Toon posts:

Voodoo II compatible?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb me laten vertellen dan een Voodoo II 3dfx alleen compatible is met een pentium II, is dit zo? Ik heb zelf een pentium III 866 Mhz.
Alvast bedankt!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
kan ook met p3 hoor
kennis had een p3 met voodoo2 maar die is op een lan overleden :(.
maar het kan wel

• Joad
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 10:53

Joad

Dat kan

Volgens mij maakt de proc niet zoveel uit, jouw compu kan het iig makkelijk

[edit]
Klein vraagje:
Waarom zou je nog een Voodoo II gebruiken?

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

nostalgie :P

Verwijderd

Topicstarter
Voor Unreal tournament en de andere iets verjaarde spellen, daar lopen ze gewoon het beste mee, en en het soepelst

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Had hier ook een VooDoo2 12MB en die draaide gewoon in mijn P3 825 hoor. Mar je kunt beter een GeForce kopen want je moet met zo'n VooDoo alles op 800x600 spelen.

tvw

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Neem dan een Ati en download de glide-wrapper ;)

Verwijderd

Cool, misschien worden de oude voodoo II's weer uit de kast gehaald met de NV30, als ze die echt meer baseren op de 3dfx technologie werkt dat misschien weer heel goed samen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ut met de opengl patch + de extra textures ziet er echt :9 uit. dat heb je niet met die voodoo.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Op maandag 20 mei 2002 11:50 schreef Styxie het volgende:
hallo, ik heb me laten vertellen dan een Voodoo II 3dfx alleen compatible is met een pentium II, is dit zo? Ik heb zelf een pentium III 866 Mhz.
Alvast bedankt!
Ik weet niet wat voor onzin dat is, ik heb ook een Voodoo 2 in mijn pc zitten onder een Pentium 4 & XP, werkt perfect, geen problemen dus dat is echt waanzin, het enige wat je nodig hebt is een vrij PCI slot & de juiste drivers :)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op maandag 20 mei 2002 13:47 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor onzin dat is, ik heb ook een Voodoo 2 in mijn pc zitten onder een Pentium 4 & XP, werkt perfect, geen problemen dus dat is echt waanzin, het enige wat je nodig hebt is een vrij PCI slot & de juiste drivers :)
jep! tis even prutsen in XP maar hij kan werken daar, en ook in een PIV machine, mits je maar een leeg pci slot hebt ja

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voodoo II is IMHO nog altijd een van de meest gedenkwaardige game kaarten. Geniaal ding, 12 MB (ruim 3x zoveel als gangbaar) en de SLI capaciteit is al helemaal een vet coole feature.

Zo, moest ff gezegd worden. :+

de betaler vervuilt

• MauBro
  • Laatst online: 31-07 10:03
werkt perfect hoor, mn zussie heeft mijn oude voodoo2 12mb in haar classic athlon 700 systeem zitten :D

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op maandag 20 mei 2002 11:51 schreef MysteryTweaker het volgende:
kan ook met p3 hoor
maar het kan wel
Wie was overleden ? Die kennis of die voodoo 2 ? :P

Afijn een voodoo2 is nog altijd handig voor games die alleen glide ondersteunen. Alhoewel, er is een patch uitgekomen voor ATI Radeon kaarten waarbij die glide optie beschikbaar is op die kaarten ! :)

dikzak

• Lennieboy83
Ik speel nog steeds spellen die alleen voor de Voodoo 2 gemaakt waren: Need for Speed 2se & 3, Unreal, Ultimate Race etc.

Ik vind die spellen nog steeds erg cool.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Op maandag 20 mei 2002 11:50 schreef Styxie het volgende:
Alvast bedankt!
Ja, dat klopt, ik heb zelf een voodoo5 en die werkt met geen andere computer dan een pentium 5, hetzelfde geld voor de voodoo 3 die in mn p3 zit :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb voor de gein een keer een 3dfx kaart(je) tussen mijn videokaart en monitor gehangen (Radeon 8500 :P ) en het werkte perfect. Maar de radeon was 9999999999 keer sneller >:) .

Tis een Athlon TB 1530 :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Voodoo II is IMHO nog altijd een van de meest gedenkwaardige game kaarten. Geniaal ding, 12 MB (ruim 3x zoveel als gangbaar) en de SLI capaciteit is al helemaal een vet coole feature.
Ik vond m eigenlijk een flop, hij was behoorlijk duur voor wat je ervoor kreeg en eigenlijk het enige voordeel van de v2 tov de 1 was dat deze meer geheugen had en een hogere resolutie ondersteunde, ik heb zelf nog een v2 in mn pc zitten, niet zozeer voor glide (of glide optimized spellen> die draaien toch allemaal beter met nieuwe non-glide kaarten), maar voor een 2e monitor, de v2 drivers voor win2k maken van je v2 namelijk een extra display adapter...is hij toch nog ergens goed voor ;)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op maandag 20 mei 2002 15:11 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, ik heb zelf een voodoo5 en die werkt met geen andere computer dan een pentium 5, hetzelfde geld voor de voodoo 3 die in mn p3 zit :P
Build for the future >:)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op maandag 20 mei 2002 11:51 schreef MysteryTweaker het volgende:
kan ook met p3 hoor
maar het kan wel
Gecondoleerd :+

