Toon posts:

stand alone mp3player > idee'e en benodigd heden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil nu gaan beginne aan een stand alone mp3 player
nu ben ik een redelijke n00b en vraag of jullie me willen helpen om er daarna ook een soort begeleiding van kan makn voor n00bs als mij

ik heb genoeg oude systeems dinge waar ik aan kan komen
ik weet aleen nie przies wat ik nodig heb
eimand iedee of tips ofwat dan ook

post hett hier

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

iets met een pentium cpu is wel handig. Net zoals een geluidskaartje enzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 14:55

Allanon

appearance is overrated

Een IR-reciever is wel leuk
Staat nog wel ergens een topic over, heb je 1 voor 5 euro die perfect werkt (bij mij altans)

LCD-schermpje mag ook niet ontbreken

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31

thaMini

Tool !!

Misschien heb je wat aan deze link: http://www.mp3projects.com
Daar staan veel stand alone projecten

Be small, act BIG.

Verwijderd

Die van mij is net klaar.

Specs;
486-DX4 100Mhz
16MB EDO Geheugen
SB64 AWE ISA
4gig HD met mp3's

Software;
MPXPLAYER onder DOS

Besturing;
Momenteel met Joypad, Infra Rood AB ben ik mee bezig.

Werkt Super goed, kwaliteid van geluid is SUPER.
mmm, fototjes;
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2104254046

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2469155734
D'r zit nu nog een netwerkkaartje in op deze foto :)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2887229718

Nu nog wat leuke VU-metertjes d'r op :)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Zorg dat je dus minimaal een P100 hebt om mp3 te kunnen afspelen, meer is altijd beter natuurlijk. Ook minimaal 32 mb ram. Er vanuit gaant dat je windows gaat draaien. Verder natuurlijk een geluidskaart (16 bit ISA is genoeg) en een simpel video kaartje (als je er een monitor aan wilt hangen)

Je kunt ook proberen een video kaartje met tv-out te vinden zodat je er een kleuren LCD aan kan hangen (zo een van een playstation)

Een netwerkkaart kan handig zijn om mp3's over te copieren en natuurlijk een cdrom om mp3's en audio cd's te laden.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 13:46 schreef LeonM het volgende:
Zorg dat je dus minimaal een P100 hebt om mp3 te kunnen afspelen, meer is altijd beter natuurlijk. Ook minimaal 32 mb ram. Er vanuit gaant dat je windows gaat draaien. Verder natuurlijk een geluidskaart (16 bit ISA is genoeg) en een simpel video kaartje (als je er een monitor aan wilt hangen)

Je kunt ook proberen een video kaartje met tv-out te vinden zodat je er een kleuren LCD aan kan hangen (zo een van een playstation)

Een netwerkkaart kan handig zijn om mp3's over te copieren en natuurlijk een cdrom om mp3's en audio cd's te laden.
Ja precies ja. Maar op mijn manier kan het natuurlijk ook :P
LCD is trouwens bijna klaar >:)

Verwijderd

Jep ... een 486 is een beetje krap, dat merk je als je mp3's met een hoge bitrate gaat afspelen gaat die 'hikken' (geluid begint te overslaan). Het minimum is toch wel een Pentium 1 @ 100Mhz en als je windows gebruikt is 32 Mb ook wel lekker :).

Uiteraard mag een lcd niet ontbreken, een beetje grote is wel aan te raden ... 4x16 of groter is wel aardig kun je een nog een beetje meer laten zien dan alleen artiest / trackname.

Verwijderd

Jaja, nou ik heb nog geen stottertje gehoord met m'n 486. Meeste mp3's van me zijn 192Kbps. Maar goed, als je perse een nog betere bitrate wil hebben moet je idd maar een pentium nemen.
Ik kan iig uit ervaring spreken dat 192Kbps prima draait op een 486. En dat zelfs met de surround/stereo expander op 200.
Maar onder windows hoef je het niet te proberen op een 486. Maar MPXPLAY heeft alles. Zelfs LCD aansturing en IR aansturing. Ben zeer tevreden.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
Hier is een soortgelijke post : [topic=495599/1/25]

En in dit draadje staat wat over software voor lcd's : [topic=476314/1/25]

Ik ben een van degene die een prog aan het maken is voor een stand alone mp3 player met een gfx lcd.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk zo'n stand alone mp3player voledig 12v te maken (dat je het van een acu kan tappen)
^ kan dat ? ^

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Of je neemt een cel500 met WinXP en een marmitek mouse remote:
[topic=425091]

werkt ook erg lekker......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
mijn nieuwe ID
een kratje gebruiken voor een mp3player in te bouwen (24 flesjes)
en benodigd hede
dus
24flesjes kratje
stand alone mp3player
radio
acu (voor 12v):D
en boxen
kan dat aangezien normaal stand alon mp3 players met 220 werken
of is dit juist handig vanwegen geen voeding meer nodig ?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Je kunt wel gewoon een trafo er in bouwen dat je gewoon 12 volt kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
jha, o.k
maar kan je nie net zo goed een mp3 player maken die voor een acu is gemaakt ?

Verwijderd

Het is wel leuk natuurlijk een pc gebruiken als mp3 speler maar voor 150$ heb je op deze site www.pjrc.com/tech/mp3/ gewoon een kant en klaar boardje. Je kan er naar wens een lcd display bij kopen met bediening. Het ding speeld gewoon van harddisk af, heeft maar 6 volt nodig, heeft een normale 72p simm tegen het overslaan etc.

Regardes

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik wa in elkaar knutsel kom ik nie boevn de 50 euro
da is het verschil.. ;)

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Op dinsdag 21 mei 2002 14:36 schreef sebasvdm het volgende:
Het is wel leuk natuurlijk een pc gebruiken als mp3 speler maar voor 150$ heb je op deze site www.pjrc.com/tech/mp3/ gewoon een kant en klaar boardje. Je kan er naar wens een lcd display bij kopen met bediening. Het ding speeld gewoon van harddisk af, heeft maar 6 volt nodig, heeft een normale 72p simm tegen het overslaan etc.

Regardes
Ziet er wel heel verleidelijk uit, zo'n klein systeem. Maarja, zelf bouwen is toch stoerder.

Verwijderd

Hij komt ook in bouwpaket, mag je heb helemaal zelf maken, als je dan nog geen eer van je werk heb ;-)

Verwijderd

Topicstarter
om het ff on topic te houden

kan je een stand alone mp3 player bouwen die aleen maar 12v kan krijge
(dus aleen een acu nodig heefd)
en als het kan : is het moeilijk om het 12v te houde of eve makelijk als eentje bouwen voor 220 ?
Pagina: 1