Op woensdag 04 oktober 2000 17:07 schreef kruitje het volgende:
MAg je met beide providers internet delen met een andere pc die in je huis staat?
Bij bART, Sonera en Chello/UPC niet. De enige waarbij het wel mag (staat letterlijk in de Algemene Voorwaarden) is bij Cistron.
Voordat ik Cistron had, had ik bART, nooit geen problemen mee, voor de toenmalige kabel (het was toen nog Eneco) was/is het snel, namelijk 60kB/sec zo'n beetje en up max 7,8kB/sec.
Ik ken ook iemand die nu via het oude Eneconet op de kabel zit via Chello, snelheden daar zijn hoger, 180kB/sec down wordt makkelijk gehaald, upstream is 16kB/sec.
Bij alle providers zijn er vaak storingen hoor ik. Als je trouwens in Rotterdam Zuid woont kan je voorlopig beter geen kabel nemen, ik was daar bij iemand die wel kabel heeft, nou das pas huilen. Sinds overname van Eneco naar UPC is de snelheid letterlijk gezakt tot een zeer instabiele 15kB/sec. Meestal haal je dat nog niet eens, zit je maar op 2kB/sec ofzo en dan is er weer 30 min geen connectie en gaat ie daarna pas weer verder. Normaal zou een Linux-install via kabelinternet bij Eneco ongeveer 60-80min duren. Nou daar duurde het dus wel meer dan 24 uur

dus hadden we maar na 2 uur afgebroken, gezien hij nog niet eens bij de 8% was (!!!). Eerste kwartaal 2001 zou je Cistron moeten kunnen krijgen, in andere delen van Rotterdam (als de KPN niet verder tegenwerkt enzo natuurlijk). Het glasvezel ligt er al