[debian] XFree86 server start niet

Pagina: 1
Acties:

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Ik heb dus al een aantal keren xf86config gedraait en ook een keer XFree86 -configure gedaan en met de betreffende configfile proberen te starten maar het werkt allemaal niet. Dit is wat ie mij als error geeft:
code:
1
2
3
4
5
Config Error: /etc/X11/XF86Config:48

SubSection  "extmod"
    ^^^^^^^^^^^
Module section keyword expected

Het rare is dus dat de configfile zelf door xf86config wordt aangemaakt. Dus het kan niet in versie-verschil zitten, wat ik eerst dacht.

Iemand een idee? tnx

Specs:
Debian 3.0 Woody draaiende op een Linux 2.4.18 kernel met XFree86 versie 4.1.0.1. De bedoeling wordt dat ie KDE gaat draaien dus ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op maandag 20 mei 2002 02:38 schreef mOrPhie het volgende:
code:
1
2
3
4
5
Config Error: /etc/X11/XF86Config:48

SubSection  "extmod"
    ^^^^^^^^^^^
Module section keyword expected

Het rare is dus dat de configfile zelf door xf86config wordt aangemaakt. Dus het kan niet in versie-verschil zitten, wat ik eerst dacht.
Volgens mij maakt xf86config het bestand XF86Config-4 aan (op Debian tenminsten).

Weet je zeker dat /etc/X11/XF86Config niet een overblijfsel is van xfree86 3.x.

Je kan ook een configfile maken op de volgende manier:

dpkg-reconfigure xserver-xfree86

gevolgd door

dexconf

-edit-
* Buffy ziet dat ze de XF86Config man page hebben aangepast sinds de laatste keer dat ie hem gelezen heeft.

Inderdaad vreemd dat XF86Config wordt gebruikt ipv XF86Config-4

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Hoe start je XFree86? Met 'startx' of 'X' ?

XFree86 4.x op Debian gebruikt /etc/X11/XF86Config helemaal niet, hij pakt alleen /etc/X11/XF86Config-4.

Kijk eens welke X servers je geinstalleerd hebt met 'dpkg -l xserver-*'

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
X kijkt eerst naar /etc/X11/XF86Config-4 en als die niet bestaat, kijkt hij naar /etc/X11/XF86Config. xf86config is een tooltje die voor de 3.3 servers gebruikt wordt. Wil je je X configureren voor server 4.1, dan moet je xf86cfg gebruiken. Als je alle twee de X servers geinstaleerd hebt, zie je ze allebei.

Je kunt ook XFree86 -configure draaien en dan komt er een gedetecteerd XF86Config-4 filetje uit, die misschien niet werkt omdat de muis niet goed ingesteld wordt ( mijn ervaring ).

succes.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 08:32 schreef ycode het volgende:
X kijkt eerst naar /etc/X11/XF86Config-4 en als die niet bestaat, kijkt hij naar /etc/X11/XF86Config. xf86config is een tooltje die voor de 3.3 servers gebruikt wordt. Wil je je X configureren voor server 4.1, dan moet je xf86cfg gebruiken. Als je alle twee de X servers geinstaleerd hebt, zie je ze allebei.

Je kunt ook XFree86 -configure draaien en dan komt er een gedetecteerd XF86Config-4 filetje uit, die misschien niet werkt omdat de muis niet goed ingesteld wordt ( mijn ervaring ).

succes.
xf86cfg doet het en mijn muis doet het inderdaad nog niet goed. Maar daar kom ik wel uit. Bedankt voor de reacties kheb er veel aan gehad. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 21 mei 2002 00:21 schreef mOrPhie het volgende:

[..]

xf86cfg doet het en mijn muis doet het inderdaad nog niet goed. Maar daar kom ik wel uit. Bedankt voor de reacties kheb er veel aan gehad. ;)
Als je een symlink van de /dev/jouwmuis naar /dev/mouse maakt zou die ook moeten werken.

ps2 is /dev/psaux
usb is /dev/input/mice

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Lethalis
  • Niet online
Ik gebruik altijd het programma xf86config .. werkt altijd.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Lethalis
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 08:32 schreef ycode het volgende:
xf86config is een tooltje die voor de 3.3 servers gebruikt wordt.
Kun je ook voor 4.x gebruiken.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 12:40 schreef Lethalis het volgende:
Ik gebruik altijd het programma xf86config .. werkt altijd.
Heb ik nu ook gebruikt. Moest alleen nog even xf86config-4 renamen naar xf86config.

Werkt als een trein nu.

Pagina: 1