k7s5a cheepobios vcore veranderen

Pagina: 1
Acties:

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

Topicstarter
mijn specs kan je in sig zien
ik heb dus een ecs k7s5a + lan
en de cheepobios van cheepoman

ik d8, lekker overclocken met mn 1gig
maar verder dan een fsb van 107 kom ik niet, bij 112 en 124 reset ie spontaan...
dus ik d8 eraan om de vcore te verhogen?
maar hoe doe ik dit in de cheepobios of kan dat niet?
welke bios/ welke prog moet ik hebben om dat te veranderen
of is dat helemaal niet nodig?

owjah, de temps geeft ie niet echt goed weer, op een fsb van 124 nog steeds 26/36 graden hoger komt ie niet:P

Verwijderd

Je kan met behulp van je potloodje op je core van je CPU, bepaalde bruggetjes maken, zodat je mobo automatisch een Vcore van 1.85 doet. Er is geen andere optie voor dat mobo...

• nnk

nnk

Topicstarter
thx
maar is dat nodig om hem verder over te clocken of niet?

Verwijderd

Ja,

Je zet de core dan op 1.85 en haalt nog een paar bruggetjes over, zodat de MP op 1.2 staat (je kan immers geen MP veranderen in die bios). En als je een goede cooler hebt, moet ie dat denk ik wel trekken. :)

Verwijderd

Je moet een weerstandje op de voltage chip zetten, ff zoeken in tweakers.net nieuwst dan kom je de link wel tegen (ook voor multiplier)

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 12:19 schreef DumphuiZ het volgende:
Je kan met behulp van je potloodje op je core van je CPU, bepaalde bruggetjes maken, zodat je mobo automatisch een Vcore van 1.85 doet. Er is geen andere optie voor dat mobo...
bs... zie : http://www.ocworkbench.com/hardware/elite/k7s5amod/k7s5amodp2.htm

Verwijderd

Bekend probleem. Wat je moet doen is de chipset koelen!

Dat koelichaam zit er met dubbelzijdig plakband op, en hij word best heet. Dus eraf halen en schoonmaken. En dan kwakje arctic silver ofzo erop en 2 hoekjes vastlijmen met 2 druppels 2seclijm. Of een oude socket7 koeler erop zoals ik gisteren gedaan heb.

Met originele bios en koeler kwam ik met mijn XP1600+ niet verder dan 1050MHz. Nu 1570MHz! :) (dus van 100>147 FSB)
En dat is dan met 1 reepje pc133 spektek, en nog een reepje pc 100. Misschien doet hij ook 150, maar ik vind dit wel mooi zo.

• nnk

nnk

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 03:49 schreef Jeep het volgende:
Bekend probleem. Wat je moet doen is de chipset koelen!

Dat koelichaam zit er met dubbelzijdig plakband op, en hij word best heet. Dus eraf halen en schoonmaken. En dan kwakje arctic silver ofzo erop en 2 hoekjes vastlijmen met 2 druppels 2seclijm. Of een oude socket7 koeler erop zoals ik gisteren gedaan heb.

Met originele bios en koeler kwam ik met mijn XP1600+ niet verder dan 1050MHz. Nu 1570MHz! :) (dus van 100>147 FSB)
En dat is dan met 1 reepje pc133 spektek, en nog een reepje pc 100. Misschien doet hij ook 150, maar ik vind dit wel mooi zo.
klinkt interressant :)
ga ik meteen proberen
ben nu ff bezig mijn kast te spuiten (hij wordt blaaaaaaaauw :)
dus ff geen tijd

maar ik ga proberen, ff goeie cooler zoeken
ennuh als je die ouwe cooler erafhaalt, doet dat geen pijn aan de chipset dan?

en nog een vraag (jaja :D)
ik heb ook nog een msi k7t pro2a mobo met een amd t-bird 900
nu krijg ik ook die niet hoger dan 1080mhz...
vcore op z'n hoogst (iets van 1.825v ofzo)
en fsb op 120mhz, hijs btw ook geunlocked
ligt dat ook daaraan dan?

Verwijderd

ik heb ook nog een msi k7t pro2a mobo met een amd t-bird 900
nu krijg ik ook die niet hoger dan 1080mhz...
vcore op z'n hoogst (iets van 1.825v ofzo)
en fsb op 120mhz, hijs btw ook geunlocked
ligt dat ook daaraan dan?
Ik geloof dat Via bij kt133 borden (zoals deze) met opzet slechte kwaliteit pll-en (clockgeneratoren) adviseerde. Deze zorgen ervoor dat bij hogere FSB's de hele boel instabiel wordt.

of zoiets
Pagina: 1