De titel zegt genoeg...
Heb je zo'n nieuwe celeron, post hier je bevindingen, benchmarks en dergelijke.
Heb je zo'n nieuwe celeron, post hier je bevindingen, benchmarks en dergelijke.
Ja, die nieuwe (die net is uit gekomen).Op maandag 20 mei 2002 03:04 schreef silentsnow het volgende:
die ene met de Wilhelmina core ?
Die bedoel ik. Het lijkt me echt interessant om te zijn hoe die in de praktijk bevalt.Op maandag 20 mei 2002 03:28 schreef silentsnow het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/21807?highlight=Celeron
die zal je bedoelen
En dat is ie, net als de P4 northwoodOp maandag 20 mei 2002 03:35 schreef smvs het volgende:
een p4 was al traag per megaherz, dus dit is helemaal traag. tenzij hij zwaar bruut te overclokken is.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zo zie je dat die Tualatin-core eigenlijk helemaal niet slecht is.Op maandag 20 mei 2002 11:16 schreef Chemist het volgende:
Toch voel ik een beetje dat het celeron tijdperk voorbij is. Ik heb in de loop der tijden meerdere celerons gehad (366@550, 433@488, 600@900, 1200@1450) en elk van die celerons deed het in tests altijd heel goed. Als ik dan naar de huidige tests kijk van de Cel1700 vs Cel1200 dan is de 1200 op het merendeel van de punten gewoon beter en soms zelfs in staat een Cel1700@2200 te verslaan. Ik denk dus dat ik niet overga op de cel met W-kern, maar een andere favoriet ga zoeken.
idd de tualatin roeleert zwaar, zeker op prijs/performance verhoudingenVerwijderd schreef op 20 mei 2002 @ 11:37:
[...]
Zo zie je dat die Tualatin-core eigenlijk helemaal niet slecht is.
[offtopic]Heeft er ook iemand een benchmark van P3-1400 tegen andere concurenten?[offtopic]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik denk dat B wel gepast is, dit is de slechtste celly ooit vind ik. De 300A was revolutionair (on-die gebeuren), De 1,0 tot 1,4 A waren goed snel, en de coppermines ook altijd wel redelijk.Verwijderd schreef op 20 mei 2002 @ 03:10:
[...]
Ja, die nieuwe (die net is uit gekomen).
Ik weet niet of we hem CeleronB mogen noemen. En hij is geloof ik met de Willamette core (OID).
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Verwijderd
Verwijderd
hij is dus juist niet goed te overclocken, aangezien hij een 0.18 core heeft IPV de 0.13 van de Northwood Williamette kapt er ook mee voorbij een FSB van 117silentsnow schreef op 20 mei 2002 @ 03:36:
[...]
En dat is ie, net als de P4 northwood
[url="http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1622&p=1"]http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1622&p=1[/url]
Mendocino, en die hebben ze tot 533 Mhz gebracht, toen gingen ze over op CuMine. Met zo'n 500 Mhz was de rek uit de mendocino, dus dat OCen gaat dan inderdaad niet zo goedVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 15:19:
Ik had vroeger een celeron 500 mhz (weet niet of die de willamette core heeft maarja), deze was erg traag en niet goed over te klokken.
Ik zou voor de P4 gaan als je per se hiertussen moet kiezen...En nog even een vraagje :
Is een celeron 2.0 ghz sneller of langzamer dan een p4 1.7 ghz?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
ik heb een p4 1.7 GHz met willamette core en ik heb de fsb op 120 staan, de vcore max, en hij loopt nu al een hele tijd stabiel op 2.04 GHz.Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 15:33:
[...]
hij is dus juist niet goed te overclocken, aangezien hij een 0.18 core heeft IPV de 0.13 van de Northwood Williamette kapt er ook mee voorbij een FSB van 117
Verwijderd
Inderdaad, ik vind het ook een beetje marketing ofzo. Die willy celly is eigenlijk vooral geschikt voor kantoor/office bakken ofzo, maar daarvoor is een celly @ +/- 1 Ghz ook genoeg (en je zult zien dat die nog sneller is ookVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 17:44:
Schiet niet echt op he
Ik denk dat je beter een wat tragere P4 Northwood kunt kopen en die een beetje opstoken. Vooral de wat langzamere Northwoods kan je veel uithalen. Celeron is altijd een beetje een gemankeerde cpu geweest, imho kan je beter ff doorsparen voor een 'echte' P4 en niet wachten tot dit topic groot gaat worden
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Verwijderd
Dawai schreef op 07 september 2002 @ 18:09:
De Tualatin Celerons schoppen idd kont qua rekenkracht maar ze hebben 1 groot nadeel: geheugenbandbreedte/FSB, nl. 100 MHz als je niet overclockt.
http://users.pandora.be/dawai/tualatin.png
Verwijderd
Kijk eens in het bios, dan weet je zeker wat de fsb is.Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 18:50:
[...]
Mijn laptop heeft als het goed is wel 133 mhz fsb. Het is een 1,13 GHz celeron en en 1,13 valt niet door 100 te delen
WCPUID ofzo?Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:25:
Staat er niet in, is Phoenix bios, maar het kan niet anders hoor
Het heet wel (mobile) celeron, maar voor zover ik weet van desktop cpu's is dit verder gewoon een volwaardige P3!Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:10:
[afbeelding]
133 MHz fsb en 256 Kb L2 cache, dat is dus echt geen gemankeerde cpu meer
Maarja, het was de goedkoopste Dell die ik kon vinden, dus die maar genomen
Mobile Celerons hadden toch een 133mhz fsb? Net als de mobiele celeron in de xbox?Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:20:
Ik stond er ook van te kijken, maar heb er niet echt problemen mee
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Denk dat ik dit ga opzoeken, waarom noemen ze het bij de sint dan niet gewoon P3FastBunny schreef op 08 september 2002 @ 10:40:
[...]
Mobile Celerons hadden toch een 133mhz fsb? Net als de mobiele celeron in de xbox?
http://www.intel.com/prod...p_dlc_proc+desk_mceleron&Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:20:
Ik stond er ook van te kijken, maar heb er niet echt problemen mee