Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Dit zelfde hebbik met mn Com21 modem van Chello, wanneer ik geen internetverbinding heb (lees: er is storing bij chello) dan staat m'n modem continu TD te zenden. Ik heb dit al honderd keer aan gegeven (misschien is dit namelijk de veroorzaker van de storing) maar waneer ik het over TD of transmitted data heb dan flipt de gemiddelde helpdeskmedewerker van chello helemaal. Je moet namelijk zeggen 3e groene ledje van links
Alleen: DE GROETJES
Verwijderd
Vreemd.. gebruik je Kazaa ofzo? Onlangs al eens met Zone-Alarm of een andere Firewall gecheckt wie wat er allemaal aan je bak hangen?Op maandag 20 mei 2002 10:57 schreef -NJ- het volgende:
Ik ben met een kabelmodem van @home aangesloten op het internet, wanneer de computer na gebruik uitschakel blijft het TD (transmit data) ledje nog heel lang na knipperen.
Al staat de PC al een uur uit, de modem blijft maar aktiviteit weergeven (hoewel de RD led wel uit blijft)
Ben verder zeer tevreden over de @home verbinding, vroeg me alleen af of iemand weet wat dit inhoudt?! (voorheen bleef na uitschakelen van de PC alleen de PWR en RF led branden, de rest ging uit)
Blijft het LINK lampje ook branden? En wat gebeurt er als je de UTP kabel eruit trekt, als hij zonder UTP kabel nog activiteit blijft vertonen is het ding stuk lijkt me (of hij download nieuwe firmware, maar dat zou niet altijd moeten zijn)... Maar het kan ook gewoon zijn je Wake On Lan aan hebt, dan blijft je netwerkkaart in je PC stroom houden...
Als er iig sprake zou zijn van echte internetactiviteit zou het Tx ook moeten knipperen, TCP/IP heeft immers Ack.-pakketjes nodig...
Als er iig sprake zou zijn van echte internetactiviteit zou het Tx ook moeten knipperen, TCP/IP heeft immers Ack.-pakketjes nodig...
klopt, de mijne is ook een COM21, naja, dat zegt dan weer genoeg over het niveau van de gemiddelde helpdeskmedewerker...
je hebt dus geen oplossing van chello gekregen begrijp ik ?
je hebt dus geen oplossing van chello gekregen begrijp ik ?
Dit is heel normaal.
't zijn de broadcast messages etc die worden uitgezonden door de commcontroller.
niets van aantrekken, iedereen heeft er "last" van
't zijn de broadcast messages etc die worden uitgezonden door de commcontroller.
dit brand... PWR
LNK
RF
TD (knippert)
heb idd kazaa geinstalleerd, maar dit zou het niet mogen zijn (PC staat toch echt uit), mn Netwerkkaart (Realtek 8100) is wel geintegreed op het moederbord, k zal een proberen om de stekker/conectors van pc en netwerkkabel te verwijderen...
LNK
RF
TD (knippert)
heb idd kazaa geinstalleerd, maar dit zou het niet mogen zijn (PC staat toch echt uit), mn Netwerkkaart (Realtek 8100) is wel geintegreed op het moederbord, k zal een proberen om de stekker/conectors van pc en netwerkkabel te verwijderen...
Correct; ik zou me zelfs meer zorgen maken als het kabelmodem helemaal 'stil' zou zijn.Op maandag 20 mei 2002 11:08 schreef Cutebritney het volgende:
Dit is heel normaal.
Die lampjes horen helemaal niet uit te gaan. BURN BABY, BURN !
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
ok, da's dus in orde danOp maandag 20 mei 2002 11:08 schreef Cutebritney het volgende:
Dit is heel normaal.
(of is het me gewoon nooit opgevallen
ik heb hier een router met ingebouwde switch aan een com21 modem hangen en zelfs als alle computers uitstaan blijft het td lampje knipperen, samen met het activity lampje van de router
Zijn zeker die nieuwe Com21 modems met USB aansluiting (die overigens NIET overweg kunnen met 3COM 3C900 kaartjes hier in het kabelnoord gebied)
Tis mij laatst bij iemand ook opgevallen: UTP eruit, maar nog steeds TD.
Misschien dat het tegenwoordig aangepast is, maar met mn oude COM21 zeepkist modem staan alleen de eerste 2 lampen aan als mn computer uitstaat. Heb dat ding echter al 4 maanden niet meer uit gezien, en tijdens server-upgrades let ik niet op dat ding, dusseh
Tis mij laatst bij iemand ook opgevallen: UTP eruit, maar nog steeds TD.
Misschien dat het tegenwoordig aangepast is, maar met mn oude COM21 zeepkist modem staan alleen de eerste 2 lampen aan als mn computer uitstaat. Heb dat ding echter al 4 maanden niet meer uit gezien, en tijdens server-upgrades let ik niet op dat ding, dusseh
Verwijderd
ermm...Op maandag 20 mei 2002 11:08 schreef Cutebritney het volgende:
Dit is heel normaal.
data ontvangen en dan gaat je transmit data knipperen
d8 't niet...
als bovenstaande waar zou zijn.. dan zou je RD gaan knipperen.....
en als je modem er niet op zou reageren zou je TD uitblijven wat hier nou net neit het geval is...
Pagina: 1