Toon posts:

BNC+UTP hub... BNC werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 8 poorts UTP hub, met nog een extra UTP poort met X eronder, een BNC en een AUI aansluiting op de achterkant. Het UTP gedeelte werkt, maar als ik er BNC op aansluit doet het nix... :'(
Weet iemand wat ik fout doe of wat ik moet doen??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Is ie juist geterminate ?
Is die hub intern geterminate ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Is je BNC netwerk wel geterminated ..

Oftewel je hebt T-stukjes & Kabel & Terminators nodig (geloof 50ohm) En dan krijg je de volgende config.

Terminator
        |
HUB--T-stuk
        |
        |
PC---T-stuk
        |
      Terminator

Ik hoop dat het zo een beetje te begrijpen is .. . :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Is het dan niet mogelijk om:

[PC]------COAX KABEL-------------[PC2] te doen?
Ik heb nog zon BNCkabel liggen en 2 nicjes, maar als ik die op elkaar aansluit werkt het niet

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, een coax-kabel MOET aan beide zijden met een terminator afgesloten zijn. Professionele hubs hebben vaak een optie om een interne terminator te activeren, maar anders moet er een T-stukje en een externe terminator aan te pas komen. Het weglaten aan een van beide zijden, of allebei de zijden, leidt niet tot een slechte verbinding, maar tot absoluut GEEN verbinding.

Hou er ook rekening mee dat die "extra" UTP-poort met X eronder een uplink-poort is, en vermoedelijk DEZELFDE poort als de BNC- en AUI-poorten. Welke er gebruikt wordt kan een kwestie zijn van auto-detectie, maar ook van een schakelaar.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large