:P

• Lennieboy83
Op maandag 20 mei 2002 16:27 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Ik vond m eigenlijk een flop, hij was behoorlijk duur voor wat je ervoor kreeg en eigenlijk het enige voordeel van de v2 tov de 1 was dat deze meer geheugen had en een hogere resolutie ondersteunde, ik heb zelf nog een v2 in mn pc zitten, niet zozeer voor glide (of glide optimized spellen> die draaien toch allemaal beter met nieuwe non-glide kaarten), maar voor een 2e monitor, de v2 drivers voor win2k maken van je v2 namelijk een extra display adapter...is hij toch nog ergens goed voor ;)
Op maandag 20 mei 2002 16:27 schreef Fairy het volgende:
Ik heb voor de gein een keer een 3dfx kaart(je) tussen mijn videokaart en monitor gehangen (Radeon 8500 :P ) en het werkte perfect. Maar de radeon was 9999999999 keer sneller >:) .

Tis een Athlon TB 1530 :)
Wat jullie doen is vergelijken van Voodoo 2 met hedendaagse kaarten, dat is niet juist natuurlijk, probeer maar eens Redline Racer, NFS 2se & 3, Ultimate Race etc, dat soort spellen op te starten zonder Voodoo 2, lol nee dat gaat niet dan krijg je alleen maar Software rendering en dat zuigt, DAAR IS IE GOED VOOR!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op maandag 20 mei 2002 16:31 schreef DarkEye het volgende:

[..]

[..]

Wat jullie doen is vergelijken van Voodoo 2 met hedendaagse kaarten, dat is niet juist natuurlijk, probeer maar eens Redline Racer, NFS 2se & 3, Ultimate Race etc, dat soort spellen op te starten zonder Voodoo 2, lol nee dat gaat niet dan krijg je alleen maar Software rendering en dat zuigt, DAAR IS IE GOED VOOR!
Software rendering op mijn bakkie is nog altijd sneller :P

• Lennieboy83
Software is zo lelijk, gatver :r , lijkt net een blokken doos op het scherm .

• blouweKip
probeer maar eens Redline Racer, NFS 2se & 3, Ultimate Race etc, dat soort spellen op te starten zonder Voodoo 2, lol nee dat gaat niet dan krijg je alleen maar Software rendering en dat zuigt, DAAR IS IE GOED VOOR!
Tja, ik speel die spellen echter niet meer, het enige spel wat ik wil spelen dat alleen op de voodoo werkte was carmageddon 1 (vanwege de muliplayer), nfs 3 werkt gewoon goed op nvidia kaarten, redline racer heb ik een tijdje gespeeld en toen was de lol er wel weer vanaf..waar het mij om gaat is dat spellen zoals unreal wel voor glide zijn gemaakt maar tegenwoordig met opengl (of d3d) simpelweg beter en mooier zijn dan met glide op een v2.

Die paar spellen die 3dfx only zijn kun je toch op de vingers van 1 hand tellen

Verwijderd

Hij doet het ook op een P1 60 *D

• Lennieboy83
Wat niet juist is is dat jullie er nu zo over praten dat het een k*t kaart is eigenlijk maar toen was het een hele goede kaart (ik vind nu nog).

• blouweKip
Wat niet juist is is dat jullie er nu zo over praten dat het een k*t kaart is eigenlijk maar toen was het een hele goede kaart (ik vind nu nog).
Ik vond m destijds ook kut, het enige leuke was een SLI met 2 v2's, maar dat was 1400+ (in guldens, incl inflatie zon 1600 piek nu, daar zou alleen de v5 6000 overheen zijn gegaan)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
V2 werkt iig goed op een P100.
Volgens mij werkt t op elke pc, mits het OS t ondersteunt en er stabiele drivers voor zijn.
CPU boeit niet zoveel (minimaal P60 oid).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Lennieboy83
Lul niet man het was een goede kaart, k heb m een hele tijd in mn pc gehad (2 jaar) en heb er alles behoorlijk mee kunnen spelen.

En vind m maar kut ik vind m goed en ik weet zeker dat er meer mensen zijn die m goed vinden. (Ook nostalgie aan gebonden)

Close topic plz

Verwijderd

Prima kaart en doet t zeker in je pc,
gebruik m nog steeds voor UT! alleen onder w2k en xp is het een beetje rot met drivers, geven veel blauwe schermen!

• Lennieboy83
Nog nooit gehad, werkt prima hier met overclocken ook, vergeet vsync trouwens niet uit te zetten voor meer performance.

Verwijderd

Voodoo 2 heb ik ook in mijn p3 550 nadeel onder XP en 2k is alleen opengl en glide support, er was wel een beta met direct x support maar die kreeg ik niet aan de praat, kan iemand mij hier misschien mee helpen?? Of is dit gewoon een hopeloze zaak!

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb met een Voodoo2 goed D3D gedraaid onder XP, ik heb alleen zelf de drivers/progjes niet geinstalleerd, dus ik weet niet wat je moet hebben :P
Hij draaide trouwens ook goed in m'n TB1200 systeem onder 98 :)

Specs

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

1400 piek veel??, dat betaal je tegenwoordig al bijna voor een top of de line video kaart voor, toen had je er nog 2 voor die prijs.

8 )

Pagina: 1