|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ligt eraan wat je duur vind. 1 euro per MB vind je dat duur? (moet je wel een extra GPRS-abbo nemen van €15 maar dat heb je er zo uit...)Op maandag 20 mei 2002 12:21 schreef pven het volgende:
Nog niet, want dat GPRS is voorlopig nog veel te duur.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Wat een onzin, werkt perfect voor wat je ermee moet kunnen, namelijk Emailen / Internetten / Bestanden lezen / Muziek luisteren. Het is gewoon een iPaq met GPRS. Aan wat voor serieus werkt zit jij dan te denken?Op maandag 20 mei 2002 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien is pocketPC een inferieur OSMaar wel een slick apparaatje, als je er niet echt serieus mee hoeft te werken.
Vind dat ding een stuk aantrekkelijker dan zo'n imode geval want:
- Echt internetten (niet alleen i-mode sites)
- Echte pop-mail
- Lagere tarieven per MB
- Meer geheugen(32mb) en uitbeidbaar
- Te gebruiken als mp3-speler
etc etc
Een onderbouwing zou leuk zijn!Op maandag 20 mei 2002 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien is pocketPC een inferieur OSMaar wel een slick apparaatje, als je er niet echt serieus mee hoeft te werken.
En je kan er zeer zeker wel serieus op wekren, bij ons op de zaak gebruiken +/1 10 mensen heb als protable agenda, adresboek en dat werkt prima, een paar gebruiken hem ook om te internetten via GPRS icm Nokia 6310 en dat gaat goed.
Zonder abonnement 999
O2 - 60 GPRS (12mnd) 899
O2 - 120 GPRS (12mnd) 749
O2 - 180 GPRS (12mnd) 739
O2 - 240 GPRS (12mnd) 729
O2 - 300 GPRS (12mnd) 709
O2 - 360 GPRS (12mnd) 689
Verwijderd
Voor die prijs zou hij moeten hebben
- meer geheugen
- langer batterij leven (!!)
- kleinere omvang (!!)
- meer functies (Bluetooth, i-mode etc)
Een rage zal hij zeker niet worden, behalve voor mensen met teveel geld en lage eisen qua gadgets.
Ik zie meer vooruit naar de SonyEricsson p800. Het os vind ik persoonlijk fijner, en de specs passen meer bij mijn eisen. Nu maar hopen dat ie meer in de buurt van de 800 euro komt...
PS; hij heeft ook maar 4096 kleuren. Beetje asociaal weinig voor een machine die nogal gehyped word en met zo'n ontzettend hoge prijs.
Dat vind ik inderdaad belachelijk duur. GPRS maakt gebruik van het bestaande GSM-netwerk, het enige dat de providers hoeven te doen is hun firmware van de centrales updaten. Dat mag volgens mij niet zo grof worden doorgerekend aan de klant.Op woensdag 22 mei 2002 08:19 schreef B_O_S_S het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je duur vind. 1 euro per MB vind je dat duur? (moet je wel een extra GPRS-abbo nemen van €15 maar dat heb je er zo uit...)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Staat er geen PocketPC 2k2 op dan? lijkt me er een typisch apparaatje voor, kan het op de site niet echt vinden, maar waarom zouden ze er iets anders opgooien?Op maandag 20 mei 2002 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Verwijderd
Ja als je dat soort dingen ermee wilt doen, is het natuurlijk een prima ding. Ik bedoelde met serieus werken meer dingen als zwaar tekstverwerken, gecompliceerde spreadsheets, database-functies etc. Dingen die in het algemeen meer met werken dan met gadget fever te maken hebben. Maar nogmaals, het is maar net wat je ermee wilt.Op woensdag 22 mei 2002 11:44 schreef Waslijn het volgende:
[..]
Wat een onzin, werkt perfect voor wat je ermee moet kunnen, namelijk Emailen / Internetten / Bestanden lezen / Muziek luisteren. Het is gewoon een iPaq met GPRS. Aan wat voor serieus werkt zit jij dan te denken?
