Toon posts:

[RC5]Fetch en Flush vraagstuk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De huidige situatie:
486 draait 24/7 met daaraan een 56K extern modem. Modem wordt op de 486 gedeeld met ICS (er draait win98SE op dat ding)
Verder heb ik eeen p200 die ook net als de 485 de D.net cleint draait. De p200 krijgt zijn strobaaltjes uit een gesharede buffer op de 486. Bij het connecten naar internet worden automatisch de buffers van de 486 geupdate.

Nieuwe situatie:
Ik wil het modem weer aan de p200 knopen en de 486 gewoon door laten gaan met het 24/7 laten grazen. Ik kan natuurlijk de buffer van de p200 gewoon delen zodat de 486 daar zijn blokjes van ophaalt. De p200 staat helaas niet 24/7 aan. Hoe voorkom ik dat de 486 "droog" komt te staan? MAW is het mogelijk om 'm de buffers te laten updaten zodra de p200 aangezet wordt (automatisch uiteraard)? Zo ja, welke instellingen hebbik dan nodig.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gezien de snelheid van die bakken is het voldoende om die ene machine zonder inet een wat groter buffer te geven en eens in de zoveel tijd te laten flushen/fetchen als die andere bak aan staat.
[rc5]
fetch-workunit-threshold=[AANTAL]

Verwijderd

Waarom haal je met die P200 niet een buff-in binnen van bv 2000 blokkies en kopieer je die naar de 486.

daar is ti wel even zoet mee dacht ik zo :)

DSmarty was sneller :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik wel, maar dan moet ik dat handmatig gaan doen. De vraag was dan ook hoe ik dat automatisch laat gebeuren. Ik weet dat je idd in je client kan opgeven dat ie een work of number treshold moet binnenhalen en idd kan ik er voor zorgen dat de 486 gewoon een aantal weken zoet is, maar ik wil dat met regelmatige pauzes intervallen laten gebeuren zeg maar. Naja, misschien is idd een buffer van 2000 met een handmatige fetch en flush van 1 x in de 3 weken de enige oplossing...

Verwijderd

Ik zou 'm toch iedere week updaten hoor (en dus ook wat kleinere buffer geven), dit om het verlies aan blokjes wat kleiner te houden...

Ik dacht dat je trouwens ook een time treshold kon opgeven ? Misschien is dat wat... zodat ie bvb iedere 24 uur ff update op een uur waarop je P200 aanstaat...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar had ik ook al aan gedacht. Nou zit ik niet perse elke dag achter die p200, maar het zou een halve oplossing kunnen zijn natuurlijk. Idd wil ik voorkomen dat m'n blokjes buiten de 90(?) dagen limiet vallen... Wellicht toch een "1X in de 2 weken handmatige fetch en flush..."
Pagina: 1