Toon posts:

ervaring terug sturen HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hard disk (maxtor 40 gb 7200 rps)
is al een tijdje kapot. hij doet het nog wel maar geeft verschillende fout meldingen. ik ben al terug naar de winkel geweest (memo systems in arnhem) en die hadden het erover dat ze de hard disk terug zouden sturen naar de fabrikant. heeft iemand enig idee hoe lang zoiets zou kunnen duren? en wanneer de harddisk nie te repareren valt: krijg ik dan een nieuwe? (ik heb nog tot en met oktober garantie)

Verwijderd

ik zou gewoon op basis van je garantie een nieuwe eisen, veel prettiger ook voor jezelf, je kunt een HD toch geen weken missen neem ik aan

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 11:45 schreef machielwagenaar het volgende:
ik zou gewoon op basis van je garantie een nieuwe eisen, veel prettiger ook voor jezelf, je kunt een HD toch geen weken missen neem ik aan
nee idd
maar zou de winkel daar in trappen?
ik heb mn hd een half jaar. en zouden hun dan een nieuwe had aan mij geven!?!?!
kan me namelijk niet voorstellen. ik had meteen gevraagd of ze een hd te leen hadden zodat ik door kon gaan met mn pc zaken.. maar dat hadden ze niet :'(

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je hd nog binnen de fabrieksgarantie valt, kan je em gerust laten terugsturen. Vaak doen ze dan niet moeilijk en krijg je een nieuwe als ie niet te repareren valt. Tenminste dat zijn mijn ervaringen.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 23:32
Toen mijn hdd na 13maanden kapot ging, keken ze eerst of die echt kapot was (alsof ze mij niet geloofden) en na bijna 2 weken kreeg ik mun pc trug met een nieuwe hdd

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Mijn ervaaring (bij IBM dan) is dat het toch zeker een maandje duurt voor je weet waar je aan toe bent. Maar mijn hd werd gelijk altijd even nagekeken bij het bedrijf waar ik het ding bij gekocht had en dan kon ik er eigenlijk al wel vanuit gaan dat ik gewoon een vervangende kreeg. Maar dit dus pas nadat de fabrikant een nieuw exemplaar stuurde.

Vind het eigenlijk ook eerlijker voor de consument dat je gewoon gelijk een nieuw exemplaar mee zou krijgen.

Greetz okidoki

Verwijderd

1 weekje was ik mijn maxtor 7200 rpm kwijt... toen kreeg ik ook een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft verder iemand nog ervaring met het terugsturen van producten bij memo (arnhem)?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op maandag 20 mei 2002 11:45 schreef machielwagenaar het volgende:
Dat ik vind ik niet.

Ik zou als winkelier jou nooit een nieuwe meegeven, maar lekker wachten op de garantie van Maxtor.
Die bepaald wel of je een nieuwe krijgt of een gerepareerde andere schijf of dezelfde maar dan gerepareerd.

Meestal werkt het het snelst als je direct bij de fabrikant informeert, en niet via de winkel.

Via de winkel spelen duurt gewoon wat langer omdat ze hem daar niet direct opsturen, duurt altijd ff wat dagen.

Maxtor is daar wel goed in, dat gaat vrij vlot, je stuurt je pakket naar Ierland (ik iig wel) en binnen 2 week ofzo heb je al weer een andere schijf in huis.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 12:21 schreef SandeR het volgende:

[..]

Dat ik vind ik niet.

Ik zou als winkelier jou nooit een nieuwe meegeven, maar lekker wachten op de garantie van Maxtor.
Die bepaald wel of je een nieuwe krijgt of een gerepareerde andere schijf of dezelfde maar dan gerepareerd.

Meestal werkt het het snelst als je direct bij de fabrikant informeert, en niet via de winkel.

Via de winkel spelen duurt gewoon wat langer omdat ze hem daar niet direct opsturen, duurt altijd ff wat dagen.

Maxtor is daar wel goed in, dat gaat vrij vlot, je stuurt je pakket naar Ierland (ik iig wel) en binnen 2 week ofzo heb je al weer een andere schijf in huis.
maar ik zit dus wel met de garantie via memo systems. als ik m daar inlever gaat ie gratis naar ierland (voor mij =gratis)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op maandag 20 mei 2002 12:23 schreef wous het volgende:

[..]

maar ik zit dus wel met de garantie via memo systems. als ik m daar inlever gaat ie gratis naar ierland (voor mij =gratis)
Dat weet ik.

Tis maar hoe belangrijk je de tijd vind en hoeveel je eraan uit wilt geven. Meestal als ik een hd koop, koop ik die via internet. Als ik dan een defecte hd heb, en ik stuur hem naar de winkel dan betaal ik ook verzendkosten.

Ik stuur hem liever altijd direct op, die verzendkosten boeit me niet zo.

Verwijderd

Seagate Ultra Wide SCSI begon na ongeveer 3,5 jaar snerpend geluid te maken en slechte prestaties te leveren, opgestuurd naar Schiphol-Rijk, heeft 2 weken geduurd, een refurbished terug. Ik wist zelf niet eens dat er vijf jaar garantie op stond. Ik denk dat ze er bij Maxtor ook niet moeilijk over doen, maar stuur ze gewoon eens een mail, of bel ze op. Gegevens van de importeur moeten te vinden zijn. Of inderdaad, gewoon bij de winkel om een nieuwe vragen, dat was bij mij onmogelijk doordat Narwal failliet is.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-04 21:54

Phydomir

Dennis

Je kunt hem RMA sturen naar Maxtor (zit in Duitsland) als je schijf niet ouder is als 3 jaar (zit 3jaar op ieder Maxtor). Dan moet je eerst ff een RMA formulier aan vragen en dan heb je uhm na zo'n 2 weken weer terug.

Ik moest echter 3 weken wachten maar dat komt denk ik doordat het toen vlak voor kerst was.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1