Toon posts:

Geen kabelinternet voor studentenhuizen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit werd mij telefonisch medegeeld toen ik een essent@home abo wilde afsluiten samen met een huisgenoot. Is dit een smoesje af is er een reden voor (essent gaf mij geen duidelijke reden, ze mompelde iets over gedeelde aansluitingen...)

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk omdat je eigenlijk je kabel niet mag delen ze dat gewoon niet doen in een studentenhuis. Want daar weet je gewoon zeker dat ze gaan sharen. Arme studenten. ;)

Naja het is balen he.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Bij @Home mag je inderdaad geen netwerkje aansluiten, maar dat kunnen ze niet controleren, en de mensen die het komen installeren intreseert het ook niks.
Je moet gewoon even een computer als proxy neerzetten, en daarvandaan alles doortrekken. Zien ze dus nooit.
Dus als je het aanvraagt, is het gewoon alleen voor jezelf...
Success...

PS De uni van Maastricht bied nu wel kabel aan via Nuts Maastricht, en daar staat explicit dat je een netwerk mag aanleggen.
Daar komt nog een keer bij dat het hele uni netwerk beter is dan het hele @Home netwerk...
moelijk te geloven, maar @Home kan nog geneens een 155MB lijntje nemen voor 15 duizend klanten. @Home levert matige service en kwaliteit...

• WasBak
  • Niet online
Ja natuurlijk ken je een proxy/gateway instellen. Maar als @home het uberhaupt niet doet(Kabel aansluiten) in studentenhuizen kan het niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom biedt essent dan de mogelijkheid om tegen een kleine verhoging van 7,95 (iets in die richting) de installateur zelf het thuisnetwerk te laten aanleggen.

Verwijderd

Dat hoeft dan waarschijnlijk niet per se een gesharde webconnectie te zijn ;)

Verwijderd

Bij chello mag het ook niet, maar ze gaan toch niet controleren, teveel werk. En echt kei veel mensen hebben hun thuisnetwerk aangesloten. Vind het wel belachelijk van essent dat ze niet eens in studentenhuizen aansluiten, gaat echt nergens over. Alsof die thuisgebruikers allemaal zo braaf zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zie het probleem eigenlijk niet.. het hele studentenhuis wordt op 1 kabelmodem aangesloten, dus max. bandbreedte van 500KB/s ofzo.. en als je nou met 1 PC met 500KB/s download of met 5 PC's met 100KB/s dat maakt voor essent toch helemaal niet uit??

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

wij zijn ook een studentenhuis en hebben via de universiteit twente in samen werking met essent een kabelmodem waarachter we een LAN hebben, met z'n 5en. En dat is helemaal legaal, we krijgen zelfs allemaal een ander ip nummer. Supermooi

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Pagina: 1