Delphi 5/6 : XP Look (Search gebruikt) +vraag

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb de search er op nageslagen en er stond dat je een manifest aan moest maken, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel nu...
Ik heb een programma origineel in Delphi 5 geklust. Een tijdje geleden ben ik overgestapt op Delphi 6 en ben daarin (na wat kleine aanpassingen) verder gaan klussen aan mijn progamma. In Windows XP zie ik de classic skin (alleen dan wat vergroot bovenaan, maar aan de zijkant en onderkant zie ik wel de XP skin.
Als ik Delphi 6 een application maak (helemaal vanaf het begin dus), zie ik wel de XP skin overal.. :?

Andere vraag : Ik zie in Dephi 6 steeds als compiler message "filectrl is specific to a platform".. het nut daarvan heb ik ff gemist...maar dat kan ook aan mij liggen :P

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat niet blijkt uit je verhaal: werkt die manifest file nou wel of niet goed als je die bij je EXE maakt.

Laatste vraag: dit heeft te maken met Linux applicaties. Je kunt die warning uitschakelen, zie Help.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zat me gewoon af te vragen of Delphi in 6 dus automatisch dat manifest klust ofzo, omdat bij nieuwe apps gemaakt in D6 de skin wel goed is en de skin niet goed is bij een naar D6 (van D5) getransporteerde apps...