MSI K7T Pro 2A: werkt alleen na op power én reset

Pagina: 1
Acties:

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
De MSI K7T Pro 2A die ik voor iemand moet assembleren doet een beetje raar. Als ik op de powerknop druk gaat de voeding aan, de CD-ROM-drive wordt gelezen en hij checkt de HD en floppy. Dan blijft hij 'hangen', geen BIOS, geen videobios, alleen maar koelertjes... De ene keer gaat het powerlampje uit (maar blijft alles wel draaien), de andere keer gaat het powerlampje knipperen. Het lijkt een beetje op de 'status' van een MSI-bord nadat je de voeding hebt aangesloten. De 4 DLED's zijn rood en dat betekent System Power ON, this will start the BIOS Initialization en The processor might be damaged or not installed properly.

Het laatste zou best eens kunnen, omdat er wat van m'n core is 'afgebrokkeld', maar dan zou de computer toch niet wél kunnen opstarten als ik op de resetknop druk? Als ik op de resetknop druk na dat ik op de powerknop heb gedrukt, loopt de PC als een trein en kan ik zelfs allemaal benchmarks doen.

Weten jullie wat ik fout doe?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde mobo en heb dat ook al heel lang. Weet er helaas ook geen oplossing voor :( Bij mij is de core ook iets afgebrokkeld btw.

Verwijderd

klinkt inderdaad erg vaag. dus powerknop opstarten werkt niet en reset wel.. vaag, weet je zeker dat alles goed is aangesloten op je moederbord??

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

dat is ongeveer normaal met een pro2a
ik heb er zelf ook 1
heeft het ook een tijd niet gedaan
veel mensen hebben dit
en allemaal met andere oplossingen
sommige komen met 7x de voeding eruit halen ofzo :)
ik zou terug gaan naar de winkel als je garantie had

• Nick|IA
Op maandag 20 mei 2002 10:24 schreef kaasie het volgende:
klinkt inderdaad erg vaag. dus powerknop opstarten werkt niet en reset wel.. vaag, weet je zeker dat alles goed is aangesloten op je moederbord??
Yep, heb zo'n beetje alles alweer 10 keer aangedrukt, BIOS geflashed, alle instellingen doorlopen... Ik heb echt geen idee.

• Nick|IA
Op maandag 20 mei 2002 10:27 schreef nnk het volgende:
dat is ongeveer normaal met een pro2a
ik heb er zelf ook 1
heeft het ook een tijd niet gedaan
veel mensen hebben dit
en allemaal met andere oplossingen
sommige komen met 7x de voeding eruit halen ofzo :)
ik zou terug gaan naar de winkel als je garantie had
Tja, garantie... Heel vervelend, ik moet 'm vandaag aan een mevrouw uitleveren - en ik vind het zo zonde om het nog een week uit te stellen voor zoiets lulligs. ;)

Vervelend is dat ze al 9 weken wacht (dankjewel Salland Automatisering...).

Ik ga het voedingsideetje ook eens doen. Bedoel je daarmee steeds de voeding eruit halen, erindoen, aanzetten, uitzetten, voeding eruit halen, etc.?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
dat van je core afbrokkelen
een cpu doet het wel of niet.
niets tussenin.
maar heb je al eens andere voeding geprobeert?
probeer eerst eens: stroom eraf, powerknop (vanpc) 20 seconden ingedrukt houden.
en dan weer eens aan.
als dat niet werkt.
ff andere voeding proberen en anders is het mobo naar de ***

Tweakers Discord

• Nick|IA
Op maandag 20 mei 2002 10:32 schreef tweakduke het volgende:
dat van je core afbrokkelen
een cpu doet het wel of niet.
niets tussenin.
maar heb je al eens andere voeding geprobeert?
probeer eerst eens: stroom eraf, powerknop (vanpc) 20 seconden ingedrukt houden.
en dan weer eens aan.
als dat niet werkt.
ff andere voeding proberen en anders is het mobo naar de ***
Dankje.
Voeding lijkt me niet kapot, is gloednieuw, maar ik zal inderdaad eens een andere proberen. Maar ja, de voeding kan wél gewoon stroom leveren nadat ik op de reset knop heb gedrukt...

