MAC adres veranderen om firewall te omzeilen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Vraagje : is het mogelijk dat een netwerk kaart op MAC adres geblokkeerd word door een firewall ? Ik heb op mijn werk 2 netwerken (netwerk A en netwerk B, gescheiden door een firewall) en probeer met een laptop die eigenlijk op netwerk A thuishoort te pingen naar een systeem op netwerk B. Als ik fysiek naar netwerk B loop en inplug dan kan ik gewoon pingen maar als ik via netwerk A ping dan krijg ik geen respons. Binnen netwerk A pingen (naar een ander systeem) gaat echter wel goed.

Nu is mijn vermoeden dat ik op mijn MAC adres geblokkeerd word, aangezien er WEL andere laptops zijn die door via netwerk A naar B kunnen komen (maar die zijn niet dedicated voor netwerk A). Ik heb diens IP adressen (en subnet mask) al aangenomen maar geen resultaat. Nu draait er op die andere Win2k en op die van mij WinXP (beide prof.). Nu lijkt het me sterk dat het aan winXP ligt..

Mijn vraag : klopt mijn analyse en kan ik makkelijk mijn MAC adress omzetten naar eentje waarvan ik WEL weet dat ie werkt ? De laptop is een Dell Lattitude C600 met een 3com mini-PCI 10/100 ethernet adapter. Ik las ergens in de post dat er tooltjes van 3Com zijn om dit makkelijk in software te doen. Weet iemand hoe dit heet...zodat ik effe kan gaan zoeken ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rechtsklik op je netwerkkaart in Apparaatbeheer, daar kan je bij sommige netwerkkaarten je MAC adres wijzigen (bij Advanced). Ik vraag me alleen af of je dan met die 2 netwerkkaarten tegelijk op het netwerk kan zijn...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Spam
Het enige wat ik kan instellen in Advanced tab is de network link selection (autonegotiation), Wake on Link, Wake on Magic & Wake on Pattern.

Driver is de laatste die ik van de dell site heb gedowned (driver date : 21-08-2001, versie 1.21.0.3)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Win2k/XP mac adres via registry:

Ga in de Registry naar :
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\

Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.

Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.

Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.

Reboot
Zorg ervoor dat je geen 2 nics met zelfde mac hebt zitten

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Spam
Hmm...dit ga ik inderdaad maar eens proberen. Maar als het inderdaad een 3Com is dan moet er toch ergens een makkelijkere tool zijn, niet ?

• Spam
Ik las ergens in een andere topic dat die regedit methode niet altijd werkt (type misschien ?)...en ik heb die vermelding niet in mijn advanced tab (waar iedereen het over heeft).

Nu heb ik net CommView gedowned en CrashOne vermelde in een topic dat je met dit progje heel gemakkelijk de boel kunt veranderen ([topic=184017/2/25]). Kan iemand me een website wijzen (of uitleggen) hoe ik dat dan moet doen ? Moet ik dan bij Mac Aliassen zijn ?

Pagina: 1