Toon posts:

bArt of Chello?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje voor de mensen die in Rotterdam en omstreken wonen? Ik ben van plan om kabel te nemen maar ik twijfel nog tussen die twee.
Chello = 89 per maand geen aansluitkosten
bArt = 75 per maand 300 piek aansluitkosten

Ik hoor over bArt veel goede verhalen het gaat mij er eigenlijk om welke sneller is en betrouwbaarder.

Dus ik zou graag jullie meningen willen weten welke ik moet kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Kom iemand weet dit toch wel.

Verwijderd

Sorry, geen ervaring met chello in R'dam. ( ik woon in Brabant )En het is nog niet helemaal Chello toch? Is het nu nog niet even van demon ofzo?

En bart hebben ze hier niet :-) chello in brabant kickt wel aars, nooit problemen mee. Maar ik weet niet hoe dat inR'dam is/wordt.

Verwijderd

Wat is er mis met Sonera? Is een goede provider en heeft alleen het nadeel dat UPC de infrastructuur beheerd.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog ervaringen met bArt?

Verwijderd

Topicstarter
Nu 3 maanden gratis en éénmalige installatiekosten van fl. 199,- voor fl. 149,-*.

Dit las ik op de site van chello.
Bij bart is het 300 aansluitkosten en 75 per maand. Aangezien ik de helft van het kabelaboo moet betalen en de aansluitkosten komt dat bij bArt neer op een bedrag van 750 in een jaar en bij chello op 555,-. Aangezien ik graag wat info wil hebben over beide vraag ik het volgende.
Met welke snelheid downloaden de chello mensen als ze van een site downen?
Met welke snelheid downen de bArt mensen als ze van een site downen?
Hoeveel meter kabel krijg je bij allebei heb namelijk me pc niet beneden staan?
Meer info is altijd welkom.

Alvst Bedankt.

Verwijderd

Ik heb bART en ik kan er alleen maar goede dingen over zeggen, maximale d/l 60k/s ,upload weet ik niet, heeft maar zelden storingen. Oh ja, ik woon in Hellevoet.

Hoe zit het met chello ???

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Definately bART! :)
Sonera heeft vaak storingen en haalt niet hoger dan 40 kb/sec. Chello hoor ik hele slechte dingen qua administratie en nakomen van afspraken.
Upload max is trouwens 7 kb/sec.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer mensen misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Kom op zeg help me effe.

Verwijderd

Bij chello (in brabant) krijg je 15 meter kabel gratis en voor de rest kun je bijbetalen geloof ik. Ik zit op zolder en mijn computer staat aan de andere kant van de kamer als waar de kabel mijn kamer binnenkomt, dus dat is niet zo'n probleem.

CHELLO KOMT IDD SLECHT ZIJN AFSPRAKEN NA

Ken je niemand uit de straat/buurt die een van beide heeft, vraag het aan hun, zij hebben waarschijnlijk dezelfde gateway/backbone als jij en kunnen beter iets zeggen over downsnelheid en betrouwbaarheid als mensen aan de andere kant van R'dam.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Hmmm ... ik zit bij bArt en dat bevalt me prima.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Topicstarter
MAg je met beide providers internet delen met een andere pc die in je huis staat?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
officieel mag dat nergens, maar niemand die het na kan gaan volgens mij.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje als meer mensen in je buurt zich nou bv. hebben aangesloten bij bART gaat het dan langzamer?

Zo ja gaat het dan veel langzamer?

• Unknown
  • Niet online
chello gaat hier in het noorden overdag 160 kb/s en s avond tussen 5 en 50 kb/s

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 20:46 schreef _willie_ het volgende:
Wat is er mis met Sonera? Is een goede provider en heeft alleen het nadeel dat UPC de infrastructuur beheerd.[/quote]Gaat Chello ook niet over de UPC ???
(In Regio Rotterdam)

En wat is er mis met UPC ??

jullie beginnen me zenuwachtig te maken hoor...de installateurs van Chello komen namelijk over 2 weken hun spulletjes bij me installeren !!!

Verwijderd

CHELLO = UPC :)

Verwijderd

Topicstarter
Mag dat nou of niet want ik wil graag met een netwerk werken zodat ik met twee computers op internet kan komen?

Verwijderd

Kruitje,
ook al mag ut nie,
Lekkah wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nog steeds welke ik van deze twee moet nemen want ik hoor dat iemand in mijn buurt 200 kb/s haalt met chello en iemand anders in me buurt haalt met bART 60 kb/s.

Wie kan mij het beslissende antwoord geven welke ik moet nemen?

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

Ik woon in Hoogvliet (hoort bij Rotterdam) en ik heb bART, heb er nooit geen problemen mee gehad maar nu heb ik al ruim 21 uur geen verbinding meer !! en de rest in Hoogvliet die bART hebben hebben ook geen verbinding en personen hier in de buurt die Sonera hebben weer wel verbinding, dus ik weet het ook niet meer :-( zit nu weer antiek met de 56k modem in gebeld :-(

BarryMel

Verwijderd

Topicstarter
Wie o Wie geeft mij het beslissende antwoord?

