Toon posts:

[Linux] 2 Directory's vergelijken, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn systeem heb ik 2 even grote schijven. De ene is een complete backup van de andere. Nu wil ik eigenlijk niet steeds de hele schijf kopieeren, maar alleen gewijzigde of nieuwe bestanden.

Ik moet dus 2 directory's vergelijken, en alle nieuwe of gewijzigde bestanden kopieeren.

Is hier een commando voor, of heeft iemand een leuk scriptje hiervoor?

Verwijderd

Waarmee heb je die "backup" gemaakt :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 09:36 schreef oudakker het volgende:
Waarmee heb je die "backup" gemaakt :?
Ik heb die backup op zich nog niet helemaal gemaakt, maar dat wordt gewoon een 1 op 1 kopie van die andere schijf met bijv: cp -au / /backupdisk (moet ik alleen nog zien te voorkomen dat de backupdisk zelf ook gebackupped wordt, maar dat moet wel lukken)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 20 mei 2002 10:21 schreef BartRoos het volgende:
Ik heb die backup op zich nog niet helemaal gemaakt, maar dat wordt gewoon een 1 op 1 kopie van die andere schijf met bijv: cp -au / /backupdisk (moet ik alleen nog zien te voorkomen dat de backupdisk zelf ook gebackupped wordt, maar dat moet wel lukken)
Je kunt met de switch -x op één filesystem blijven, dan wordt /backupdisk dus niet gekopieerd. En voor je oorspronkelijke probleem, uit de manpage van cp:
code:
1
2
3
4
     -u, --update
          copy only when the SOURCE file is  newer  than  the
          destination  file  or  when the destination file is
          missing

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 11:14 schreef odysseus het volgende:

[..]

Je kunt met de switch -x op één filesystem blijven, dan wordt /backupdisk dus niet gekopieerd. En voor je oorspronkelijke probleem, uit de manpage van cp:
Nooit geweten dat cp zulke uitgebreide mogelijkheden heeft. Bedankty voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Hier stond onzin :)
Pagina: 1