[LINUX] MSN op console

Pagina: 1
Acties:

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Is het mogelijk om msn in de console te laten draaien?
Het hoeft echt niet alle functies te hebben zoals in de gewone msn.

Sinds de service van watchmyserver.com is gestopt moet ik iets anders hebben om mijn server in de gaten te houden.

Ik heb al veel gesearched en nergens ben ik een duidelijk antwoord tegengekomen.

Verwijderd

Centericq kan ook MSN

• -DEVON-
Op maandag 20 mei 2002 06:33 schreef szwarts het volgende:
Centericq kan ook MSN
Die werkt op in console? Ik heb freesco, werkt dat?

Verwijderd

Centericq is gebaseerd op ncurse, zou niet weten waarom freesco een probleem is.
Het draait alleen maar onder consoles, makkelijk is om het even in een screen te draaien.

Je kan er zelfs een script in schrijven om bepaalde commandos op je server uit te voeren als je te lui bent om te gaan SSH'en ofzo.

• -DEVON-
Op maandag 20 mei 2002 06:37 schreef szwarts het volgende:
Centericq is gebaseerd op ncurse, zou niet weten waarom freesco een probleem is.
Het draait alleen maar onder consoles, makkelijk is om het even in een screen te draaien.
Ik zal proberen om het aan de praat te krijgen. Alvast heel erg bedankt!

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Er is ook een Jabber client 'imcom' die jabber op de console doet. Jabber is een protocol waarbij icq, msn, yahoo, aim, irc en anderen gebabbeld kan worden...

Ik heb hem niet uitgeprobeerd, maar bij m'n Debian search kwam ik hem tegen.

Verwijderd

Ik heb ook een MSN in linux console gehad, maar dat is lastig. Je moet elke regel beginnen met:

/msg emailadres@watdanook.nl en dan je bericht

Als iemand dan iets tegen je zegt dan is meteen heel je bericht weer weg omdat dat dan op je onderste console regel komt te staan. Ik ben nog altijd op zoek naar een goed alternatief voor een grafische MSN onder linux.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op zondag 16 juni 2002 15:37 schreef TYGERTJUH het volgende:
Ik heb ook een MSN in linux console gehad, maar dat is lastig. Je moet elke regel beginnen met:

/msg emailadres@watdanook.nl en dan je bericht

Als iemand dan iets tegen je zegt dan is meteen heel je bericht weer weg omdat dat dan op je onderste console regel komt te staan. Ik ben nog altijd op zoek naar een goed alternatief voor een grafische MSN onder linux.
Dat is slechts 1 van de clients hoor.

Grafische msn clients die goed zijn, kmerlin maar vooral GAIM :)

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Misschien een omweg, maar het werkt wel :)

Een irc to msn gateway. Werkt als proxy waar je met je irc client mee kan connecten. Dus dan kan je epic/irssi/bx/etc hiervoor gebruiken.(irssi is dan natuurlijk ideaal vanwege multi-server support)
Klik voor de homepage :)

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

lmme

beetje buggy crashed me iets te vaak maar voor de rest
wel grappig

Skill is when luck becomes a habit.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Lmme 0.6.4 was redelij onstabiel.
Neem liever 0.6.1 die is stabiel :)

Verwijderd

ik heb Amsn ik ben de url vergeten maar het ziet er precies zo uit als msn onder windows

• Trax_Digitizer
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Er bestaat een MSN module voor perl. Ik gebruik deze zelf ook en heb dat dusdanig ingesteld dat ik kan zien wat de uptime is door gewoon "uptime" in een chatvenster naar mijn server te sturen.
Je kan dat ding vanalles laten doen, en je ziet uiteraard ook meteen of je server nog online is of niet.
Het enige nadeel is dat wanneer msn eruit ligt je denkt dat je server er ook uit ligt. En na onderhoudswerkzaamheden meldt ie zich niet opnieuw aan, maar met een beetje een creatieve geest kun je vanalles toevoegen :)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 19:39 schreef XTerm89D het volgende:
Lmme 0.6.4 was redelij onstabiel.
Neem liever 0.6.1 die is stabiel :)
werkt leuk, heel leuk..... maar nie als je 300 man in je lijst heb.... wordt erruge grote zooi...
Pagina: 1