Verwijderd

bART ROX vergeleken met chellow!!!!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Chello kan harder gaan maar bij bART zit je opzekers beter :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

kep al ruim 1,5 jaar kabel bij bART...

no complaints... behalve dan dat ze 2X bijna mijn inlognaam aan nieuwe users hadden gegeven....... :P

Verwijderd

goh, heeft niemand 800kb/s met een kabel modem of zo?? Ik heb echt medelijden met jullie. 40kb/s ofzo. dat noemen jullie snel. maarja.. @Home kick-ass!

Verwijderd

Ik zit zelf bij Sonera en haal altijd 60Kbps. Ik woon in Dordrecht, niet zo ver van Rotterdam dus. Een maat van me heeft bART en die is er ook zeer tevreden over. Van Chello hoor ik echter mindere dingen.

Ik zou dus zeker voor of bART of Sonera gaan.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik zou bij bart gaan

oh nee zit ik al en bevalt prima
is tot nu toe 1x down geweest maar toen viel ook de tv uit dus zal daar wel aan liggen

een vriendin van mij zit bij UPC maar is daar niet echt over te spreken

en een vrient zat eerst bij UPC maar is nu maar overgestapt naar bart en bevalt hem ook wel

BTW ik haal zonder download excelorator vaak 80Kb of hoger :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Nou, omt'ie. Ik woon in Rotterdam en ik heb sinds gisteren een Chello aansluiting. snelheden van 100 - 160 kbps gehaald tot nu toe.....vond ik niet verkeerd....aangezien ik vroeger met mijn 56 k modempje met geluk 5 kbps haalde.....

Zodra ik problemen krijgen met chello/upc horen jullie het gelijk.....

Verwijderd

Ik heb al twee jaar Sonera in rotterdam en ik ben erg tevreden. Bart zal ongeveer even goed zijn. chello is theoretisch sneller maar in de praktijk klopt hier niets van.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het beste is om BArt te nemen en niet chello?
Ik twijfel nog want chello heeft een goede aanbieding:
Nu 3 maanden gratis en éénmalige installatiekosten van
fl. 199,- voor fl. 149,-*.

En bij bART is het gewoon 400,- piek aansluitkosten en 70 per maand dacht ik

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Je even aanmelden bij de server vergeten ze bij chello met na de installatie als gevolg: een weekend offline maar daarna heerlijk snel psp gedownload met 180kb/s!!!

Qua service is bART denk ik beter. Qua verbinding kan ik niet beoordelen.

P.s. ik zit in Oud-Beijerland en daar is het nog geen maand mogelijk dus er zitten nog weinig mensen op het net.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is nog zo iets scheelt het nou veel als 1 iemand anders in je straat ook bij die provider zit?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb 6 letters voor je:
ADSL

Verwijderd

Topicstarter
ADSL is te duur en zowat hetzelfde als kabel.

Verwijderd

hmm ik zit bij chello in almere en ik download zo rond de 100 a 300 kb per sec :)
Maar ik heb ook nooit storingen :) dus ik zou voor chello gaan.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik zit al vanaf het begin bij B-Art, in het begin zoog de service echt.
Tegenwoordig werkt het prima. als er link problemen zijn is het of de link van mijn kabelmodem zelf (dus eneco, vaak ff de stekker er uit en het is weg) of de link vanaf b-art naar het internet, deze is ook van eneco.

1 Minpuntje op het moment dat ik bel over het feit dat mijn link down is en het zit in die uplink dan sturen ze mij naar eneco, sorry hoor maar die uplink is een verbinding van hun, niet die van mij. Eneco wimpelt je dus vrolijk terug naar B-Art enz...

IP Rocks

Verwijderd

Hoi allemaal, daar ben ik weer...
Nog effe over Chello....

Ik had Chello 2 dagen en had toen lekkere snelheden van 100 tot 150 kbps. Ik dacht (en dat hoorde ik ook uit ervaringsverhalen van andere mensen) dat het de eerste paar dagen lekker snel zou zijn en dat het naarmate je je verbinding had, het steeds langzamer zou worden ! Maaaareuh... het is nu toch alweer een tijd geleden en die snelheden haal ik nog steeds....

Had laatst zelfs een snelheid van 180 kbps vanaf tucows.wirehub.nl

Dus Chello is voor mij nog steeds vrij ok !!

Maar goed....dat zijn tot nu toe mijn ervaringen met Chello !!
Niet verkeerd dacht ik zo...

