[Probleem] Ineens rebooten!

Pagina: 1
Acties:

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Mijn pc (AMD 1800+ XP) reboot soms ineens... ben je net lekker aant gamen ineens gaat ie uit.... sosm als je op netwerk wat zit te leechen ook.... heb ik een te kleine voeding [230W] of ligt het ergens anders aan?
Weet iemand dit of heeft iemand het zelfde of een tip... alles is welkom!

THNX!

Verwijderd

tip1: zoek eens op spontane reboot

tip2: if OS=XP then http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP40

Verwijderd

-voedings is vrij laag, kijk effe naar je voltageswaardes
-kan aan de warmte liggen, check systeem en cpu temperatuur tijdens het gamen.

Verwijderd

Ik heb hier ook last van maar mijn cpu en mobo worden niet warmer als 40 graaien :) dit is wel errug kut ja

{edit}
ik heb trouwes een 350 watt voedingkie
(/edit)

Verwijderd

Koop 'es een 300 of 350 watt voeding, dan ben je er vanaf ;)

Die cpu alleen al gebruikt 25% (of meer >:))van het max vermogen van die voeding ;)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:29
Ah ik ben dus niet de enige die hier last van heeft? Ik heb het bijna nooit, maar gisteren zat ik gewoon op internet en hij ging rebooten! gelijk del zitten indrukken, en volgens bios was mn temp 52C (nou is dit io een Asus A7V266 die altijd te hoge waardes aangeeft) Ik heb ook nog een slappe voeding (ook iets van 230 W dacht ik) maar die ga ik nog wel vervangen door een enermax ofzo...

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Had ik laatst ook last van met mijn "werk" pc, soms ging die dan spontaan booten en vervolgens gingen alle lampjes knipperen (toestenbord, pc). Toen maar eens de voeding in m'n server gezet en daar ging die dan booten om de paar seconden, neem dus aan dat de voeding niet genoeg kon leveren terwijl ie in m'n werkkast zat en daarom ging knipperen. Was trouwens wel een 300Watt voeding :( Nu maar het fannetje er uit gehaald.

Mijn YouTube kanaal

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Heb laatst ook van een athlon xp 1800 gehoord die continu bleef rebooten. Had toen met koeling te maken. Check ff of je fan er goed op zit en anders mischien wat fans in je kast bij bouwen of een thermaltake volcano kopen of zo.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 15:47
Op maandag 20 mei 2002 09:42 schreef SilentSniper het volgende:
Mijn pc (AMD 1800+ XP) reboot soms ineens... ben je net lekker aant gamen ineens gaat ie uit.... sosm als je op netwerk wat zit te leechen ook.... heb ik een te kleine voeding [230W] of ligt het ergens anders aan?
Weet iemand dit of heeft iemand het zelfde of een tip... alles is welkom!

THNX!
Lijkt mij ook, zoals anderen zeggen, een probleem met je voeding. Koeling zou het ook kunnen wezen, maar dan eerder alleen maar als je je pc full stressed gebruikt (bij het gamen bv) en niet als je ff wat zit te leechen.

Wat je iig ff kunt doen is een 300W of misschien wel beter een nog sterkere voeding proberen. In mijn 1.33ghz dondervogel heb ik een 300W en dat gaat prima. Maar destijds al (1.5 jr geleden) durfde ik het niet echt aan om een zwakkere voeding dan de 300W te proberen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 09:45 schreef Evolution het volgende:

tip1: zoek eens op spontane reboot

tip2: if OS=XP then http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP40
Damn vandaar dat mijn server zomaar hangt, mooi om dit ff te weten iig ! thnx
Pagina: 1