Ik heb een probleempje met een select query
ik heb 3 tabellen
profielen, fotoshoot en fotoshoot_images
alles is gekoppeld aan elkaar d.m.v. een uniek user id (uid)
iedere user heeft een profiel en een fotoshoot maar heeft niet standaard fotoshoot_images.
iedere user kan in de tabel fotoshoot_images aangeven welke foto hij wil hebben als thumbnail (selected_thumbnail = yes)
nou heb ik de volgende query:
SELECT id, voornaam, type, new_file_name FROM profielen, fotoshoots, fotoshoot_images WHERE profielen.uid = fotoshoots.uid AND profielen.uid = fotoshoot_images.uid AND zichtbaar = 'yes' AND selected_thumbnail = 'yes'
new_file_name is de file naam van de geselecteerde thumbnail.
deze laat me per user zien het profiel en fotoshoot en de selected_thumbnail. Het probleem is nu dat ik de users die GEEN fotoshoot_images hebben (dus geen selected_thumbnail = yes) oversla....
Hoe moet ik dit oplossen?
deze users bestaan dus niet in de tabel fotoshoot_images
ik heb 3 tabellen
profielen, fotoshoot en fotoshoot_images
alles is gekoppeld aan elkaar d.m.v. een uniek user id (uid)
iedere user heeft een profiel en een fotoshoot maar heeft niet standaard fotoshoot_images.
iedere user kan in de tabel fotoshoot_images aangeven welke foto hij wil hebben als thumbnail (selected_thumbnail = yes)
nou heb ik de volgende query:
SELECT id, voornaam, type, new_file_name FROM profielen, fotoshoots, fotoshoot_images WHERE profielen.uid = fotoshoots.uid AND profielen.uid = fotoshoot_images.uid AND zichtbaar = 'yes' AND selected_thumbnail = 'yes'
new_file_name is de file naam van de geselecteerde thumbnail.
deze laat me per user zien het profiel en fotoshoot en de selected_thumbnail. Het probleem is nu dat ik de users die GEEN fotoshoot_images hebben (dus geen selected_thumbnail = yes) oversla....
Hoe moet ik dit oplossen?
deze users bestaan dus niet in de tabel fotoshoot_images