord, maar ik heb nog steeds last van de keyboard-lag als ik dat programmaatje uitschakel. En ik heb natuurlijk ook Seti@Home uitgeschakeld, maar ook dat maakte niets uit.
Ik hoop eigenlijk toch wel dat het probleem kan worden verholpen, want anders ben ik eigenlijk gedwongen Windows 98 te installeren... want mijn vader wil toch wel erg graag pinballen...
<edit> Ik zal zometeen even de specs posten van het systeem van m'n vader... ook wel handig... </edit>
<edit #2>
Het betreft een Athlon 1333 systeem met 512mb PC2100 DDR-RAM op een ASUS A7V266 mobo, GeForce3 Ti200 videokaart, Terratec Soundsystem DMX X-Fire 1024 met de Hercules GameSurround Fortissimo II drivers.
</edit #2>

MHOTKEY Is een applicatie voor de hotkeys van het toetsenbord, maar ik heb nog steeds last van de keyboard-lag als ik dat programmaatje uitschakel. En ik heb natuurlijk ook Seti@Home uitgeschakeld, maar ook dat maakte niets uit.
Ik hoop eigenlijk toch wel dat het probleem kan worden verholpen, want anders ben ik eigenlijk gedwongen Windows 98 te installeren... want mijn vader wil toch wel erg graag pinballen...
<edit> Ik zal zometeen even de specs posten van het systeem van m'n vader... ook wel handig... </edit>
<edit #2>
Het betreft een Athlon 1333 systeem met 512mb PC2100 DDR-RAM op een ASUS A7V266 mobo, GeForce3 Ti200 videokaart, Terratec Soundsystem DMX X-Fire 1024 met de Hercules GameSurround Fortissimo II drivers.
</edit #2>
Ik heb zojuist m'n geluidskaart tijdelijk uitgeschakeld in Windows, maar het probleem in de pinballgames blijft. Het ligt dus niet aan de geluidskaart... tenminste, denk ik...
Ook erg irritant: in de menu's van de pinballgames werkt het nog erger. Soms reageert 'ie ongeveer meteen als ik omhoog of omlaag ga met de cursor, meestal echter met vertraging. En soms reageert één toetsdruk in een tig keer omhoog of omlaag...
Goh, toch wel raar dat eigenlijk niemand een oplossing weet...
Dus, bij deze nog maar eens een keer: herkent iemand het probleem, weet iemand een oplossing?
Dus, bij deze nog maar eens een keer: herkent iemand het probleem, weet iemand een oplossing?
Geen IRQ-conflict ?
Ander toetsenbord geprobeerd ?
oudere/nieuwere vidoedrivers geprobeerd ?
Toevallig nog een andere PC staan met hetzelfde besturingssyteem, anders kun je eens kijken wat die met deze spellen doet ?
Ander toetsenbord geprobeerd ?
oudere/nieuwere vidoedrivers geprobeerd ?
Toevallig nog een andere PC staan met hetzelfde besturingssyteem, anders kun je eens kijken wat die met deze spellen doet ?
[removed]
Verwijderd
Ja ik heb hetzelfde probleem bij ProPinball Timeshock dat ik weer eens opnieuw heb geinstalleerd onder XP...Wildfire schreef op 26 juli 2002 @ 09:30:
Goh, toch wel raar dat eigenlijk niemand een oplossing weet...
Je kunt het probleem oplossen door de Compatibily Wizard van XP te gebruiken. Daarna werkt alles weer als vanouds!
Ik meen me te herinneren dat ik dat al had geprobeerd... maar zal het binnenkort nog wel eens proberen.Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:15:
[...]
Ja ik heb hetzelfde probleem bij ProPinball Timeshock dat ik weer eens opnieuw heb geinstalleerd onder XP...
Je kunt het probleem oplossen door de Compatibily Wizard van XP te gebruiken. Daarna werkt alles weer als vanouds!
Ik heb trouwens afgelopen week op de betreffende computer nog nieuwe Detonators geïnstalleerd (30.82 ipv 28.42) en de nieuwste VIA 4-in-1 drivers. Bood geen soelaas.
Zal ook nog eens een nieuwe BIOS flashen, je weet maar nooit...
Pagina: 1