Snelheid in netwerk??

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb 2 pc's eentje met 2 netwerkkaartjes en daar komt op 1 @home binnen en de andere netwerkkaart stuurt mijn web door naar een andere pc.
Die tweede (lokale) netwerkkaart en die in de andere pc ondersteunen min. 100Mps en eentje zelfs 200Mps(hoe kan dit? Is dit door full duplex?) en de kabel (crossover cat. 5) haalt ook 100Mps.
Mijn instelling bij win2k Pro en win2k server staan nu op 10 Mps.
Kan ik die ook op 100 Mps zetten?

Want ja, ik hou van snelheid en speel veel lokale multiplayer games met die 2 pc's dus snelheid kan ik wel gebruiken!!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Wat voor merk kaarten gebruik je?
Kan je de snelheid niet op auto zetten, dat kan bij de meeste kaarten.

/499952 BTW

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op maandag 20 mei 2002 02:49 schreef Badboykiller4Lifeya het volgende:
Ik heb 2 pc's eentje met 2 netwerkkaartjes en daar komt op 1 @home binnen en de andere netwerkkaart stuurt mijn web door naar een andere pc.
Die tweede (lokale) netwerkkaart en die in de andere pc ondersteunen min. 100Mps en eentje zelfs 200Mps(hoe kan dit? Is dit door full duplex?) en de kabel (crossover cat. 5) haalt ook 100Mps.
Mijn instelling bij win2k Pro en win2k server staan nu op 10 Mps.
Kan ik die ook op 100 Mps zetten?

Want ja, ik hou van snelheid en speel veel lokale multiplayer games met die 2 pc's dus snelheid kan ik wel gebruiken!!
200 Mbit is up & down, inderdaad Full Duplex.
Deze verbinding zou 100 Mbit aan moeten kunnen
En of je nou 100 Mbit of 10 Mbit hebt, met gamen merk je dat locaal echt niet meer...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De snelheid op AutoDetect zetten zou al genoeg moeten zijn, dan pakt ie automatisch de hoogst mogelijke snelheid.
Alleen als dat niet goed gaat, dan zou je handmatig de snelheid op 100Mb/Full Duplex kunnen zetten zolang je een cross-connect kabel gebruikt.

• BBKiller4Life
Ja inderdaad een crossed en dat moet wel met een "gewone" doet hij het niet. Zal het straks eens uitproberen maar dat zal morgen zijn, alvast bedankt en ik laat wel weten of het gelukt is.

Hoezo merk ik daar bijna niks van bij lokale games?

En is full duplex dan gewoon een andere term voor crossed-over of wat?? Want ik kan bij een kaart kiezen voor 100 Full of 100 Half?? Ik zou toch full kunnen als de andere kaart dat ook ondersteunt he?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Full duplex wil zeggen dat een NIC tegelijk data verstuurt en ontvangt. Half duplex wil zeggen dat ie niet tegelijk data kan versturen en ontvangen.

Full duplex gebruik je bij een cross-connect-kabel of als je een Switch gebruikt, omdat je dan 2 onafhankelijke datalijnen hebt die je allebei tegelijk kunt gebruiken.
Half duplex gebruik je bij een hub, omdat je daar maar 1 datalijn hebt die zowel voor versturen als ontvangen van data gebruikt wordt. En als je dan Full duplex aanzet, krijg je heel veel collisions, m.a.w. botsingen tussen inkomende en uitgaande data.

Bijna alle NIC ondersteunen wel Full-duplex, dus dat is het probleem niet, het gaat er alleen maar om hoe je die 2 NIC's aan elkaar geknoopt hebt.

En games worden bijna niet beinvloed door de snelheid van het netwerk doordat er maar zo weinig data overgestuurt wordt. Er wordt namelijk alleen maar een beetje data overgestuurt om de 2 PC's gesynchroniseerd te houden, maar geen grafische informatie ofzo.
Bij online gaming is het veel belangrijker of je een hoge of een lage ping hebt, m.a.w. hoeveel milliseconden het duurt voor een datapakketje van de ene NIC naar de ander is gereisd. Maar de pingtijden profiteren niet van een sneller netwerk.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hou er rekening mee dat niet iedere cross-over-cable automatisch 100Mbit/sec doet !!
Voor 100Mbit cross-over zijn er 'speciale' kabels.

en zoals al werd opgemerkt... die 100Mbit/sec haal je in een lokaal gaampje echt niet... zou dan een behoorlijk inefficient gaampje zijn... wil ik niet weten wat voor een beest van een machine je moet hebben om dat te kunnen draaien :P

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• BBKiller4Life
Helaas geen beest van een machine maar ik had bij een best oud spelletje dat de auto van de andere met stukjes bewoog bij mij en vice versa.
Ik transfer wel veel data tussen die twee. Liedjes en films enzo en daar heb ik er wel zeker baat bij of niet?
En bedankt voor de uitleg over full duplex.
Maar een cat. 5 cross over moet toch 100 aankunnen of niet??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CAT5 cross kan 100 Mb aan ja.
Als beide kaarten 100 MBit aan kunnen, kun je dit gewoon in de driver instellen en klaar ben je.
Zie hier nou niet echt een probleem in.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.