cpu upgrade voor i810 mobo

Pagina: 1
Acties:

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor een cpu upgrade. ff wat info

mobo:
Azza pt-810dm (i810DC-100 chipset)
Slot 1 en Socket370(PPGA)
66 of 100Mhz fsb
Vcore van 1,3-3,5 V
Multiplier is in bios maximaal 8

Nu heb ik bij een winkel hier in de buurt een adapter zien staan om een FC-PGA cpu in een slot 1 te zetten. Verder zag ik een celeron 1100 FC-PGA staan.

Gaat dit werken?

FSB geen probleem, corevoltage geen probleem. Alleen mijn MP die gaat in bios tot max 8. En bij die celly 1100 zou ie 11 moeten zijn.

Omdat de MP gelocked is hoeft ie niet op 11 te staan, maar omdat ie in bios tot maximaal 8 gaat zal mijn mobo dan gaan flippen als ik die nieuwe celly erin doe?

graag jullie meningen.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
De MP maakt nix uit hoor
want bij intel isdie altijd gelocked.
je kan maximaal een celeron fcpga ( zelf ff kijke wat het hoogst is ) erop zette
of een p3 die op 100mhz fsb loopt erop zetten

dat je bios max 8 aan kan moet verholpen zijn met een bios update denk ik

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
ik heb al de nieuwste bios draaien.

Als dat van die mp nie uit maakt zou dat mooi zijn :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 20 mei 2002 14:14 schreef Kid_E het volgende:
ik heb al de nieuwste bios draaien.

Als dat van die mp nie uit maakt zou dat mooi zijn :)
Nope, maakt geen Würstchen uit. Grap (+irritaitie) van de P3 reeks is dat ze gewoon hun eigen multiplier doordrukken, wat dan ook de mobo ervan zegt. Lastig voor OCen, geweldig voor upgraden zoals dit.\

Tip trouwens:
Scoor ergens een >=4MB PCI VGA kaart en prak die erop. De performance winst staat gelijk aan een 33% snellere CPU!

Waarom? Omdat de shared memory architecture geheugenbandbreedte van de CPU voor de geintegreerde VGA jat. Een PCI kaart, al is het een 3 jaar oude Matrox Millennium II (aanrader!), heeft z'n eigen mem waardoor de volle bandbreedte van het systeemgeheugen vrijkomt voor de CPU. Dan springt de performance omhoog naar bijna BX-niveau (wel BX met PCI VGA, natuurlijk :+ )

Oslik blyat! Oslik!