Vind dat ding een stuk aantrekkelijker dan zo'n imode geval want:
- Echt internetten (niet alleen i-mode sites)
- Echte pop-mail
- Lagere tarieven per MB
- Meer geheugen(32mb) en uitbeidbaar
- Te gebruiken als mp3-speler
etc etc
Ja duhuh.. het is geen zware laptop. Dat is het zelfde als je van een normale TV verlangt dat je er ook mee kan bellen.Op donderdag 23 mei 2002 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja als je dat soort dingen ermee wilt doen, is het natuurlijk een prima ding. Ik bedoelde met serieus werken meer dingen als zwaar tekstverwerken, gecompliceerde spreadsheets, database-functies etc. Dingen die in het algemeen meer met werken dan met gadget fever te maken hebben. Maar nogmaals, het is maar net wat je ermee wilt.
Het zal altijd een afweging blijven tussen formaat, prijs en prestaties.
Het I-mode toestel van KPN slechts 256, dus dat valt reuze mee!Op woensdag 22 mei 2002 13:01 schreef middelkoop het volgende:
PS; hij heeft ook maar 4096 kleuren. Beetje asociaal weinig voor een machine die nogal gehyped word en met zo'n ontzettend hoge prijs.
Verwijderd
Het I-mode toestel van KPN is een lowbudget toestel wat ze hebben uitgebracht om mensen makkelijk en relatief goedkoop I-mode te laten proberen. Heb je gezien hoeOp vrijdag 24 mei 2002 17:24 schreef knakworst het volgende:Het I-mode toestel van KPN slechts 256, dus dat valt reuze mee!
- groot ie is
- verschrikkelijk het batterijleven is
- hij het 2e display mist waardoor je ongemakkelijk merkt wie er belt zonder het toestel open te klappen
- hij andere high end (of zelfs redelijk standaard) functies mist.
De T68m heeft 256 kleuren wat nog acceptabel is omdat je dat op zo'n klein scherm niet merkt. Op dat I-mode toestel met een iets groter scherm zal je het wel wat gaan merken bij plaatjes van mensen (huid) en dergelijke. Dat O2 toestel heeft zo'n groot scherm (resolutie vooral) dat het *zeer* merkbaar is, ook al is het 12 bit en dus toch veel meer dan 256 kleuren. Dat is nogal een nadeel, aangezien zowat het belangrijkste aspect van PPC de "extra's" zoals muziek, filmpjes en plaatjes zijn.
http://shop.o2.nl/tstinfo.php3?artid=99

"Je krijgt standaard een 1MB GPRS bundel voor €5,- per maand. Voor elke MB extra betaal je ook €5,-."
pff, 5 euro voor 1 mb? leven we in de oud-hollandsche 5.25" floppy tijd ofzo
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Er is wel wat meer gebeurd dan updaten van software. Achter het radiogedeelte is een heel nieuw datanetwerk opgebouwd. Ik zal opsommen wat er allemaal is aangepast en bijgekomen(waarschijnlijk ben ik nog incopleet maar het geeft een beeld):Op woensdag 22 mei 2002 22:30 schreef pven het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad belachelijk duur. GPRS maakt gebruik van het bestaande GSM-netwerk, het enige dat de providers hoeven te doen is hun firmware van de centrales updaten. Dat mag volgens mij niet zo grof worden doorgerekend aan de klant.
BTS (zendmasten): uitgebreid met nieuwe data kaarten of in sommige gevallen alleen nieuwe software(ligt aan merk netwerk)
BSC's(tussen centrales): uitgebreid met een zg PCU(Packet Control Unit)om GPRS data te scheiden van GSM data.
SGSN: Serving GPRS Service Node, nieuwe centrale die als het ware het GSM netwerk verbindt met het core netwerk.
GGSN: Gateway GPRS Service Node, nieuwe centrale die de port is naar de buitenwereld, zeg maar het internet.
Tussen deze centrales is een zogenaamde GPRS core netwerk aangelegd.
ALs we het over roaming hebben zit er tussen verschillende GPRS netwerken nog een GSX provider, Dit is een bedrijf dat de verschillende GPRS netwerken met elkaar laat praten. GPRS roaming loopt dus heel anders dan normale roaming van gesprekken en sms.
