WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Lege email berichten? Virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bweijer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 15:15
Hi, misschien kan iemand mij vertellen wat dit betekent:
Ik (en familie/kennisenkring) ontvangen de laatste tijd steeds vaker emailtjes die gericht zijn aan mij, onbekende afzender hebben en verder leeg zijn.
M.a.w. Mijn email adres staat als ontvanger, een email adres van een onbekend persoon en een lege body (bericht)
De (email)virusscanner reargeert er niet op.

Heeft iemand enig idee?

Vriendelijke groeten,
bweijer

Verwijderd

Is het steeds hetzelfde e-mail adres?

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Zit er niet een attachement bij? (met virus :? )

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Gewoon negeren..

Verwijderd

Ja dat is wel degelijk een virus.
Iemand waarmee je per email ooit in verbinding hebt gestaan heeft een virus. Jij zelf nu misschien inmiddels ook al. Dit virus wormt zich door adressen heen, en door adressenlijsten van bekenden. En zo kan het dus zeer vaak voorkomen dat het zelfs van mensen afkomt uit andermans adressenlijsten, dus die je zelf helemaal niet kent. De afzender weet hier zelf meestal niks van, en hoeft per definitie dat virus echt niet eens te hebben. Terugmailen heeft dan ook geen zin.

Ik zou je schijf meteen scannen op virussen, voordat andere boos op je worden omdat ze virussen van jou krijgen zonder dat je het weet. >:) >:)

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
http://housecall.antivirus.com ?

Kreeg net ook zoiets op hotmail binnen als zijnde junkmeel en het enige dat ik eruit kon vissen was een wazige url, dus misschien is het gewoon een spammer die iets verkeerds gedaan heeft en zijn message even vergeten is (maar just to be sure toch maar even scannen, want ik weet niet wat het met Outlook doet)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

ik heb dat ook wel eens...

Dan staat er bij dat het 245kb is... ik open de email... > is het gewoon helemaal leeg. :? en er zit ook niks bij

Verwijderd

Oja, dit is me ooit verteld:

Voeg aan je adressenlijst eens zelfverzonnen emailadressen toe, zoals 00000000@iets.com en zzzzzzz@iets.com.
Die 000000 komt dan helemaal bovenaan je lijst te staan en zzzzzz onderaan.
Omdat virussen soms automatisch in alfabetische volgorde of omgekeerd alfabetische volgorde door je adressenlijst gemaild worden zal deze actie direct worden afgebroken omdat die emailadressen niet bestaan, en kunnen er in principe geen virussen via jou adressenlijst verspreid worden.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 10:38 schreef Bas25 het volgende:
Oja, dit is me ooit verteld:

Voeg aan je adressenlijst eens zelfverzonnen emailadressen toe, zoals 00000000@iets.com en zzzzzzz@iets.com.
Die 000000 komt dan helemaal bovenaan je lijst te staan en zzzzzz onderaan.
Omdat virussen soms automatisch in alfabetische volgorde of omgekeerd alfabetische volgorde door je adressenlijst gemaild worden zal deze actie direct worden afgebroken omdat die emailadressen niet bestaan, en kunnen er in principe geen virussen via jou adressenlijst verspreid worden.
Fabeltje. Dit wordt niet afgebroken aangezien het technisch gesproken een geldig email adres is. Het wordt verzonden en als je geluk hebt krijg je later een melding terug dat deze 'not deliverable' was.
Dit lijkt erg veel op de !0000 hoax. Zie http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trick.address.book.entry.html of http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99213

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tegen een goed (lees: effectief) geschreven virus helpt dat inderdaad niet nee :)

Dat verhaal is ooit eens de wereld in gekomen door een brak virus wat zo krakkemikkig was dat het op alfanumerieke adressen controleerde uit je adresboek, en zo z'n eigen efficientie teniet deed.

Een goed virus trekt zich niets aan daarvan en pakt elk email adres (of iets wat erop lijkt), kijk maar naar Klez: email addy hoeft niet eens in je adres boek te staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Het mailtje lijkt leeg omdat het in HTML is.

Het hangt dan van je OE instellingen af hoe kwetsbaar je bent. Kijk eens op extra/options en security.
Je zou ootlook op restricted zone moeten zetten en in de browser ervoor zorgen dat in die zone geen ankele scripting mag noch eneige activeX.

Verder maakt dit virus gebruik dat het feit dat verkeerde mime type aanduidingen toch uitgevoerd worden. Bv een exe wordt aangeduid als een geluids bestand, dat is waarom je geen attachment ziet.
Er is al een tijdje een security patch die kan voorkomen dat het meteen wordt uitgevoerd in je preview pane.

Verwijderd

Aan Sterretje en BackSlash32:
Bestaan er dan een andere mogelijkheden zo'n virus direct te bouncen? (op een virusscanner na dan).

Aan otaku-san:
Bestaat er voor Hotmail ook zo'n oplossing om die geheime attachments toch zichtbaar te maken? En andere programma's dan Outlook?

Btw. ik snap nog steeds niet hoe een attachment niet zichtbaar kan worden, maar dat zal wel aan mij liggen

• bweijer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 15:15
Okay, iedereen bedankt voor de reacties zover.
Nog even wat opmerkingen:

-Ik gebruik McAfee 4.51 met laatste dat-files
-Volgens mijn virusscanner is mijn pc helemaal schoon
-Ik zie geen attachments bij de email's zitten
-Er zitten volgens mijn emailscanner geen attachment bij de email's
-Ik krijg niet te horen van andere mensen dat ik lege (of vervelende) email's verstuur
-Als ik de email opsla dan is het een lege tekstfile met daarin alleen adres gegevens van mij en van de persoon die het verzonden heeft.
-De emails komen steeds van verschillende personen, die ik niet ken
-De emails worden verstuurd naar verschillende email adressen die van mij zijn.
-Ik heb de laatste security patch's gedaan op mijn pc

Het blijft een raadsel, ik kan ze alleen negeren, maar het blijft irri.

Heeft er iemand nog ideeen?
Pagina: 1