Je tip over stroom eraf en de powerknop ingedrukt houden heeft helaas niet geholpen (of ik doe het verkeerd...).

Jullie weten allemaal het MSI-'probleem' dat de mobo (even) aangaat als de stroom aangaat? Daar lijkt het namelijk op.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op maandag 20 mei 2002 10:37 schreef _DrOpHeAd_ het volgende:

[..]

Jullie weten allemaal het MSI-'probleem' dat de mobo (even) aangaat als de stroom aangaat? Daar lijkt het namelijk op.
Dit gedrag kun je beïnvloeden via het bios. Er is een setting die het gedrag na een Power failure instelt. Als deze op automatic staat, gaat hij even aan. Als die op Off staat, dan blijft de PC gewoon uit en als deze On staat, gaat de PC meteen aan als je de stroom aanzet. Probeer deze laatste settings eens, die gebruik ik ook. Overigens hoef je geen echte Power failure te hebben, dit gaat ook op als je gewoon zelf de stroom eraf haalt.

• Nick|IA
Op maandag 20 mei 2002 11:16 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

Dit gedrag kun je beïnvloeden via het bios. Er is een setting die het gedrag na een Power failure instelt. Als deze op automatic staat, gaat hij even aan. Als die op Off staat, dan blijft de PC gewoon uit en als deze On staat, gaat de PC meteen aan als je de stroom aanzet. Probeer deze laatste settings eens, die gebruik ik ook. Overigens hoef je geen echte Power failure te hebben, dit gaat ook op als je gewoon zelf de stroom eraf haalt.
Helaas, ook dit helpt niet... Heb alle drie de modi geprobeerd...

• dvdhoek
Ik lees best wel vaak dat mensen problemen hebben met dit board, ook bijvoorbeeld dat alles ineens uitvalt als de PC een tijd aanstaat. Ook in de MSI forums is dit terug te vinden. Bij de een helpt het om de voeding te vervangen, bij de ander het verwijderen van de geluidskaart en ook het verlagen van de VCore heb ik gezien als oplossing. Het blijft allemaal erg vaag met dit board.
Ik heb hetzelfde board nu meer dan een jaar en gelukkig nog geen problemen...

• Nick|IA
Op maandag 20 mei 2002 12:20 schreef dvdhoek het volgende:
Ik lees best wel vaak dat mensen problemen hebben met dit board, ook bijvoorbeeld dat alles ineens uitvalt als de PC een tijd aanstaat. Ook in de MSI forums is dit terug te vinden. Bij de een helpt het om de voeding te vervangen, bij de ander het verwijderen van de geluidskaart en ook het verlagen van de VCore heb ik gezien als oplossing. Het blijft allemaal erg vaag met dit board.
Ik heb hetzelfde board nu meer dan een jaar en gelukkig nog geen problemen...
Waar vind jij die oplossingen? Ik heb me helemaal rotgezocht, maar niks gevonden.

Hoever moet je de VCore verlagen?

• dvdhoek
[topic=491384]

Hoever verlagen weet ik niet, moet dat ff navragen. Volgens mij gaf PC alert (tooltje van MSI) bij hem 1.52 V aan, bij mij staat ie op 1.72 V. Het probleem was echter anders, namelijk het ineens uitvallen van het systeem.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stevige voeding helpt vaak bij dit bord, maar een heleboel Pro 2-Aatjes gaan gewoonweg helemaal stuk na verloop van tijd. (Geloof me, heb ervaring :) )

