Highscreen pc-tje, 350 Mhz op een MS-6151 bordje, c: schijf van 4 Gb en nieuwe d:/e: schijf van 40 Gb (Maxtor). Bios eerst geflasht omdat Bios HD niet herkende. Nu start ik de pc op, desktop wordt geladen en dan slaat de boel vast. Schijven omgewisseld en verse Win 98 geprobeerd te installen maar dat liep ook vast. Alleen oude schijf erin gedaan met verder helemaal niks maar dan loopt win98 ook vast na het laden van de desktop. Gekke is dus dat in Veilige modus Windows gewoon doorgaat, dus ergens klopt er iets niet maar wat ? Ik kan in de instellingen in apparaatbeheer niks bijzonders vinden. Anyone any idea?
format c en begin op nieuw is het beste
...
Fdisk /mbr
Fdisk alle partties weghalen en nieuwe aanmaken.
Format c: /u
Win98 opnieuw installeren.
Fdisk alle partties weghalen en nieuwe aanmaken.
Format c: /u
Win98 opnieuw installeren.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew
Nee, ik heb zoiets ook ooit gehad met een maxtor schijf je moet een programma van maxtor instaleren. Het heet Maxblaster en dan kan je bios grotere harde schijven ook zien. Omdat ie te oud is die pc kan ie ze nie zien waarschijnlijk. En anders weet ik t ook nie.
Maxblaster is niet nodig omdat de HD na de BIOS update wel herkend wordt. Format c: en dan helemaal vers beginnen is waarschijnlijk het beste middel. Gelukkig is het nie tmijn eigen pc, maar toch
Owkee, ik heb win98 weer op de 4 Gb HD aan de praat gekregen. Als ik echter de 40 Gb HD erin hang dan start Windows niet goed op maar blijft hangen. Alleen in de veilige modus werkt het dan weer wel. Nu las ik dat je persé een 80-aderige flatcable moet gebruiken en aangezien het een pc is van 3 jaar oud zit die er niet in denk ik. Mijn vraag nu: hoe kan ik zien of het 80-aderig is of minder en kan de kabel het verschil zijn?
Hehe,, dit is pas oude doosch!
maar toch ik heb zo'n zelfde PCtje, en ik wil deze overclocken, iemand ervaringen
maar toch ik heb zo'n zelfde PCtje, en ik wil deze overclocken, iemand ervaringen
Ik denk niet dat dat PERSE moet (kan het verkeerd hebben), en je kunt het checken door gewoon de kabeltjes te tellen, of de gaatjes aan het uiteinde van de kabel!
Overclocken van ouwe computers gaat meestal via jumpers op het moederbord.
Overclocken van ouwe computers gaat meestal via jumpers op het moederbord.
In Windows Operating Systems gaat het vooral over het OS, niet het hardwarematig overclocken: daar is http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/2 voor 
Daarom (en omdat je vraag verder niets met een vastloper in Windows 98 te maken heeft) lijkt het me verstandiger dit topic te sluiten: check even de hardwarefora even en open evt. daar een nieuw topic al is "iemand ervaringen :+" waarschijnlijk niet echt de topicstart waar veel reactie op zal komen dus kijk eerst zelf even naar wat er voor hardware in zit en wat het kan en doet
Daarom (en omdat je vraag verder niets met een vastloper in Windows 98 te maken heeft) lijkt het me verstandiger dit topic te sluiten: check even de hardwarefora even en open evt. daar een nieuw topic al is "iemand ervaringen :+" waarschijnlijk niet echt de topicstart waar veel reactie op zal komen dus kijk eerst zelf even naar wat er voor hardware in zit en wat het kan en doet
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()