Al met al veel nieuwe netwerk onderdelen die niet goedkoop zijn. Ook het installeren en implementeren van dergelijke grote onderdelen zijn ingrijpend en dus duur.
Wellicht is de prijs nu nog wat hoog maar dat zal de komende tijd veranderen als diensten niet meer per kB worden afgerekend maar per afgenomen dienst. MMS zal daarin als voorloper in gaan fungeren.
Antenne en masten malloot
Je krijgt de eerste 3 maanden dacht ik 15MB gratis per maand, je kunt natuurlijk altijd een grotere bundel nemen gaat de prijs per MB steeds verder omlaag.Op zaterdag 25 mei 2002 17:39 schreef chem het volgende:
en hier vind je dat ding:
http://shop.o2.nl/tstinfo.php3?artid=99
[afbeelding]
"Je krijgt standaard een 1MB GPRS bundel voor €5,- per maand. Voor elke MB extra betaal je ook €5,-."
pff, 5 euro voor 1 mb? leven we in de oud-hollandsche 5.25" floppy tijd ofzo
GPRS-bundel aantal Mb's per maand - Buiten-de-bundel-prijs per mb
1 Mb - € 5,-
5 Mb - € 4,-
15 Mb - € 3,-
30 Mb - € 2,-
Het is wachten op: [topic=504582/1/25]
Verwijderd
Mee eens,ik vind de 256 op m'n T68 eigenlijk al een beetje krap (niet crap, krap:)) je ziet echt snel dat het er maar 256 zijn.Op zaterdag 25 mei 2002 12:32 schreef middelkoop het volgende:
[..]
De T68m heeft 256 kleuren wat nog acceptabel is
Ik heb gisteren dat monsterlijke I-mode gedrocht van NEC mogen aanschouwen, (de verkoper noemde hem de pannekoek
Ik heb daarentegen wel met dit mooie speeltje (geen I-mode) gespeeld, en hij is erg fijn
Een woord: MonopolieOp zaterdag 25 mei 2002 17:53 schreef Mries! het volgende:
Waarom hebben ze in Japan van die extreem vette I-mode dingetjes zo klein als normale telefoons, en zitten we hier met pannekoeken te bellen. Zo gaat het dus nooit lukken met I-mode.
Dat toestel is al vet verouderd in Japan, waardoor KPN waarschijnlijk goedkoop aan een grote partij van die dingen heeft kunnen komen en aangezien ze de enige zijn die i-Mode aanbieden zeurt niemand er om.
Nu introduceren ze binnenkort dan een 2e toestel, maar het is eigenlijk belachelijk dat KPN dit allemaal beslist natuurlijk. Maarja de winkeliers doen er niks aan omdant het voor hun waarschijnlijk nog niet echt rendabel is om i-Mode toestellen in te kopen (weinig vraag en alleen icm KPN abo's te gebruiken).
Verwijderd
- stuk goedkoper
- gigje geheugen voor mijn mp3tjes
- Een battary leven van een paar dagen
dan weet ik wel waar ik voor ga kiezen (hint: het begint niet met i-mo**
Volgens mij zijn dit soort combinatieapparaten wel de toekomst.
Verwijderd
Je kunt de Treo 270 al bestellen in Engeland hoor trouwens: http://www.handspring.co.uk/products/treo270/index.asp. Wel een beetje prijzig. 569 UKP wauw das bijna 1000 euro........ (zonder abo, dat wel)
Een gemiddeld PocketPC met kleurenscherm en backlight aan houdt het gemiddeld 5 uurtjes vol bij normaal gebruik.
Als je dan nog eens een GSMpje inbouwt, dan gaat het stroomverbruik nog ernstiger worden.
Dus in de praktijk is het het een of de ander. Of je gaat bellen, of je gebruikt het als een PPC.
Als je beiden tegelijkertijd doet, (GPRS) dan beleef je er niet lang plezier aan.
Dan vind ik de oplossing van de Ipaq beter. Gewoon een expensionpack met ingebouwd accu.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
o2 abbootje 40 euro in de maand, 2 telefoonnummers (wel handig, 1 prive en 1 voor de zaak) en dan kost het toestel me €341
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47