• dvdhoek
Op maandag 20 mei 2002 13:55 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Stevige voeding helpt vaak bij dit bord, maar een heleboel Pro 2-Aatjes gaan gewoonweg helemaal stuk na verloop van tijd. (Geloof me, heb ervaring :) )
En toch heb je er zelf nog één zie ik..... :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En dit is niet mijn eerste Pro 2-A :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Die hele MSI K7T Pro serie is gaar, ik heb al 3 borden in mi'n directe omgeving na ongeveer een jaar ineens stuk zien gaan :(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yep, they suck big time.
Weet niet wat er fout is gedaan tijden de productie maar er zat iemand flink te slapen :P

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Hier (of eigelijk bij mijn broer) hetzelfde. Hij kan alleen starten als de voedingskabel eruit is geweest.
Al verschillende voedingen geprbeert geen ander resultaat.
Andere videokaart,ander bios, andere cpu alles geen resultaat.
Foute serie kennelijk van MSI.
Is overigens ook een pro2a, ik las op de MSI site dat ook de turbo's er last van hebben.

Do as I say, don't do as I do.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Even dit topic omhoog kikken:

Heb zelf een MSI Turbo met dit probleem. Sinds ik een TB 1400 heb vervangen door een XP 1800 doet dit probleem zich voor. Iemand nog een ideetje???
Dacht misschien dat het aan mijn voeding ligt (300W) en dat een XP meer stroom trekt. Verder 4 scsi schijven en de nodige andere onderdelen.

Verwijderd

ik heb ook dit bord nog ergens liggen. Heb maar een nieuwe gekocht omdat ik helemaal gek werd van dit bord. Toen kwam ik er achter dat msi zelf 3 jaar garantie geeft op het bord. Ik heb MSI een mail gestuurd en w8 nu op antwoord van ze. Je moet het bord dan waarschijnlijk opsturen, maar ik ken geen formulier vinden om het bord aan te kondigen.
Nou, gewoon gaan mailen dus naar MSI nederland. }:0

sterkte:'(

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Voor een ander MSi bord (K7T Master) heb ik ook een mailtje gestuurd: netjes mailtje terug dat ze het druk hadden ed, maar tot op heden geen antwoord op m'n vraag. Is toch al wel zeker 3 weken geleden. Heb niet echt vertrouwen met mailtjes naar MSI.

Verwijderd

zo, ben ik weer. Heb eindelijk een mail terug gehad van msi. En weet je met wat? een mooie standaard mail met alles wat ik al in mijn mail gezet had wat ik al had geprobeerd. Mag ik het nog een x gaan doen? Gaat echt lekker daar. NOT.
Ik ga ze nu weer mailen, want ik wil wel wat terug zien van mn bordje wat netaan een jaar gedraait heeft. Sniksnik.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik ga dinsdag een gelijk bord terugbrengen naar Norrod, heeft precies hetzelfde probleem als de jouwe: 4 rooie lampen met een goede CPU erin.
Norrod gebeld: "Ja, ehm, ik heb een MSI mobo met een bekend probleem en ding is meer dan een jaar oud, hoe komt dit?" Zegt die gast: "Neem maar mee, testen we em, als ie idd die ene fout heeft, krijg je gewoon een andere, die hebben we gewoon op voorraad liggen". Ofwel: ze krijgen de laatste tijd nogal eens wat MSI 6330's terug met dit probleem, dus hebben ze maar een voorraad aangelegd :P

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
De mijne is op het moment nog steeds bij MSI, ik hoop dat ik snel bericht krijg, ben m'n vervangende pc beetje zat

trouwens nog wat pics van mijn mobo, het id duidelijk dat de condensatoren het niet meer doen, zie ook de bruine aanslag op mijn voeding

overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/michel.heusinkveld/mobo/overz_mobo.jpg
deze zijn nog goed:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/michel.heusinkveld/mobo/cond_ok2.jpg
deze niet :(
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/michel.heusinkveld/mobo/cond_nok2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/michel.heusinkveld/mobo/cond_nok4.jpg