Verwijderd

Ik heb nu een half jaar Bart. Bevalt me prima. Nauwelijks storingen en snel.
Vriend van mij heeft Sonera. Ik bel elke dag met hem via Netmeeting. Kommer en kwel. Hij heeft lage snelheid, soms helemaal niets 0,5 kb/sec!!! Mail servers liggen er vaak uit e.d. Allemaal ellende.
Chello sucks nog meer volgens berichten die ik heb gelezen. Chello is dochter UPC

Kies gewoon Bart.

• afterburn
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Zowel bART als Sonera als Chello gebruiken het UPC netwerk. Het grootste verschil tussen de drie is dat bART en Sonera een maximum hebben ingesteld van 512kbs, terwijl dat voor Chello maximaal 1.5Mbs is. Als je bij Coax (www.coax.nl) gaat kijken, zul je zien dat Rotterdam een van de snelste gebieden is van Chello. Ik zit zelf in de regio Dordrecht, en kon daar ook kiezen voor de genoemde 3. Ik heb uiteindelijk voor Chello gekozen, en ik denk dat het de juiste keuze is geweest. Kennissen met bART halen tussen de 40-60kBytes, terwijl ik met Chello lekker tussen 100-180kBytes haal met downloaden. Eea is uiteraard ook afhankelijk van de site aan de andere kant.
Service heb ik geen ervaring me, en hoop ik ook nooit ervaring mee te krijgen. Ik los mn probleempjes zelf wel op. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
De meningen zijn dus heel verschillend de 1 zegt chello de ander bart welke kan ik nou het beste nemen?

Verwijderd

Hey Frank-menneke, Sonera is inderdaad 1 potje k*t!!! Dat mag gezegd worden. Morgen of uiterlijk maandag heb ik ook eindelijk bArt! Lekker goedkoop ook nog haha

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 17-08 17:57
Ik denk dat je NU het beste Chello kunt nemen omdat die het goedkoopst is. 150,= aansluit kosten en de eerste 3 maanden gratis tegen 350,= aansluitkosten en de eerste 3 maanden 89,= per maand ofzo?!

Lijkt mij de keuze duidelijk...
Tevens kun je later altijd omswitchen en da's 25,= kosten volgens de Chello telefoniste! :)

En als ik dan hierboven lees dat hij in Dordt Chello heeft en sneller is dan kennissen... 1.5Mb is en blijft altijd sneller dan de 512Kb van anderen!!!

Ik heb gisteren Chello besteld en ben daar blij om als ik dit ineens lees...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
JA maar mij gaat het niet om goedkoper maar om beter

• bjck
Kies gewoon nu voor chello en als dat gaat zuigen (misschien niet) kan je daarna voor bART kiezen voor wat stabieliteit :)

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 17-08 17:57
Dat probeerde ik dus duidelijk te maken jah... en als hierboven iemand zegt dat downstream van Chello 1.5Mbit is en van de anderen 512Kbit dan probeer ik EERST Chello wel. Er moet wel heel wat gebeuren wil dat langzamer zijn...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• bjck
Tja.. chello heeft meer fluctuaties dus kan verschillen van 150 tot 15 kb/s en bART is nagenoeg elk moment 60kb/s :) net adsl dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan ga ik toch denk voor de veiligheid :)

• VHware
  • Laatst online: 13:23
Op woensdag 04 oktober 2000 17:07 schreef kruitje het volgende:
MAg je met beide providers internet delen met een andere pc die in je huis staat?
Bij bART, Sonera en Chello/UPC niet. De enige waarbij het wel mag (staat letterlijk in de Algemene Voorwaarden) is bij Cistron.

Voordat ik Cistron had, had ik bART, nooit geen problemen mee, voor de toenmalige kabel (het was toen nog Eneco) was/is het snel, namelijk 60kB/sec zo'n beetje en up max 7,8kB/sec.

Ik ken ook iemand die nu via het oude Eneconet op de kabel zit via Chello, snelheden daar zijn hoger, 180kB/sec down wordt makkelijk gehaald, upstream is 16kB/sec.

Bij alle providers zijn er vaak storingen hoor ik. Als je trouwens in Rotterdam Zuid woont kan je voorlopig beter geen kabel nemen, ik was daar bij iemand die wel kabel heeft, nou das pas huilen. Sinds overname van Eneco naar UPC is de snelheid letterlijk gezakt tot een zeer instabiele 15kB/sec. Meestal haal je dat nog niet eens, zit je maar op 2kB/sec ofzo en dan is er weer 30 min geen connectie en gaat ie daarna pas weer verder. Normaal zou een Linux-install via kabelinternet bij Eneco ongeveer 60-80min duren. Nou daar duurde het dus wel meer dan 24 uur :( dus hadden we maar na 2 uur afgebroken, gezien hij nog niet eens bij de 8% was (!!!). Eerste kwartaal 2001 zou je Cistron moeten kunnen krijgen, in andere delen van Rotterdam (als de KPN niet verder tegenwerkt enzo natuurlijk). Het glasvezel ligt er al :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb alleen ervaringen met Chello, mar daar ben ik niet erg positief over.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1