Toon posts:

Webpages ontwikkelen voor PDA -> Emulators?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een applicatie ook PDA friendly te maken, dus met een PDA interface. Probleem is alleen dat ik het ook moet testen en geen PDA in bezit heb. Bestaan er simpele PDA browser emulators, zoja: waar. Heb me suf gezocht op google en alleen de PALM-OS-Emulator gevonden en dat is iets teveel van het goede. Daarbij moet je heel moeilijk gaan doen om de benodigde ROM bestanden te kunnen downloaden.

Ik zoek dus meer een zo klein mogelijk pda-browser-emulatortje.

Had eenzelfde type vraag gesteld in Software algemeen vorige week, alleen zonder resultaat. Het leek me dan ook beter om dit in het programmeer-forum te plaatsen. Excuses als dit tegen het beleid in gaat.

Verwijderd

google: PDA emulator browser

edit:
Is bijvoorbeeld WinWAP niks?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb exact dezelfde key-woorden gebruikt zonder enig resultaat.

WinWAP is een WAP browser emulator. Daar ben ik niet op zoek naar.

Maar toch bedankt ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is toch niet heel moeilijk?
Als je nou weet dat een Palm een venster van 160x160 heeft.
Voor een applicatie gaan daar meestal bovenaan ongeveer 15 pixels vanaf voor de menubalk. Eventueel heeft een browserprogramma onderaan ook nog 15 pixels met foreward / back / stop / adres dingen.
Hou je over 160x130. Dan bouw je het daar toch gewoon voor?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
klopt wel, maar ik moet een demootje geven voor bedrijf dus zou wel moooi zijn als ik een mooi emulatortje kan gebruiken...

Verwijderd

Ik kan je wel helpen denk ik.

Ik heb zelf een PocketPC en heb daar ook de emulator voor.
Ik heb eigenlijk 2 versies: de embedded VB versie, en een emulator voor PocketPC 2002.

De eerste zit standaard in mn MSDN abbo, de tweede is gratis verkrijgbaar als je gaat zoeken op PocketPC2002 SDK.
Pocket PC 2002 Emulator Images
The Pocket PC 2002 Software Development Kit (SDK) includes a new emulator that uses a virtual machine to run the full Pocket PC 2002 operating system and software independent of your main operating system on the same machine.
Were pleased to release new Emulator Images that allow you to test your applications in all available Pocket PC 2002 languages.
Hier verkrijgbaar:
http://www.microsoft.com/mobile/developer/downloads/ppcsdk2002.asp

Verwijderd

ALs je wilt ontwikkelen voor de PocketPC, dan is dit natuurlijk een must-have:

http://www.microsoft.com/mobile/downloads/emvt30.asp.

Gratis VB versie om PocketPC applicaties te maken.

Als je met VB6 kan omgaan, dan is dit helemaal een eitje.

Verwijderd

Mischien een beetje een overkill, maar je kan ook de Smart Device Extensions beta1 downloaden (daar heb je een gratis account voor nodig), en dan krijg je er ook een PocketPC emulator bij, maar die is ongeveer gelijk aan de PocketPC 2002 emulator, dus das waarschijnlijk makkelijker :).

/Edit:
Op maandag 20 mei 2002 11:16 schreef Systeemprutser het volgende:
Gratis VB versie om PocketPC applicaties te maken.
Dan kan je beter meteen het .Net Compact Framework gaan gebruiken. Kan je in C# (desnoods VB.Net) applicaties ontwikkelen voor de PPC, echt VET 8-). Helaas is het nog in beta stadium ;(, maar het belooft heel veel goeds.

Verwijderd

Yep. Ben ik ook van plan om eerlijk te zijn (in VB.NET).

Alleen inderdaad nog in beta stadium. Maar dat is een kwestie van tijd natuurlijk.

Lang leven mn MSDN Abbo!
Pagina: 1