Splatterdamage op mijn PSU(en ja, de warranty sticker is los geweest, vond het eensnodig om eens te kijken hoeveel stof er in zat):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/michel.heusinkveld/mobo/PSU_cond.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/michel.heusinkveld/mobo/psu_cond3.jpg

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Zo ff kijken of er nog kapotgeknalde elcos op dat bord zitten dus. Damn, wat een prutsers bij MSI. Vind je het vreemd dat ik op ECS overgegaan ben... als het kapot is, is het de moeite bijna niet waard om em op garantie te doen, voor 60 euro heb je al een vervangend exemplaar wat beter is :)

edit: geen geknalde elco's helaas, zou de snelheid van omruilen bij Norrod wel bevorderen.

Verwijderd

De Pro 2A, probleem ding:

Door MSI:

"Hi there,

The dieing part on some of these boards only happen with the K7Tpro, K7Tpro2 and the K7Tpro2a....NOT the Turbo's or above...
When this happens, the board would have run fine for about 8-14 months and then died out of the blue....
The problem is that VIA released a small number of bad chip's to the manufacturers that will show in about 8-14 months, most boards are fine....
When this happens, call your nearest MSI quarters and ask for the RMA department....they will repair it...
The board has 2 years of warranty, so this shouldn't be a problem.
"

http://www.msi.com.tw/pro...=article&tid=16365&page=2

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Beetje off topic: Jij levert een PC af met een afgebrokkelde CPU? Foei!

Ontopic: je zou kunnen proberen het zaakje 'aan' te zetten via het toetsenbord. Wil ook nogal eens werken.

• Emcee
vraag me af of ze de moeite nemen om het te repareren, van mij mogen ze me ook een nieuw bordje sturen, de kt4 ultra oid :7

Verwijderd

_JGC_ schreef op 09 september 2002 @ 00:43:
Ik ga dinsdag een gelijk bord terugbrengen naar Norrod, heeft precies hetzelfde probleem als de jouwe: 4 rooie lampen met een goede CPU erin.
Norrod gebeld: "Ja, ehm, ik heb een MSI mobo met een bekend probleem en ding is meer dan een jaar oud, hoe komt dit?" Zegt die gast: "Neem maar mee, testen we em, als ie idd die ene fout heeft, krijg je gewoon een andere, die hebben we gewoon op voorraad liggen". Ofwel: ze krijgen de laatste tijd nogal eens wat MSI 6330's terug met dit probleem, dus hebben ze maar een voorraad aangelegd :P
Ik heb ook hetzelfde probleem en ook bij Norrod gekocht. Dus ik net bellen naar de vestiging in Lwd en krijg als antwoord:"We kunnen er altijd even naar kijken, maar er zit geen garantie meer op." Het leek ook niet of ze er hier meer van hebben teruggekregen. Op mijn mailtje naar de Norrod helpdesk kreeg ik echter het antwoord dat ik hem gewoon langskon brengen met kassabon en dat ze hem naar MSI zouden sturen. Maar ja, dan zit ik wel 10 weken zonder pc :(

• Emcee
10 weken??? tegen mij zeidden ze dat het 2 tot 3 weken ging duren, als het echt 10 weken gaat duren koop ik wel een andere erbij, ga ze maar een keer mailen, heb ook niet eens een bevestiging gekregen dat mijn mobo was aangekomen bij hun

Verwijderd

10 weken is zo maar een schatting, kan ook best 2 tot 3 weken duren, maar daar geloof ik niet zo in....langer dan 10 weken zal het wel niet zijn, maar korter dan 3 ook niet lijkt me...Maar wie weet....Voorlopig doe ik het nog wel even met een halfbrak moederbord.

Verwijderd

ik heb de condensatoren kapot gehad

terugsturen heeft geen zin aangezien er geen garantie op wordt gegeven. Had hetb geluk dat men bord een jaar oud was en dus nog naar de winkel terug kon :)

Verwijderd

is een bekend probleem:

probleem met pc

ergens middenin heb ik de oplossing gevonden :P
Pagina: 1